Warhammer: Inwazja – Legendy – Opis szczegółowy

inwazja-legendyŚwiat Warhammera jest miejscem pełnym cierpienia, okrucieństwa i przemocy, gdzie niezliczone rzesze mieszkańców co dzień walczą z trudnym wyzwaniem – zwykłym przetrwaniem. W obliczu nieustającej groźby jaką stanowią straszne choroby, brutalne ataki, a także niewyobrażalne machinacje Bogów Ciemności, mieszkańcy Starego Świata nie znają niczego poza walką. Jednak czasami los wybiera jednostkę, wznosząc go z ponurego, pełnego niebezpieczeństw codziennego życia i dając jej wyjątkową okazję wpłynięcia na historię. Tylko niewielu jest w stanie sprostać temu zadaniu. To właśnie ci nieliczni stają się królami, zdobywcami i bohaterami. Jeszcze mniejsza ich część zasługuje sobie na miano legend.

Rozszerzenie Legendy do Gry karcianej Warhammer Inwazja prezentuje najbardziej znane postacie z historii Starego Świata i pozwala skorzystać z ich zdolności oraz wpływów podczas rozgrywki w Inwazję. Wprowadzając niespotykany wcześniej, nowy rodzaj kart – „Legendy”, rozszerzenie to wprowadza nowe wyzwania i mechaniki do opcji już dostępnych podczas tworzenia talii, które wzniosą wasze rozgrywki w Warhammera Inwazję na zupełnie nowy poziom strategiczny.

Niczym bogowie pośród ludzi

Najważniejszą, pośród innowacji wprowadzanych przez rozszerzenie Legendy, jest zaprezentowanie nowego rodzaju kart: Legend. Karta Legendy reprezentuje najbardziej wpływowe postaci dla danej rasy – bohaterów, władców czy złoczyńców. Wystawienie takiej karty do gry oddziałuje na wszystkie strefy kontroli, usprawniając wszystkie z sił gracza. Dla zupełnie nowych i rekreacyjnych graczy, karty Legend będą prezentować ekscytujący poziom strategii. Weterani zaś dostrzegą, że te potężne karty będą stanowiły doskonały fundament, na którym można zbudować talie.

Na początku karty Legend są wtasowywane do talii gracza tak jak inne karty. Jednak zamiast zagrywać je ze swojej ręki do jednej ze stref, karty Legend są umieszczane bezpośrednio na planszy stolicy (można to uczynić tylko podczas fazy stolicy ich właściciela). To właśnie z tego, ulokowanego centralnie miejsca, te legendarne postaci mogą najlepiej kierować armiami. Jednak będą to czynić jedynie dla swoich pobratymców, dlatego symbol lojalności legendy, musi być identyczny jak ten znajdujący się na stolicy, na której jest umieszczana. Gracz powinien z rozwagą stworzyć swoją talię, jeżeli chce skorzystać z ogromnej mocy tych wielkich postaci.

legend-karl-franz2_pol

Symbole siły legendy są podzielone pomiędzy strefy Pola bitwy, Misji jak i Królestwa, co pozwala na wpłynięcie na raz na wszystkie trzy strefy. W związku z tym, że podczas fazy królestwa legenda dodaje swoją siłę do Królestwa, a podczas fazy Misji czyni to samo dla strefy Misji, jej obecność jest znaczącym czynnikiem, pozwalającym na gwałtowny rozwój machiny wojennej danej rasy. Jednak ci „bogowie kroczący między ludźmi” mogą także zebrać jednostki i wykorzystać swoją siłę na Polu bitwy, gdzie mogą zadawać i otrzymywać obrażenia, tak jakby były zwykłymi jednostkami. Jednak bądźcie ostrożni! Choć wielbione, a czasami nawet ubóstwiane przez swoich ludzi, legendy mają niezliczone armie wrogów. Twoi przeciwnicy nie będą szczędzić sił, aby pozbawić życia twoją legendę, a ciebie „uwolnić” spod jej wpływów.

Nietykalne na swoich tronach

Jednak zaatakowanie legendy, nie mówiąc już o pozbawieniu jej życia, nie jest łatwym zadaniem. Po pierwsze, w związku z tym, że legendy stanowią zupełnie nowy rodzaj kart, nie są podatne na efekty, które działają na jednostki, karty wsparcia ani taktyki. Każda karta, która może zadziałać bezpośrednio na legendę, jest odpowiednio droższa, dlatego poświęcenie zasobów (i miejsca w swojej z mozołem wykutej talii) na zabicie legendy, może być trudną decyzją, którą przyjdzie podjąć.

wachlarz_legendyPo drugie, legendy wspierają swoją obecnością lojalność (lub strach) pośród swoich popleczników, którzy gotowi są sami oddać swe życie, zanim pozwolą komukolwiek zranić swojego przywódcę. Podczas fazy Pola bitwy, aktywny gracz może zdecydować się zaatakować legendę przeciwnika zamiast jego stolicy (po zadeklarowaniu atakowanej strefy ogłasza, czy jego celem będzie dana strefa stolicy czy poprzez daną strefę chce zaatakować legendę). Jeżeli atak jest skierowany przeciwko legendzie, broniący się gracz może wybrać jednostki znajdujące się w danej strefie, na obrońców legendy. Następnie należy zadać obrońcom obrażenia niezbędne do ich zniszczenia, zanim jakiekolwiek obrażenia będą przypisane do legendy.

Ze swojego całkiem bezpiecznego miejsca znajdującego się na tyłach broniących się wojowników, legenda także dodaje swą siłę (jako obrażenia) do strefy, w której toczy się bitwa. Dlatego potencjalni atakujący powinni wiedzieć, że jeżeli chcą przeprowadzić atak wymierzony w legendę, potrzebują do tego ogromnej siły ognia. I na odwrót, mądry przywódca będzie dobrze bronił swej legendy, upewniając się, że w jego stolicy nie ma delikatnych miejsc, przez które mógłby się wedrzeć wróg. Warto też pamiętać, że gracz może w danym momencie mieć na stole tylko jedną legendę.

Legendy to nie wszystko

Jednak nawet ci z was, którzy świadomie zrezygnują ze wspaniałej mocy zapewnianej przez nowy rodzaj kart, znajdą dla siebie w rozszerzeniu Legendy wiele nowych i ekscytujących sposobów na poprawienie i rozwinięcie doświadczeń czerpanych podczas rozgrywki w Warhammera Inwazję. Dzięki 165 zupełnie nowym kartom (w rozszerzeniu znajdą się po 3 kopie każdej z 55 kart) rozszerzenie Legendy wprowadza do gry zupełnie nowe jednostki, karty taktyki i wsparcia, przeznaczone zarówno dla każdej z ras, jak i zwiększających pulę kart neutralnych.

S01560-Card-PO.indd S01560-Card-PO.indd

Los wybrał ciebie, a twój czas ma dopiero nadejść. Zajmij swoje miejsce obok największych legend Starego Świata!