9 czerwca 2023

OBCY: Kolonialni Marines – Kampania Marines

obcy_gra_fabularna_KOLONIALNI_MARINES_rozdzialy_6_1600x900

Rząd Zjednoczonych Ameryk wydał kupę forsy na Wasze szkolenie i drugie tyle, żebyście mieli z czego strzelać i czym jeździć po powierzchniach obcych światów. Czas spłacić zaciągnięty dług i zasłużyć na żołd. Szósty rozdział Kolonialnych Marines: Instrukcji operacyjnej stanowi opis prowadzenia pełnoprawnych kampanii osnutych wokół postaci marines, a także typowej bazy wypadowej drużyny graczy – fregaty klasy Conestoga.

Część 6: Kampania Marines

W podręczniku podstawowym nakreślono podstawowe założenia i porady dotyczące prowadzenia kampanii w OBCYM. Wymieniono tam trzy typy kampanii, których bohaterami są odpowiednio kosmiczni przewoźnicy, koloniści z pogranicza i kolonialni marines. W nowym rozszerzeniu skupiono się siłą rzeczy na tych ostatnich rozwijając kilka sekcji z opisami misji wojskowych do pełnoprawnego, ponad 20-stronicowego rozdziału.

Autorzy przedstawili wszystko na przykładzie konkretnej formacji – 33 Oddziału Szturmowych Marines (OSM), do którego należy fregata Tamb’itam, tymczasowy dom graczy. Na początek poza strukturą OSM poznajecie przełożonych Waszych postaci, a także otrzymujecie szczegółowy opis i plan samego okrętu. Dalej znajdziecie procedury bojowe i wachlarz Postaci Niezależnych, które mogą Wam towarzyszyć w boju, a nawet zastąpić Wasze postaci, gdyby któraś z misji bojowych poszła nie tak (co stanie się raczej prędzej niż później).

A skoro o misjach mowa, w kolejnej sekcji znajdziecie wyczerpujący opis 14 typów misji od zwiadu, przez polowanie na robale, po śledztwo, wraz z informacjami o ich typowym przebiegu oraz poradami odnośnie przydatnego wyposażenia. Pojawiają się tu również pomysły na interesujące komplikacje, czyli sposoby uatrakcyjnienia przebiegu typowych scenariuszy. Nie brakuje również tabel pozwalających sprawdzić, co przydarzyło się Waszym marines w przerwach między misjami oraz jak przebiega ich dalsze szkolenie – w końcu teraz nie gracie scenariusza filmowego, ale dużo dłuższy moduł, zapewne wymyślony przez Matkę Gry w taki sposób, abyście wcielili się w Wasze PG na kilkadziesiąt godzin sesji. A to oznacza Punkty Doświadczenia, które przełożą się na rozwój Waszych PG.

Wisienką na torcie są nowe mechaniki poruszania się po otwartym terenie, przeprowadzania zwiadów i patroli oraz organizowania zasadzek na wroga i wzywania wsparcia ogniowego, gdy sytuacja zrobi się naprawdę ciężka. A dla tych, którzy większość czasu spędzają w kambuzie, dołączono przepis na suchary kukurydziane – popisowe danie Korpusu, idealne na chwile, gdy wybudzicie się kriogenicznego snu.

Swój egzemplarz w przedsprzedaży zamówisz >>>TUTAJ<<<  Premiera zaplanowana na III kwartał.