3 lutego 2023

Zapowiedź! Szczęście i szaleństwo – najnowszy samodzielny scenariusz do Horroru w Arkham: Gry karcianej

HwA_Lcg_Szczęście_i_Szaleństwo_Ahc71_Zapowiedź_800_1000

Spróbujesz szczęścia?

Kasyno w Monte Carlo wykorzystuje moce pozwalające manipulować prawdopodobieństwem, aby zgromadzić bogactwa kosztem bezpieczeństwa zwykłych ludzi. Wraz z innymi badaczami musisz wykraść źródło mocy kultu i położy kres ich nikczemnej działalności. Czy w wyniku intrygi szczęście odwróci się na waszą korzyść? A może opuści was na zawsze? Mamy przyjemność zapowiedzieć Szczęście i szaleństwo, kolejny dodatek do Horroru w Arkham: Gry karcianej!

W tym emocjonującym scenariuszu od 1-4 badaczy musi zaplanować i przeprowadzić śmiały skok na kasyno. Waszym celem jest Źródło szczęścia, tajemniczy artefakt, który pozwala manipulować szczęściem (dosłownie) i przechylać jego szalę na swoją korzyść. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych scenariuszy, także i ten możecie rozegrać zarówno jako osobno, jak i wplatając go w dowolną kampanię. Co więcej, część zawartości zyska dodatkowe efekty jeśli wykorzystacie ten dodatek jako historię poboczną w kampanii Szkarłatne klucze!

 

HwA_Lcg_Szczęście_i_Szaleństwo_Wachlarz_Kart_2

 

Kasyno zawsze wygrywa

 

O kasynie Défis de la Roulette w Monte Carlo krążą dziwne historie. Nie tylko pojawiło się nagle i znikąd, lecz dodatkowo każdy gość, do którego uśmiechnęło się szczęście, kończył marnie i nieoczekiwanie zaraz po tym, jak opuścił kasyno ze swoją wygraną. Wiele z tych wypadków wyglądało jak zupełnie nieprawdopodobny zbieg pechowych okoliczności.

Od dnia otwarcia kasyno stanowi swoisty magnes dla rzeczy niewytłumaczalnych i nieoczekiwanych, a im więcej informacji na jego temat pozyskujesz, tym bardziej przekonujesz się, że warto odkryć, czy są to rzeczywiście przypadki, czy może coś o wiele bardziej złowieszczego.

ahc71_article_splash2

Jak każda opowieść o niezłym skoku, tak i ten scenariusz ma dwie części: planowanie i rekonesans oraz właściwy skok. Innymi słowy można powiedzieć, że Szczęście i szaleństwo to dwa scenariusze w jednym.

W pierwszej części wraz z innymi badaczami będziesz gromadził informacje i poznawał układ kasyna. Sam skok możecie przeprowadzić na wiele sposobów, zaś zadania, które można wykonać w czasie Obserwacji, mogą ułatwić dalsze działanie. Może ukradniecie mundur Ochroniarzowi kasyna, aby się pod niego podszyć? A możę przekonacie Isamarę Ordoñez, barową śpiewaczkę, by wam pomogła? Możecie wykonać wszystkie zadania, albo nie wykonać żadnego. Miejcie jednak na uwadze, że ich realizacja znacznie ułatwi przeprowadzenie udanego skoku, ale teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, by je zignorować (choć wasze główne zadanie będzie wówczas znacznie, znacznie trudniejsze).

HwA_Lcg_Szczęście_i_Szaleństwo_Karta_Ruletka HwA_Lcg_Szczęście_i_Szaleństwo_Karta_Jednoręki_Bandyta

 

 

Żadne kasyno nie może się obyć bez gier hazadrowych! Także i tu zyskacie możliwość postawienia zasobów przy Stole do pokera, Ruletce i Automatach do gry. Będziecie mogli wykorzystać te ewentualną wygraną, aby ułatwić sobie skok, ale jeśli szczęście nie będzie po waszej stronie to… sami wiecie.

HwA_Lcg_Szczęście_i_Szaleństwo_Karta_Ochroniarz_Kasyna

Waszą uwagę zwrócą zapewne symbole umieszczone w lewym górnym rogu kart spotkań. Podobnie jak w talii zwykłych kart, znajdziecie tutaj symbole karciane (karo, kier, trefl, pik) oraz rangi (numer lub walet, dama, król). Będą one miały znaczenie podczas gier w kasynie, a także na potrzeby rozpatrywania niektórych kart spotkań, których efekt może znacznie utrudnić kradzież Źródła szczęścia.

 

Czujesz, że masz szczęście? A może lękasz się potencjalnej porażki?

ahc71_article_splash1

 

Wszystko na jedną kartę

Zakłady przyjęte, a karty są w grze. Dzięki kilku drogom do zwycięstwa (lub porażki) oraz nieoczekiwanym zwrotom akcji, Szczęście i szaleństwo wporowadza do Horroru w Arkham gry karcianej niespotykane wcześniej poziom immersji. Spróbuj szczęścia, gdy dodatek trafi na sklepowe półki!

O starcie przedsprzedaży będziemy informować w kolejnych ogłoszeniach.