Horror w Arkham: Gra karciana
Demoniczne macki wypełzają z portalu do innego wymiaru. Uciekasz, walczysz czy próbujesz zamknąć portal? W nadchodzącym Horrorze w Arkham: Grze karcianej każda decyzja będzie miała znaczenie dla rozwoju przygody. Mamy przyjemność poinformować, że gra ukaże się po polsku nakładem naszego wydawnictwa.
Zło znów przebudziło się w Arkham i tylko drużyna dociekliwych i odważnych badaczy może rozwiązać zagadkę i powstrzymać mroczne machinacje tajemniczego kultu. Horror w Arkham: Gra karciana to wyjątkowe połączenie kooperacyjnej gry karcianej z budowaniem nastroju znanym z gier fabularnych.
Poczuj jak groza wpełza do twojego serca
Jak już wspomnieliśmy, Horror w Arkham: Gra karciana to unikatowe doświadczenie, łączące w sobie najlepsze cechy gier karcianych i fabularnych. Cała gra zaprojektowana jest tak, aby gracze mogli jak najlepiej wczuć się w swoje postaci i razem z nimi przeżywać mrożące krew w żyłach przygody. Każdy badacz będzie wyróżniał się na tle innych swoimi cechami, zdolnościami i słabościami, dzięki czemu gra każdym z nich będzie bardzo osobistym doświadczeniem.
Aby rozpocząć grę danym badaczem, należy zbudować talię. Jednakże każda z postaci będzie zupełnie wyjątkowa. Nawet jeśli dwie postaci korzystają z kart tego samego koloru, każda z nich posiada kilka kart unikatowych, które gracz będzie musiał zawrzeć w swojej talii – definiują one osobowość badacza i to, kim jest kiedy rozpoczyna śledztwo.
Pozostała część talii to karty dowolnie dobrane zgodnie z regułami zapisanymi dla danej postaci. Prywatny detektyw Roland może używać tylko kart Strażnika, Poszukiwacza i neutralnych. W zestawie startowym Horror w Arkham LCG znajdziecie 5 różnych klas postaci i pięciu badaczy, którzy będą je reprezentować.
Karty jednak nie determinują możliwych akcji. Jako badacze będziecie sami odpowiedzialni za to, co zamierzacie zrobić i wasze zdolności, przedmioty i broń może tylko Wam w tym pomóc. Oznacza to, że każdy z Was sam wybierze, czy w tej turze chce przeszukać pomieszczenie, uciec, walczyć, czy może przejść dalej. Pula dostępnych akcji nie zmienia się, a karty mogą zostać wykorzystane na dwa sposoby – zagrane jako pomoc przy wykonywaniu testów, lub zgodnie ze swoim efektem, który może zmodyfikować podjętą akcję. Najważniejsze przy projektowaniu tej gry było oddanie w ręce graczy narzędzia, które zbuduje niesamowity nastrój grozy i da wolność, jakiej jeszcze nie było w grach karcianych.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wszystko ma swoje konsekwencje
Horror w Arkham LCG to gra o poszukiwaniu źródła dziwnych wydarzeń, szpiegowaniu tajemnych kultów i wszechobecnych, przerażających potworach. Jednak nie jest to seria niezwiązanych ze sobą, przypadkowych wydarzeń. Im dłużej gracie w Horror w Arkham, tym więcej wydarzeń układa się w spójną całość.
Chociaż możecie bez przeszkód cieszyć się rozwiązywaniem pojedynczych przygód, podstawowym trybem gry jest kampania. Dopiero w następujących po sobie przygodach, można dostrzec prawdziwe źródło szaleństwa, które zagnieździło się w Arkham.
Co więcej badacze z każdą kolejną przygodą będą coraz bardziej zmęczeni, poturbowani, a zmysły coraz częściej będą ich zawodzić. Wybory, których dokonacie, będą miały niemały wpływ na dalszy przebieg rozgrywki – jeśli poświęcicie przyjaznego bohatera niezależnego – już nigdy Wam nie pomoże, a jego utrata będzie ciężkim brzemieniem. Jednak kolejne scenariusze to nie tylko straty, ale także nowe doświadczenia, które lepiej przygotują Was na to, co dopiero ma nadejść.
Wiele z kart graczy ma w lewym górnym rogu, pod kosztem, wydrukowane białe kropki. Im więcej kropek, tym wyższy jest poziom karty. Zdobywane między przygodami punkty doświadczenia można wydawać na ulepszanie swoich kart. Dzięki temu macie możliwość dostosowania rozwoju bohatera do własnego stylu gry i konkretnej roli w drużynie. To kolejne nawiązanie do gier fabularnych, które umożliwiają wiele ścieżek rozwoju bohaterów.
Brama zostanie otwarta
Horror w Arkham: Gra karciana to nowy sposób na przeżywanie tajemniczej grozy na własnej skórze. Tym razem jednak groza będzie jeszcze bliżej niż zwykle – za każdym rogiem czają się nowe potworności i tylko Wy jesteście odpowiedzialni za swoje działania. Zestaw podstawowy pozwala na stworzenie wielu różnorodnych talii, zawsze jednak zachowując specyfikę danych postaci. Wejdź do mrocznego i pełnego niebezpiecznych tajemnic Arkham i spróbuj rozwiązać zagadkę której skala jest… kosmiczna.
Planowana premiera zestawu podstawowego to IV kwartał tego roku. Zarówno zestaw podstawowy, jak i kolejne dodatki będziemy starać się wydawać równo z premierą światową. Zapowiada się na to, że macki zostaną z Wami na dłużej.