Władca Pierścieni LCG

Opis gry

wladca_pierscieni_lcg„Ale nie do nas należy panowanie nad wszystkimi falami przepływającymi przez ten świat; my mamy za zadanie zrobić, co w naszej mocy, dla tej epoki, w której żyjemy, wytrzebić chwasty ze znanego nam pola, aby przekazać następcom rolę czystą, gotową do uprawy. Jaka im będzie sprzyjała pogoda to już nie nasza rzecz i na to nie możemy mieć wpływu.” — Gandalf, Powrót Króla

We Władcy Pierścieni: Grze karcianej gracze prowadzą drużynę śmiałków, odbywających niebezpieczną wyprawę po świecie Śródziemia. Od jasnych pól Shire’u po niebezpieczne ścieżki Mrocznej Puszczy, i po potężne królestwa Gondoru i Rohanu, znani z książek bohaterowie przyłączają się do zmagań z Mrocznym Władcą, Sauronem.

Władca Pierścieni: Gra karciana jest grą kooperacyjną dla 1-2 graczy, działających wspólnie, aby pokonać scenariusz, rozgrywający się samoistnie zgodnie z zasadami gry. Jeśli gracze posiadają drugą kopię tego zestawu podstawowego, w grze może uczestniczyć do 4 graczy. Władca Pierścieni jest Żywą Grą Karcianą® – w nowych dodatkach będą regularnie wprowadzane nowe karty i wyprawy, pozwalające graczom samodzielnie zmieniać zawartość tego zestawu lub tworzyć całkowicie oryginalne talie.

Przeżyj przygody w Śródziemiu!

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
• 226 kart (w tym 12 kart Bohaterów, 10 kart Wyprawy, 120 kart Graczy, 84 karty Spotkań)
• 2 plansze zagrożenia
• 40 żetonów obrażeń
• 26 żetonów postępu
• 30 żetonów zasobów
• 1 znacznik pierwszego gracza

Rozszerzenia

S01700-BOX-PO.indd

Khazad-dum

„I dźwięku harf nie słychać, umilkła dolina.
I coraz ciemniej w salach pałacu Durina…
Cień na króla mogile… cisza w wiatru szumie,
Co igra bezszelestnie z ciszą w Khazad-Dumie.”

— Gimli, Drużyna Pierścienia

hobbit_lcg_1d

Hobbit – Górą i Dołem

Ponad gór omglony szczyt
Lećmy, zanim wstanie świt,
By jaskiniom, lochom, grotom
Czarodziejskie wydrzeć złoto!

— Krasnoludzka Pieśń, Hobbit

Pierwsze z dwóch rozszerzeń umożliwiających odtworzenie przygód opisanych przez J.R.R. Tolkiena w Hobbicie.

numenor_medium

Spadkobiercy Numenoru

„Nie wierzcie, że w królestwie Gondoru zabrakło krwi numenoryjskiej ani że lud ów zapomniał o swej dumie i godności.”

—Boromir, Drużyna Pierścienia

WP_Hobbit_na_progu

Hobbit – Na progu

Ponad gór omglony szczyt
Lećmy, zanim wstanie świt,
By jaskiniom, lochom, grotom
Czarodziejskie wydrzeć złoto!

— Krasnoludzka Pieśń, Hobbit

Drugie z dwóch rozszerzeń umożliwiających odtworzenie przygód opisanych przez J.R.R. Tolkiena w Hobbicie.

czarni_jezdzcy

Czarni Jeźdźcy

Jeden by wszystkimi rządzić, Jeden by wszystkie odnaleźć,
Jeden, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać.

- Inskrypcja na Jedynym Pierścieniu

Pierwsze z cyklu rozszerzeń pozwalających na odtworzenie przygód opisanych przez J.R.R. Tolkiena w Drużynie Pierścienia

glos_isengardu

Głos Isengardu

„Saruman z dawna badał sztuki uprawiane przez Nieprzyjaciela, dzięki czemu nieraz mogliśmy je udaremnić.”
- Gandalf, Drużyna Pierścienia

droga_mrocznieje

Droga Mrocznieje

„Powiernik Pierścienia rusza na poszukiwanie Góry Przeznaczenia. Na nim jednym spoczywa odpowiedzialność: nie wolno mu Pierścienia odrzucić ani wydać w ręce Nieprzyjaciela czy któregoś z jego sług, nie wolno dopuścić, aby ktokolwiek bodaj dotknął Pierścienia, chyba któryś z członków drużyny i Rady, ale to i tylko w ostatecznej potrzebie.”
— Elrond, Drużyna Pierścienia

Drugie z cyklu rozszerzeń pozwalających na odtworzenie przygód opisanych przez J.R.R. Tolkiena w Drużynie Pierścienia

zdrada_sarumana

Zdrada Sarumana

„Z wszystkich przeciwności, na jakie się ostatnio natykaliśmy, zdrada Isengardu zdawała się najbardziej złowróżbna. Saruman, nawet gdyby go oceniać jak zwykłego wodza i władcę, zgromadził znaczną potęgę. Zagraża Rohanowi i uniemożliwia Rohirrimom pójście na pomoc sąsiadom z Minas Tirith w momencie, gdy do ich stolicy zbliża się niebezpieczeństwo od wschodu.”
– Gandalf, Dwie Wieże

Pierwsze z cyklu rozszerzeń pozwalających na odtworzenie przygód opisanych przez J.R.R. Tolkiena w Dwóch Wieżach

zaginione_krolestwo

Zaginione Królestwo

„(…) samotni jesteśmy, my, Strażnicy pustkowi, myśliwcy – lecz tropimy zawsze sługi Nieprzyjaciela, bo tych znaleźć można wszędzie, nie tylko w Mordorze.”
— Aragorn, Drużyna Pierścienia

Kraina_cienia

Kraina Cienia

„Myślę, że skoro los chce, żebym zawędrował do Krainy Cienia, droga się znajdzie. Ale czy pokaże mi ją przyjaciel, czy wróg? Jeśli jest dla nas jakaś nadzieja, to jedynie w pośpiechu. Każda chwila zwłoki przeważa szalę na korzyść Nieprzyjaciela – i jak na złość wciąż wstrzymują mnie różne przeszkody. Czy to może wola Czarnej Wieży kieruje tak naszymi krokami?”
– Frodo, Dwie Wieże

szara_przystan

Szara Przystań

W Szarej Przystani mieszkał Círdan, Budowniczy Okrętów; chodzą słuchy, że mieszka tam nadal i że pozostanie, dopóki ostatni okręt nie odpłynie na zachód. Za dni królów większość Elfów Wysokiego Rodu, przebywających jeszcze w Śródziemiu, mieszkała wraz z Círdanem lub też w nadmorskich krajach Lindonu.
— Powrót Króla

plomien-zachodu-box

Płomień Zachodu

Pospieszaj, królu! Nie gdzie indziej bowiem, lecz pod murami Minas Tirith rozstrzygnie się los dzisiejszego świata, a jeśli tam nie powstrzymamy fali, zaleje ona wkrótce piękne stepy Rohanu i nawet ta warownia wśród gór nie będzie bezpiecznym schronieniem.
— Hirgon, Powrót króla

piaski_haradu

Piaski Haradu

„Pono między Gondorem a królami Haradu z dalekiego południa była ongi sąsiedzka zażyłość, chociaż nigdy do wielkiej przyjaźni nie doszło. Nasze granice podówczas sięgały na południu za ujście Anduiny, Umbar zaś, najbliższe z tamtejszych królestw, uznawało nasze zwierzchnictwo”.
— Damrod, Dwie wieże

 

Druk na żądanie

UWAGA! Poniższe dodatki są wydawane w systemie „Druk na Żądanie”. Czytaj więcej

mrok_nad_osgiliath

Mrok nad Osgiliath

Plan napaści był doskonale obmyślony. Teraz dopiero wydało się, że od dawna we wschodnim Osgiliath budowano potężną flotę i przygotowano mnóstwo łodzi. Przepłynęli Rzekę całym mrowiem. Ale zgubą naszą jest Czarny Wódz. Mało kto chce mu stawiać czoło, a wielu ucieka na sam dźwięk jego imienia. Właśni jego podwładni drżą przed nim, każdy gotów poderżnąć sobie gardło na jedno jego słowo.

- Goniec, Powrót Króla

Bitwa_o_miasto_na_jeziorze

Bitwa o Miasto na Jeziorze

Najmłodsze pokolenie mieszkańców Miasta na Jeziorze wierzyło, że smok Smaug to tylko legenda. Jednakże pewnej czarnej nocy, niezauważony przez nikogo, potwór zstąpił z Samotnej Góry. Smok wierzy, że mieszkańcy miasta są odpowiedzialni za niedawną kradzież jego skarbu – oczywiście, lud Miasta na Jeziorze nie ma o tym pojęcia. Jedynie, co wiedzą mieszkańcy, to że muszą zatrzymać Smauga, zanim zniszczy ich dom. Bohaterowie muszą się zmierzyć z gniewem smoka i ocalić Miasto na Jeziorze od szalejącego pożaru…

 

uMEC33_Cards_POL_nowe

Kamień Erech

Duinhir, lord Lamedonu, poprosił bohaterów, aby odszukali jego syna, Derufina, i sprowadzili go bezpiecznie do domu. Nikt nie widział go od wielu dni. Po śmierci matki chłopiec zaczął mieć obsesję na punkcie życia po życiu. Ojciec boi się, że Derufin wybrał się na wschód, na Wzgórze Erech, gdzie według legend zamieszkują duchy. Wraz ze wschodzącym słońcem wyruszacie ku Przesmykowi Tarlanga. Nie macie czasu do stracenia, Wzgórze Erech to kraina Umarłych z Dunharrow, a oni nie lubią nieproszonych gości…

stary_las

Stary Las

„W Starym Lesie nie liczcie na szczęście – odparł Fredegar. – Tam ono nikomu nie sprzyja. Zabłądzicie na pewno.”
– Drużyna Pierścienia

mgla_na_kurhanach

Mgła na Kurhanach

„Niech was nie obchodzą stare kamienie, zimne upiory, nie bądźcie ciekawi ich siedzib, chyba że czujecie w sobie wielkie siły i niezawodną odwagę.”
– Tom Bombadil, Drużyna Pierścienia

uPL16_Poker_print-1

Przeprawa przez Mroczną Puszczę – Koszmarna Talia

Koszmarne Talie do gry karcianej Władca Pierścieni LCG pozwalają po raz kolejny rozegrać znane scenariusze, tym razem w Koszmarnym wariancie rozgrywki. W tym trybie wrogowie są jeszcze bardziej niebezpieczni, obszary mroczniejsze a zasadzki jeszcze bardziej śmiertelne. Każda koszmarna talia zawiera nowe karty spotkań oraz zasady ich wprowadzania przy tworzeniu talii spotkań. Dzięki nim podróż znanymi drogami ponownie będzie dla Was wyzwaniem!

uPL17_Poker_print-1

Podróż w dół Anduiny – Koszmarna Talia

Koszmarne Talie do gry karcianej Władca Pierścieni LCG pozwalają po raz kolejny rozegrać znane scenariusze, tym razem w Koszmarnym wariancie rozgrywki. W tym trybie wrogowie są jeszcze bardziej niebezpieczni, obszary mroczniejsze a zasadzki jeszcze bardziej śmiertelne. Każda koszmarna talia zawiera nowe karty spotkań oraz zasady ich wprowadzania przy tworzeniu talii spotkań. Dzięki nim podróż znanymi drogami ponownie będzie dla Was wyzwaniem!

uPL18_Poker_print-1

Ucieczka z Dol Guldur – Koszmarna Talia

Koszmarne Talie do gry karcianej Władca Pierścieni LCG pozwalają po raz kolejny rozegrać znane scenariusze, tym razem w Koszmarnym wariancie rozgrywki. W tym trybie wrogowie są jeszcze bardziej niebezpieczni, obszary mroczniejsze a zasadzki jeszcze bardziej śmiertelne. Każda koszmarna talia zawiera nowe karty spotkań oraz zasady ich wprowadzania przy tworzeniu talii spotkań. Dzięki nim podróż znanymi drogami ponownie będzie dla Was wyzwaniem!

MEN04_Gollum_POL_osttania

Polowanie na Golluma – Koszmarna Talia

Koszmarne Talie do gry karcianej Władca Pierścieni LCG pozwalają po raz kolejny rozegrać znane scenariusze, tym razem w Koszmarnym wariancie rozgrywki. W tym trybie wrogowie są jeszcze bardziej niebezpieczni, obszary mroczniejsze a zasadzki jeszcze bardziej śmiertelne. Każda koszmarna talia zawiera nowe karty spotkań oraz zasady ich wprowadzania przy tworzeniu talii spotkań. Dzięki nim podróż znanymi drogami ponownie będzie dla Was wyzwaniem!

MEN05_Carrock_Cards_POL_osttatnia

Starcie u stóp Samotnej Skały – Koszmarna Talia

Koszmarne Talie do gry karcianej Władca Pierścieni LCG pozwalają po raz kolejny rozegrać znane scenariusze, tym razem w Koszmarnym wariancie rozgrywki. W tym trybie wrogowie są jeszcze bardziej niebezpieczni, obszary mroczniejsze a zasadzki jeszcze bardziej śmiertelne. Każda koszmarna talia zawiera nowe karty spotkań oraz zasady ich wprowadzania przy tworzeniu talii spotkań. Dzięki nim podróż znanymi drogami ponownie będzie dla Was wyzwaniem!

MEN06_Rhosgobel_POL_osttatnia

Podróż do Rhosgobel – Koszmarna Talia

Koszmarne Talie do gry karcianej Władca Pierścieni LCG pozwalają po raz kolejny rozegrać znane scenariusze, tym razem w Koszmarnym wariancie rozgrywki. W tym trybie wrogowie są jeszcze bardziej niebezpieczni, obszary mroczniejsze a zasadzki jeszcze bardziej śmiertelne. Każda koszmarna talia zawiera nowe karty spotkań oraz zasady ich wprowadzania przy tworzeniu talii spotkań. Dzięki nim podróż znanymi drogami ponownie będzie dla Was wyzwaniem!

khazad-dum

Khazad-dûm – Koszmarne Talie

Koszmarne Talie do gry karcianej Władca Pierścieni LCG pozwalają po raz kolejny rozegrać znane scenariusze, tym razem w Koszmarnym wariancie rozgrywki. W tym trybie wrogowie są jeszcze bardziej niebezpieczni, obszary mroczniejsze a zasadzki jeszcze bardziej śmiertelne. Każda koszmarna talia zawiera nowe karty spotkań oraz zasady ich wprowadzania przy tworzeniu talii spotkań. Dzięki nim podróż znanymi drogami ponownie będzie dla Was wyzwaniem!

Artykuły

Quest Log – Dziennik Wypraw


Rozkazy białego czarodzieja – Zapowiedź rozszerzenia Głos Isengardu

Początek wyprawy – Artykuł przybliżający bohaterów rozszerzenia Czarni Jeźdźcy

Wyprawa do Doliny Morgul – Zapowiedź zestawu przygodowego Dolina Morgul

Czarni Jeźdźcy na trakcie! – Zapowiedź rozszerzenia Czarni Jeźdźcy

Krew Gondoru zostanie niedługo przelana – Zapowiedź zestawu przygodowego Krew Gondoru

Graj na swoim poziomie – Opis wariantów gry i zasady wariantu łatwego

Przygotujcie się do ataku na Osgiliath – Zapowiedź zestawu przygodowego Atak na Osgiliath

Spotkanie przy Amon Dîn – Zapowiedź zestawu przygodowego Spotkanie przy Amon Dîn

Wyprawa do Lasu Drúadan – Zapowiedź zestawu przygodowego Las Drúadan

Obawy o los Gondoru – Zapowiedź zestawu przygodowego Obawy Namiestnika

Plądrując bogactwa Khazad-dum – Prezentacja rozszerzenia Khazad-Dum

Niedługo przyjdzie czas wyruszyć do Morii – Zapowiedź rozszerzenia Khazad-Dum

Werbunek Rohirrimów – Prezentacja kilku kart z pierwszych dwóch Zestawów Przygodowych

Wyprawa dla jednego śmiałka – Porównanie różnic rozgrywki jedno- i wieloosobowej

Potęga Cienia – Opis efektów cienia

Walka z Cieniem – Prezentacja Taktyki – czwartej ze sfer wpływów występujących w grze

Strażnicy wiedzy – Prezentacja Wiedzy – trzeciej ze sfer wpływów występujących w grze

Podążajcie za mną – Prezentacja Przywództwa – drugiej ze sfer wpływów występujących w grze

Siła Ducha – Prezentacja Ducha – jednej ze sfer wpływów występujących w grze.

Przed Wami wspaniała podróż – Prezentacja mechanizmu scenariuszy

Nie bądźcie sami – Zapowiedź gry

Pospieszaj, królu! Nie gdzie indziej bowiem, lecz pod murami Minas Tirith rozstrzygnie się los dzisiejszego świata, a jeśli tam nie powstrzymamy fali, zaleje ona wkrótce piękne stepy Rohanu i nawet ta warownia wśród gór nie będzie bezpiecznym schronieniem.
— Hirgon, Powrót króla