15 lutego 2022

Machina Arcana – instrukcja na stronie!

Machina_Arcana_Instrukcja_800_1000

W zakładce produkty Machiny Arcany możecie znaleźć zasady gry. Polecamy najpierw przyjrzeć się przewodnikowi, a dopiero w drugiej kolejności przeczytać pełne zasady gry. Jeśli chcecie co oferuje całość Machiny Arcany, to dodajcie do rozgrywki również dodatki: Z Otchłani i Ku Wieczności.

Machina Arcana Przewodnik Pl Web (17.1 MB)

Machina Arcana Instrukcja Pl Web (13.4 MB)

Machina Arcana Z Otchlani Instrukcja Pl Web (7.1 MB)

Machina Arcana Ku Wiecznosci Instrukcja Pl Web (580.1 KB)

O grze

Machina Arcana to kooperacyjna gra planszowa w klimacie horroru, osadzona w steampunkowym uniwersum i przeznaczona dla 1-4 graczy, którzy wcielają się w role odkrywców. Reprezentują oni grupę osób na tyle poczytalnych, by oprzeć się fali ciemności, a zarazem na tyle szalonych, by z własnej woli podjąć się tak ogromnego wyzwania. Biorą oni udział w niebezpiecznej ekspedycji w głąb starożytnego podziemnego kompleksu nieznanego pochodzenia.

Potwory inspirowane Mitami Cthulhu tylko czekają na ekspedycję. W ich wszetecznych zamiarach nie leży nic innego, jak tylko bezduszne wypatroszenie i pożarcie przybyłych ludzi. Do rozlewu krwi dochodzi na kafelkach planszy, których obszar rozrasta się w miarę postępów eksploracji. Zawierają one wiele charakterystycznych elementów oraz pułapek, które zapewniają przewagę w działaniach graczy opierających się na umiejętnych ucieczkach i rozsądnie wybranych walkach. W grze pojawia się kilka różnych typów przedmiotów, na jakie można natrafić.

Założenia stylistyki steampunka są realizowane poprzez wzmocnienia i ulepszenia wyposażenia, które dają bohaterom cień szansy w czekających ich starciach. Podczas swojej złowieszczej podróży grupa będzie rozpatrywać wydarzenia towarzyszące eksploracji, wprowadzać do gry trwające efekty i rozwikływać poboczne misje, a wszystko to z myślą o pozostaniu przy życiu. Potwory nie będą jednak bezczynnie patrzeć na postępy odkrywców. Wykorzystają przeciwko nim wszelkie brudne sztuczki i podstępy, utrudniając osiągnięcie celu. Opowieść dzieli się na scenariusze, z których każdy stanowi samodzielną grę z rozdziałami, przez które należy przejść, aby zmierzyć się z ostatecznym wyzwaniem. Przybiera ono formę nałowej bitwy, podczas której okaże się, czy zwycięstwo odniosły siły zła. Śmierć jednego z odkrywców nie oznacza jednak dla niego końca rozgrywki. Przejmuje on kontrolę nad potworami, a jego nowym celem staje się pokonanie wszystkich pozostałych odkrywców. W grze nie pojawia się mistrz gry, ani żadna osoba prowadząca, nie ma też specjalnych warunków zależnych od liczby graczy, a zarówno czas trwania, jak i poziom trudności można swobodnie modykować.

Machina_Arcana_Art_2