21 maja 2015

Dołącz do walki o Żelazny Tron

GOT_LCG

„W grze o tron zwycięża się albo umiera. Nie ma ziemi niczyjej.”
-George R.R. Martin, Starcie Królów

Miliony fanów są zafascynowani światem Pieśni Lodu i Ognia George’a R.R. Martina, pełnym walczących królestw i zabójczych intryg, zaludnionym przez rycerzy, chłopów, królów i setki innych postaci. Na dalekiej północy, starożytne zło wyłania się za Murem z lodowych pustkowi, podczas gdy w Essos wykluły się pierwsze od wieków smoki. Pomimo tych cudów i grozy, które wypełniają świat, jest tylko jedna gra, która ma znaczenie dla Rodów z Westeros: Gra o Tron!

Przez ostatnie dwanaście lat, gracze mogli wejść w ten czarujący świat dzięki grze Game of Thrones: The Card Game. Bogaty świat stworzony przez Martina ożywa w niej, zapraszając graczy do kierowania wielkimi rodami z Westeros, wykorzystywania rycerzy, szpiegów, szlachty i innych ważnych bohaterów do rozgrywek w walce o tron. Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się polska wersja drugiej edycji gry karcianej Gra o Tron – gry o wielowątkowej fabule, wielkich bohaterach i śmiertelnych starciach dla dwóch do sześciu graczy!

GT01_11093_TheIronThrone_JacobMurray_cropped

Wkroczcie w świat Siedmiu Królestw

W drugiej edycji Gry o Tron: Gry karcianej, wojujące stronnictwa z Westeros czekają na polecenia graczy, zapraszając ich do włączenie się w walkę na śmierć i życie. W każdej grze gracze wpłyną na rozwój wydarzeń i zmierzą się z przeciwnikami na polu bitwy. Niezależnie czy w grze bierze udział tylko dwóch (pojedynek), czy też trzech lub więcej graczy (starcie), drogą do zwycięstwa jest wygrywanie wyzwań przeciwko swoim rywalom.

Głównym celem w Grze o Tron: grze karcianej jest uzyskanie wpływów w najważniejszym miejscu w całym Westeros – na Żelaznym Tronie! Aby osiągnąć ten cel, gracze muszą wezwać najbardziej znanych bohaterów, takich jak Tywin Lannister, Eddard Stark, Stannis Baratheon, Daenerys Targaryen, Euron Wronie Oko, Czerwona Żmija i wielu innych. Prowadząc członków Rodów sojuszników do walki, będą mieli szansę zdobywania władzy w nieustannej rozgrywce o panowanie nad Westeros. Gracz, który jako pierwszy zdobędzie 15 żetonów władzy wygrywa grę!

ned tywin

GT01_11586_OldBearMormont_AntonioJosManzanedo-5

Perfidny Spisek

„Przysięga, że nic nie wiedział o tym spisku. Kto go wie? To w połowie Lannister, w połowie Frey, a w całości kłamca.”
-George R.R. Martin, Starcie Królów

W większości gier karcianych, gracze posiadają jedną talię, jednak w Grze o Tron: gra karciana gracze muszą dowodzić postaciami, a jednocześnie opracowywać chytre plany na przyszłość. Aby osiągnąć ten cel, w Grze o Tron znajdują się dwa talie: talia dobierania i talia fabuły.

Talia dobierania gracza zawiera elementy taktyczne takie jak postacie, miejsca, dodatki i wydarzenia, które pomogą zdobyć przewagę w starciu o Żelazny Tron. Gracz mogą dowodzić postaciami z całej sagi Pieśni Lodu i Ognia i maszerować z mroźnego Winterfell lub zebrać armie w Casterly Rock. Bohaterów można wyposażyć w wyjątkową, znaną z powieści broń, taką jak Lód czy Wdowi Płacz z Valyriańskiej stali. Talia ta jest tasowana a gracze dobierają z niej karty na swoją rękę.

GT01_11094_EddardStark_JacobMurray2

Każdy z graczy posiada również siedmiokartową talię fabuły, która nadaje grze bardziej strategiczny charakter. Runda w grze karcianej Gra o Tron, tak jak wiele działań w Pieśni Lodu i Ognia zaczyna się od planowania. Zamiast losowania kart z talii fabuły, gracze muszą rozważyć swoje plany i wybrać jedną kartę z talii fabuły na początku każdej rundy gry. Najlepsi intryganci w Pieśni Lodu i Ognia zawsze mają plan, a karty fabuły dają im szanse na jego realizację i dostanie się bliżej Żelaznego Tronu!

Po tym, wszyscy gracze wybiorą kartę fabuły, są one jednocześnie odkrywane. Karta fabuły wskazuje ile złota gracz może wykorzystać na mobilizację kart, który gracz ma inicjatywę i jak silne będą skutki każdego wyzwania. Karta fabuły posiada również wartość rezerw, która określa, ile kart gracz może posiadać w ręce na koniec rundy. Karty fabuł mogą też posiadać potężne efekty, które działają po odkryciu lub w późniejszym etapie gry. Dzięki nim wrogów można spalić śmiertelnym dzikim ogniem albo wezwać wszystkich graczy do wsparcia wiary Siedmiu. Ponieważ gracz może wybrać dowolna dostępną kartę fabuły, może dzięki temu dostosować się do nagłych zwrotów akcji w grze.

GT01_11608_CerseiLannister_CassandreBolan

Zmierz się z przeciwnikiem!

„Prawdziwy zwycięzca musi pokonać wszystkich, którzy rzucą mu wyzwanie.”
-Georg R.R. Martin, Nawałnica Mieczy

Karty fabuły zapewniają złoto, dzięki któremu gracze mobilizują postacie, wzywają lordów, rycerzy, poddanych, wilkory a nawet smoki by walczyli po ich stronie podczas starcia o Żelazny Tron. Podczas gry postacie te są wykorzystywane do atakowania i obrony w wyzwaniach. Jeżeli przeciwnik nie jest w stanie skutecznie się bronić, będzie musiał ponieść konsekwencje.

W grze karcianej Gra o Tron istnieją trzy rodzaje wyzwań, każde z nich karze przeciwnika w inny sposób. Wygrywając na polu bitwy w wyzwaniu militarnym gracz zabija jedną lub więcej postaci przeciwnika. Wyzwania intrygi pozwalają na ograniczenie możliwości rywali poprzez odrzucenie mu losowej karty z ręki. Na koniec, wyzwanie władzy pozwala najbardziej wpływowym postaciom na przemieszczenie żetonu władzy z karty stronnictwa przeciwnika na własną. Podejmowanie decyzji, które wyzwania podjąć i które postacie wykorzystać są kluczowym elementem do opanowania gry.

Gracze mogą atakować i bronić się w wyzwaniach, wykorzystując postacie, które kontrolują. Każda postać w grze posiada wartość siły, która pokazuje jak skuteczna jest dana postać podczas wyzwań. Postacie posiadają również symbole wyzwań, które wskazują w jakiego rodzaju wyzwaniach mogą uczestniczyć. Jeżeli postać nie posiada odpowiedniego symbolu, nie może uczestniczyć w wyzwaniu danego rodzaju.

Przykładowo, Eddard Stark posiada siłę 5 oraz symbole militarny i władzy. Eddard może być podporą w wyzwaniach militarnych i władzy, jednak intrygi są dla niego przekleństwem. Eddard może mieć siłę dużo większą od zwykłego szpiega z symbolem intrygi, jednak przez to, że on sam go nie posiada, szpieg może go bezproblemowo ominąć. Obaj gracze mają możliwość wpłynięcia na wynik wyzwania przydzielając wiele postaci do wyzwania, używając ich specjalnych zdolności oraz zagrywając karty wydarzeń. Po tym, jak gracze skończą zagrywać akcje, gracz, który łącznie ma największą siłę wygrywa!

GT01_11097_TheGreatKraken_JacobMurray

Stań w szranki!

W grze karcianej Gra o Tron znajdują się dwa odrębne warianty gry. Gracze mogą ćwiczyć swoje umiejętności w pojedynku, gdzie dwóch graczy zmierzy się ze sobą w honorowej walce jeden na jednego by zdobyć Żelazny Tron. Gracze mogą również zmierzyć się z maksymalnie 5 przeciwnikami w okrutnym i nieprzewidywalnym starciu dla 3 do 6 graczy. Otwiera to zupełnie nowy poziom intryg i knowań podczas zawierania sojuszów i zdrad.

Starcie wprowadza nowy poziom interakcji pomiędzy graczami. Umożliwia graczom, wybranie miejsca w królewskiej Małej Radzie. Tytuły Małej Rady, które wybiorą gracze, oferują szereg zaawansowanych możliwości, ale też posiadają z góry ustalonych wrogów i sojuszników. Jeżeli gracz wybierze tytuł wspierany przez tytuł innego gracza, nie może zostać przez niego zaatakowany, pomimo, że samemu może atakować tego przeciwnika. Z kolei, jeżeli wybrany tytuł rywalizuje z tytułem innego gracza, gracz otrzymuje dodatkowe korzyści po wygraniu wyzwania przeciwko temu graczowi.

GT01_11099_BeyondtheWall_JacobMurray

Walcz za swój ród!

„Z drogi – krzyczał siedzący na koniu Jhogo, strzelając z bicza. – Z drogi, z drogi, jedzie Matka Smoków.”
-George R.R. Martin, Starcie Królów

W grze karcianej Gra o Tron znajdzie się wiele stronnictw, a każde z nich reprezentują znane postacie i unikatowy styl gry. Gracze będą mogli dowodzić armią północy z Robbem Starkiem, knuć intrygi z Tyrionem Lannisterem, zebrać flotę Żelaznych Wysp z Victorianem Greyjoyem, zemścić za stare krzywdy z Doranem Martellem a nawet oddać swój los Daenerys Targaryen i jej smokom za Wąskim Morzem.

W zestawie podstawowym znajdzie się talia każdego stronnictwa. Podczas tworzenia talii, gracze będą mogli wykorzystać karty agend do sprzymierzenia się z innymi rodami. Każdy ród może zawrzeć sojusz z dowolną inną frakcja – Starkowie mogą wezwać wojowników z Rodu Baratheonow, a Daenerys Targaryen może sprzymierzyć się z Greyjoyami.

GT01_11628_DaniDrogonRhaegalVis_JacobMurray

Bitwa o Żelazny Tron

„Stoi przed tobą jedyny prawowity król Westeros.”
-George R.R. Martin, Taniec ze Smokami

Wasza droga prowadzi do Żelaznego Tronu, jednak tylko najlepsi dowódcy i najbardziej przebiegli intryganci mają szansę na osiągnięcie celu. Zwołajcie chorągwie swoich rodów i przygotuj się do bitwy o Westeros w grze karcianej Gra o Tron! Walka rozpocznie się w II połowie 2015 roku!