16 grudnia 2016

Wojownicy Śródziemia – Wolne Ludy

WOTR009-Box-Lid-POL

Wojownicy Śródziemia, dodatek do gry Wojna o Pierścień, wprowadza do gry 6 Frakcji, które wzbogacą odwieczną wojnę pomiędzy wojskami Wolnych Ludów i armią Cienia. Drużyna Pierścienia będzie mogła liczyć na pomoc Umarłych z Dunharrow, Wielkich Orłów oraz Entów, zaś stronnictwo Sarumana wykorzysta przebiegłość Korsarzy z Umbaru, Górali z Dunlandu oraz siłę Pomiotów Szeloby, by stanąć na drodze Hobbitowi i jego towarzyszom.

W dodatku Wojownicy Śródziemia znajdują się specjalne kości dla Frakcji Wolnych Ludów i Frakcji Cienia, karty Frakcji wraz z figurkami i nowymi taliami Wydarzeń Frakcji, Wezwania do Walki oraz specjalne karty Wydarzeń dla Wolnych Ludów i Cienia. W dzisiejszym artykule przybliżymy wam frakcje Wolnych Ludów – trzech potężnych sprzymierzeńców, którzy pomogą wam przechylić szalę zwycięstwa na waszą stronę i pokonać Ciemność.

Frakcje Wolnych Ludów

Gracz Wolnych Ludów zamiast zagrania karty Bitwy może wezwać do walki swoje Frakcje znajdujące się w grze za pomocą karty Wezwania do Walki danej Frakcji (np. Entom z Fangornu odpowiada karta „Marsz Entów”). Karty Wezwań wracają na rękę gracza pod koniec każdej rundy i mogą być zagrywane wielokrotnie.

Złamany miecz swą moc odzyska

Umarli z Dunharrow

Przeklęci Ludzie Gór, którzy poprzysięgli zemstę na sługach Saurona, nie spoczną, dopóki nie wypełnią obietnicy złożonej Isildurowi na szczycie Białych Gór. Za złamanie obietnicy spotkał ich los gorszy od śmierci – zostali przeklęci, a jednym sposobem na przełamanie czaru jest odpowiedź na wezwanie do bitwy ze sługami ciemności. Ich Frakcja może zostać wprowadzona do gry, kiedy Aragorn lub Obieżyświat znajdzie się w Erech lub sąsiednim regionie.

WOTR009-Reference-B-EN_1

Armia Umarłych ignoruje wpływy terenu i może zaatakować armię Cienia w sąsiadującym regionie, odrzucając 1 figurkę za każdy atak. Gracz może powtarzać atak dopóki posiada choć jedną figurkę Umarłych.

Ptaszki dobre!

Orły z Gór Mglistych

Wielkie Orły to niezwykłe stworzenia, podobno starsze nawet od elfów i ludzi. Rozpiętość ich skrzydeł sięga kilkudziesięciu metrów, żyją setki lat i władają kilkoma językami. Te inteligentne istoty to także nieustraszeni wojownicy, którzy od początku istnienia swojej rasy walczą ze złem i mrocznymi potęgami. Do najważniejszych dokonań Orłów, które odmieniły losy Śródziemia, należy niewątpliwie zaliczyć udział w Bitwie Pięciu Armii i ocalenie powiernika pierścienia. Teraz znów możecie skorzystać z pomocy tej starożytnej rasy.

orły wotr

Orły mogą wejść do gry, kiedy w grze znajduje się Gandalf Biały lub kiedy ostatnią znaną pozycją Drużyny Pierścienia nie było Rivendell. Orły nie posiadają limitu wielkości armii, a ich wyjątkową cechą jest możliwość ruchu na każdy region planszy, bez ograniczeń. Frakcja Orłów może zostać wezwana do walki, jeśli znajduje się maksymalnie 4 pola od broniącej armii.

Nie bądźmy zbyt pochopni

Entowie z Fangornu

Entowie to pradawny lud, którego zadaniem jest opieka nad przyrodą. Wyglądem przypominają drzewa, są jednak istotami rozumnymi, które nie podejmują pochopnych decyzji. Jeśli jednak zdecydują się działać, lepiej nie wchodzić im w drogę – ogromnymi głazami wyrwanymi z ziemi kruszą mury najwznioślejszych twierdz, a hordy wrogów bezlitośnie tratują podczas swojego nieustępliwego marszu. Nie jest jednak łatwo zapanować nad taką siłą…

entowie wotr

Frakcja Entów wchodzi do gry w Fangornie, kiedy w grze znajduje się Saruman, a Drużyna lub któryś z Towarzyszy znajdują się w Fangornie. Entowie nie mają ograniczenia wielkości armii, ale w Fangornie zawsze musi znajdować się przynajmniej jeden Ent z Towarzyszem lub Drużyną Pierścienia, aby Frakcja nie została rozwiązana.

Jeśli Entowie wyeliminują wszystkie jednostki Cienia z Orthanku lub jeśli w Orthanku nie ma wrogich jednostek, a gracz Wolnych Ludów umieści tam Enta – Saruman zostaje wyeliminowany z gry.

Nadciąga ciemność

To tylko trzy z sześciu frakcji, które wprowadzają Wojownicy Śródziemia – za tydzień opowiemy wam o frakcjach Cienia, czyli o żądnych krwi Korsarzach z Umbaru, Góralach z Dunlandu i Wielkich Pająkach – najstarszych sługach Ciemności.

Wojownicy Śródziemia pojawią się w sklepach w przyszłym tygodniu. Poprowadźcie swoje armie do zwycięstwa z pomocą nowych ludów, które wzbogacają grę o niespotykany dotąd wymiar taktycznej rozgrywki.