Władca Pierścieni LCG – Nie bądźcie sami

lotr_okl_1Opis Władcy Pierścieni: Gry karcianej

 Mroczny cień rozciąga się nad ziemiami, pogrążając Śródziemie w ogromnej rozpaczy. W pojedynkę żaden z bohaterów nie ma najmniejszych szans w starciu z ogromną potęgą Saurona. Nadszedł czas zjednoczenia, gdyż tylko wspólnymi siłami bohaterowie Śródziemia mają szansę na odniesienie zwycięstwa w nadciągającej wojnie z Władcą Ciemności.

Władca Pierścieni: Gra karciana to karciana gra o bohaterach, wyprawach i przygodach, których akcja osadzona jest w Śródziemiu – wspaniałym świecie fantasy stworzonym przez J.R.R. Tolkiena. W przeciwieństwie do pozostałych gier karcianych unikatową cechą Władcy Pierścieni jest to, że rozgrywka stanowi wspólne wyzwanie dla graczy współpracujących ze sobą. Gracze łączą swe siły w pokonywaniu niebezpiecznych wypraw i wspólnie odnoszą zwycięstwo lub ponoszą porażkę.

Pierwszym wyborem, przed którym zostaje postawiony gracz siadając do Władcy Pierścieni: Gry karcianej jest decyzja dotycząca wyboru bohatera, lub bohaterów, z których będzie korzystać podczas rozgrywki. Każdy z graczy rozpoczyna rozgrywkę kontrolując od 1 do 3 bohaterów znanych ze Śródziemia. Bohaterowie stanowią kręgosłup drużyny gracza. Do dyspozycji dostępnych jest 12 bohaterów z zestawu podstawowego, a z czasem będą pojawiać się kolejni, którzy będą dostępni w comiesięcznych Zestawach Przygodowych. Korzystając z tej puli gracze tworzą swoje drużyny mając do dyspozycji wiele opcji, na które składają się ukochane przez fanów postacie takie jak Aragorn, Legolas czy Gimli oraz mniej znani poszukiwacze przygód, którzy po raz pierwszy wyruszą na wyprawę do Śródziemia. Gracze muszą wykazać się rozwagą podczas wybierania bohaterów, ponieważ wraz z wzrostem siły wybranych postaci rośnie także niebezpieczeństwo, z którym przyjdzie się zmierzyć w trakcie rozgrywania scenariusza.

Gimli_PLBohaterowie wybrani przez graczy mogą pełnić różnorodne funkcje: kontynuować wyprawę, atakować wrogów lub bronić przed nimi, zapewniać zasoby niezbędne do zagrywania sprzymierzeńców, dodatków i kart wydarzeń pochodzących z talii gracza. Każdy z bohaterów przynależy do jednej ze sfer wpływów (przywództwa, wiedzy, ducha lub taktyki). Zasoby zapewniane przez bohatera mogą być wykorzystane do płacenia za karty przynależące do tej samej sfery. Dlatego wybór bohaterów jest podyktowany tym, jakie karty gracz chce wykorzystywać w swojej talii. Na przykład gra na 3 bohaterów ze sfery taktyki będzie generowała wiele zasobów niezbędnych do zagrywania kart taktyki, natomiast rozgrywka kombinacją bohaterów z dwóch lub trzech różnych sfer zapewnia graczowi większy wybór.

Tak więc, wybraliście z zestawu podstawowego pierwszych bohaterów i stworzyliście pierwsze talie. Kolejnym krokiem, który na Was czeka jest wybór scenariusza. W zestawie podstawowym znajdują się trzy scenariusze o zróżnicowanym poziomie trudności. Scenariusz wprowadzający „Przeprawa przez Mroczną Puszczę” opowiada o próbie jak najszybszego dostarczenia pilnej wieści ze znajdującego się w Mrocznej Puszczy pałacu Tharanduila do Lorien, do Pani Galadrieli.

Drugi scenariusz „Podróż w dół Anduiny” opowiada o kontynuacji podróży do Lorien. Finalnym i najtrudniejszym scenariuszem w zestawie podstawowym jest „Ucieczka z Dol Guldur”, w którym gracze muszą zejść wgłąb lochów Nekromanty. Opowiada on szczegółowo o próbie uwolnienia więźnia i ucieczce z twierdzi ukrytej w Mrocznej Puszczy.

Każdy z tych scenariuszy stanowi ciekawe wyzwanie, stawiając graczy przed przygotowaną wcześniej Talią Wyprawy jak i losowo przygotowaną talią Spotkań. Serce gry tkwi w fazie wyprawy, podczas której gracze przydzielają bohaterów i sprzymierzeńców do odkrytej w danym momencie karty wyprawy. Po tym jak gracze wyślą swoich ludzi na wyprawę, talia Spotkań zaczyna rzucać im pod nogi kłody w postaci wrogów, niebezpiecznych miejsc i kart podstępu. Przeszkody te tworzą obszar znany jaki strefa przeciwności, wpływają na wzrost zagrożenia wynikającego z talii Spotkań i wystawiają na próbę postacie biorące udział w wyprawie. Gracze widzą przed sobą część zagrożeń i przeszkód i nie mogą być do końca pewni co ich spotka, gdyż za każdym razem kiedy przydzielają postać do wyprawy, gra odpowiada dodając następną kartę spotkania dla każdego gracza. Jeżeli gracze przydzielą do kontynuowania wyprawy postacie o odpowiednim poziomie siły woli, uda im się poruszyć naprzód. Jeżeli jednak ich siła woli będzie zbyt słaba, każdy z nich zostanie ukarany wzrostem poziomu zagrożenia na osobistej planszy. Musicie wiedzieć o jednym – kiedy poziom zagrożenia na planszy gracza osiągnie poziom 50, gracz zostaje wyeliminowany z gry!

lotr-lcg-threatdial

Cóż więc powstrzymuje graczy od przypisywania wszystkich dostępnych bohaterów i sprzymierzeńców do kontynuowania wyprawy? Mianowicie to, że po fazie wyprawy następuje faza spotkania i faza walki. Podczas fazy spotkania gracze wchodzą w interakcję z miejscami, przeszkodami i wrogami których talia spotkań wprowadza do strefy przeciwności oraz mają możliwość odbycia podróży do różnorodnych miejsc jak i zwarcia się z przeciwnikami w walce. Jednak tutaj gracze także nie są sami: wrogowie uważnie śledzą poziom zagrożenia na planszach każdego z graczy. Jeżeli ten jest zbyt wysoki wrogowie uderzą bezpośrednio w gracza niezależnie od tego czy ten chce z nimi walczyć, czy też nie! Odbycie podróży lub zwarcie się z przeciwnikiem zmniejszają poziom zagrożenia występujący w sferze przeciwności (dzięki czemu łatwiej jest kontynuować wyprawę), jednak gracze muszą wtedy stawić czoła miejscu, do którego podróżowali albo muszą walczyć z przeciwnikami z którymi się zwarli. Dlatego zawsze warto mieć w pogotowiu kilku obrońców i atakujących, zwłaszcza, że jeżeli wszyscy bohaterowie gracza zginą z rąk atakujących wrogów, gracz zostaje wyeliminowany z gry! Bronić i atakować mogą jedynie bohaterowie i sprzymierzeńcy, którzy nie zmęczyli się podczas fazy wyprawy.

Rozgrywka jest kontynuowana zgodnie z powyższym schematem runda za rundą, dopóki graczom nie uda się pokonać wszystkich etapów z talii wyprawy (wtedy wygrywają) lub dopóki wszyscy gracze nie zostaną wyeliminowani (wtedy przegrywają). Unikalny system podliczania punktów pozwala graczom na pomiar efektywności ich drużyny i porównanie jak im poszło w kolejnych partiach, w których korzystali z różnych talii i kombinacji kart.

To dopiero początek: wraz z kolejnymi, comiesięcznymi Zestawami Przygodowymi do gry wprowadzani będą nowi bohaterowie i nowe karty związane z każdą z czterech sfer wpływów. Pozwoli to graczom na dostosowywanie talii do swoich sposobów gry. Ponadto w każdym Zestawie Przygodowym znajdować się będzie nowa wyprawa, rzucająca wyzwanie graczom i ich nowym taliom!

Sphere_Tactics Sphere_Lore sfera_przywodztwa Sfera_ducha

Władca Pierścieni: Gra karciana to kooperacyjna gra dla 1-2 graczy (może w nią zagrać nawet do 4 osób, jeżeli gracze będą dysponować 2 zestawami podstawowymi), którzy kontrolują najsilniejsze postaci i przedmioty znane ze Śródziemia. Gracze będą wybierać bohaterów, gromadzić sprzymierzeńców, zdobywać przedmioty i kierować swoimi poczynaniami, aby zmierzyć się z największymi wrogami ze Śródziemia. Format Żywej Gry Karcianej (LCG) pozwala graczom na dostosowywanie ich rozgrywki przy pomocy comiesięcznych Zestawów Przygodowych stanowiących dodatek do zestawu podstawowego