Talisman: Magia i Miecz

Opis gry

talisman_magia_i_mieczWyprawa do krainy smoków i magii!

W tej pełnej przygód grze wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych jedenastu bohaterów władających magią lub mieczem.

Droga do korony jest jednak zdradziecka. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochroni cię tylko legendarny Talizman. Odnalezienie takiego artefaktu to nie lada wyczyn: na każdym kroku będą cię prześladować potwory, pułapki i złowroga magia.

Zbierz w sobie odwagę! Będzie ci potrzebna, jeśli chcesz pokonać wrogów, zagarnąć koronę i wypełnić swoje przeznaczenie!

 

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 1 plansza ● 1 instrukcja ● 14 kart Poszukiwaczy ● 104 karty Przygód ● 24 karty Zaklęć ● 28 kart Ekwipunku ● 4 karty Talizmanów ● 4 karty Ropuch ● 4 karty Charakteru ● 18 plastikowych figurek ● 6 sześciościennych kości ● 40 żetonów Siły ● 40 żetonów Mocy ● 40 żetonów Życia ● 30 sztuk złota ● 36 żetonów Losu ●


talisman-game-layout

Dodatki

zniwiarz_2

 Żniwiarz

Powietrze przesiąka nieziemskim chłodem. Czarodziej przerywa lekturę pradawnego tomiszcza i nerwowo spogląda przez ramię. Wojownik, dobywając swój potężny miecz, odczuwa nieznany strach. Na Krainy padł cień. Śmierć we własnej osobie podróżuje po gościńcach.

podziemia_d

 Podziemia

Okutym butem odtrącasz przegniłe drewno, twój miecz przecina torujące drogę pajęczyny. Twoja pochodnia rzuca chwiejne cienie na wilgotne, kamienne ściany …i Podziemia stoją otworem!

krolowa_1w

 Królowa Lodu

Oto dzieło Królowej Lodu, lodowiec przyciągnięty z mroźnych wód na północy. Królowa przywdziała Koronę

gory_2d

 Góry

Wyczerpany po długiej wspinaczce, ledwo chwytasz się skalnego występu, gdy kamienie pod twoimi stopami ustępują i spadają w dół zdradzieckiego stoku. Mimo to, wznawiasz wspinaczkę… bowiem Góry cię wzywają!

Pani_jeziora

 Pani Jeziora

Nadszedł dzień Sądu Ostatecznego…

Duchy światłości i siły ciemności gromadzą się, przywołane przez moce tak stare jak sam czas. Granica między niebiosami, a otchłanią została wyznaczona. Nadciąga wojna!

smoki_medium

  Smoki

Trzej Smoczy Władcy powracają do swojego rodowego domu w krainach ognia. Każdy z nich żądny dominacji nad królestwem Magii i Miecza, gotowy do walki, aby posiąść na własność legendarną Koronę Władzy. Ten, który sięgnie po ów potężny artefakt, zostanie koronowanym Królem Smoków.

tal_wilkolak_medium

 Wilkołak

Raz na pokolenie, Krwawy Księżyc rozpoczyna swój straszliwy cykl, zatapiając całe Królestwo w bladym świetle. Zniewoleni jego złowieszczą obecnością, umarli budzą się z wiecznego snu i powstają z grobów, wampiry polują na niczego nieświadome ofiary, a czarownice odprawiają swe nocne rytuały. Co gorsza, przerażający Wilkołak grasuje po nocach w poszukiwaniu bohaterów, na których mógłby rzucić swoją klątwę

Miasto

Miasto

Dla odważnych podróżników poszukujących Korony Władzy, Miasto jest miejscem, w którym drzemie wielki potencjał, ale i równie wielkie zagrożenie. Przemierzając ulice, przyjezdni niechybnie napotkają najlepszych rzemieślników oraz zamożnych kupców, ale i bezwzględnych przestępców czy tajemniczych nieznajomych. Pośród wysokich wież i tętniących życiem ulic, liczne sklepy oferują różnorakie zbroje, oręż, wierzchowce i inne towary. Można tutaj nabyć zaczarowane przedmioty, mikstury oraz zaklęcia. Pobierając właściwe nauki można wzmocnić ciało i umysł, a przepowiednie pozwolą poznać swój los.

kraina_ognia

Kraina Ognia

Wielki skarb i wielkie zagrożenie wyłania się z płonących głębin. Okrutne ifryty przybywają ze swego podziemnego królestwa z nikczemnym zamiarem strawienia wszystkich Krain w śmiertelnym ogniu. Nie spoczną, nim każdy skrawek ziemi nie pokryje się popiołem, a każdy ich mieszkaniec, uprzednio zakuty w mosiężne kajdany, nie zostanie zagnany w ogniste czeluście.

las

Las

Po raz pierwszy od niezliczonych wieków mistyczny Las powrócił do królestwa śmiertelników. Pośród strzelistych drzew i wzdłuż krętych szlaków można odnaleźć niepojętą moc i bogactwo. Tak jak i wielkie niebezpieczeństwo. Król Oberon i Królowa Tytania, wiecznie młode istoty stworzone z losu i magii, nie będą tolerować intruzów panoszących się po swoich królestwach. Czy staniesz pomiędzy walczącymi monarchami, czy ruszysz przed siebie…

Zwiastun

Zwiastun

Mroczne omeny zwiastują koniec. Koniec wszystkiego! Deszcz ognia spada na ziemię, morza zalewają ląd, demony nawiedzają świat żywych, a umarli powstają z grobów. W tych złowieszczych czasach potrzebni są wielcy bohaterowie, zdolni stawić czoła tym nowym zagrożeniom i uratować królestwo Magii i Miecza przed unicestwieniem.

kataklizm_mini

Kataklizm

Minęły niezliczone stulecia, odkąd wielki Kataklizm pozostawił królestwo Magii i Miecza na krawędzi zagłady. W końcu nadszedł czas, kiedy cywilizacja odradza się z popiołów.

Rozszerzenie Kataklizm wprowadza zupełnie nową planszę główną, która zastępuje planszę z gry podstawowej. Przemierzaj zniszczone krainy, spotkaj się z ich nowymi mieszkańcami i poznaj ponad 150 nowych kart oraz pięciu zupełnie nowych Poszukiwaczy. Pokonaj swoich przeciwników, zdobądź koronę i pokieruj swoim przeznaczeniem!

Druk na Żądanie

uPL40_Nether-Realm_Ruleaaaas

Puszka Pandory

Za sprawą Puszki Pandory, wypełnionej przez najstraszliwsze bestie znane z wszelakich legend i koszmarów, nad światem ludzi zawisła groźba zagłady. Legenda mówi, że tysiące lat temu potężny czarnoksiężnik zamknął je wszystkie w wielkiej złotej puszcze. Ale ta właśnie została otwarta. Uwolnione potwory swobodnie przenikają do tego świata. Pragną pogrążyć garstkę śmiałków, poszukujących Korony Władzy, w prawdziwym koszmarze!

krainy_odmetow

Krainy Odmętów

Pradawne grobowce i śmierdzące kanały, kręte tunele i zdradliwe pułapki. Witaj w Krainach Odmętów! Między ponurymi Podziemiami a tętniącym życiem Miastem rozciągają się kilometry tajemnych korytarzy, wypełnione zarówno bogactwem, jak i niebezpieczeństwami. Czy odważysz się zgłębić ciemności spowijające Krainy Odmętów?

Artykuły i linki

Artykuły

Rozszerzenia:

Dzień Sądu Ostatecznego – Zapowiedź rozszerzenia Pani Jeziora

Wybrańcy trójmocy! - historia bohaterów występujących w Pani Jeziora

Już niedługo kroki poszukiwaczy skierują się w stronę Miasta – Zapowiedź rozszerzenia Miasto

Pod światem Magii i Miecza – zapowiedź rozszerzenia Podziemia

 

Linki

Strony oficjalne

www.games-workshop.com – Strona firmy Games Workshop, wydawcy pierwszych wersji gry Talisman oraz właściciela praw do niej. Na mocy porozumienia z 2008r firma GW udzieliła licencji firmie FFG (link poniżej) na wydanie nowej wersji gry Talisman oraz dodatków do niej.

fantasyflightgames.com – Strona firmy Fantasy Flight Games odpowiedzialnej za wydanie Talismanu w wersji 4,5 a także przyszłych dodatków do tej wersji.

www.harris-authors.com – Strona autora gry. Nie ma on już bezpośredniego wpływu na sama grę ponieważ kilka lat temu sprzedał wszystkie prawa do niej, ale warto przeczytać kiedy i w jaki sposób ona powstała.

Strony fanów gry Talisman: Magia i Miecz

www.talismanisland.com – Strona zawierająca najwięcej informacji o Talismanie. Zawiera informację o wszystkich wydaniach tej gry w poszczególnych krajach. Ogromna baza danych.

www.magiaimiecz.eu – Polska strona fanów gry Talisman zawierająca dużo różnych informacji, a także autorskie dodatki do pobrania.

Galeria