Eldarzy i Orkowie, taktyka kontra siła
Feniks powstanie!
Zakazane gwiazdy już wkrótce pojawią się w sklepach. W ramach przygotowań do premiery postanowiliśmy ujawnić jakie rasy, modele i jednostki będziecie mogli kontrolować w grze. Ostatnim razem przybliżyliśmy Wam frakcje Kosmicznych Marines z zakonu Ultramarines i Kosmicznych Marines Chaosu z Bandy Pożeraczy Światów. Dzisiaj zobaczymy jaką „wyrafinowaną” taktyką kierują się Orkowie, a także zajrzymy do Światostatków Eldarów.
Zielona horda
W Zakazanych gwiazdach będziecie mogli przejąć pod swoje dowództwo orkowy Klan Złych Słońc – czyli miliony zielonych bestii uzależnionych od poczucia prędkości i radujących się każdą okazją do walki. Szturm orków nie jest wyrafinowany, ale bardzo skuteczny. Zielona fala orkowych Chopaków dowodzonych przez brutalnych Burszujów zalewa całą planetę, która musi w końcu ugiąć się pod ich naporem. Po powierzchni planety poruszają się w swoich zabójczych i zaskakująco szybkich Pancerfurach, które na dodatek są wytrzymalsze niż Transportery szturmowe Kosmicznych Marines. Jednak największą i najpotężniejszą jednostką orków jest Gargant, złożony przez Mekaników w chwalę orkowych bóstw, których rozróżnienie przychodzi zielonoskórym z wielkim trudem – Gorka i Morka. Niebezpieczne, hałaśliwe, niezniszczalne i wyposażone w całą kolekcję orkowej broni – ale to nie wszystko, Garganty trzymają niejednego asa w rękawie, pokazując, że orkowie może i są głupi, ale jednocześnie dość sprytni i przebiegli. Jedna z kart, pozwala np. wybrać jednostkę przeciwnika i ją zniszczyć, lub zmusić przeciwnika by odrzucił kości równe jej liczbie dowodzenia.
Orki najlepiej sobie radzą na ubitej ziemi, ale to nie znaczy, że stronią od podróży w Osnowie. Okręty uderzeniowe „Onslaught” radzą sobie z dostarczeniem orków w bezpieczne miejsce, jak i z napaściami na inne statki dzięki skierowanym do przodu setkom dział i grubym pancerzom. Mordercze Kronszofniki zaś to najtwardsze statki w Zakazanych Gwiazdach.
Armia Umarłych
Na Światostatku Iyanden granica między życiem i śmiercią nie jest wcale wyraźna. Ramię w ramię z żywymi Wojownikami Aspektu walczy Upiorna straż – maszyny w których zamknięto dusze zmarłych wojowników. Grę Eldarami w Zakazanych Gwiazdach zaczyna się, posiadając Wojowników Aspektu, jednostkę Upiornej straży i dwie fregaty Hellbore. Żadna inna frakcja nie rozpoczyna gry z dwoma statkami kosmicznymi, a co więcej, są to najlepsze statki w swojej klasie. Pozwalają nie tylko na szybkie przemieszczanie jednostek już na początku gry, ale też na oddawanie potężnych strzałów z orbity.
Tylko Eldarzy są tak samo groźni w Osnowie, jak i na ziemi. Opancerzone Tropiciele Pustki z łatwością przeczesują Sektory razem z towarzyszącymi im fregatami Hellbore. Sami wojownicy nie zawsze muszą polegać tylko na statkach, kiedy chcą dostać się w określone miejsce. Mogą skorzystać także z Portalu Pajęczego Traktu: kiedy rozpatrywany jest rozkaz Dominacji, gracz może zabrać ze świata w aktywnym systemie 1 ze swoich jednostek i umieścić ją na przyjaznym świecie w dowolnym systemie.
Najbardziej przerażającą jednostką Eldarów są Tytany bojowe Warlock, które w swym pancerzu zamykają dusze dawno zmarłych, potężnych proroków. Ich moce zostały wielokrotnie wzmocnione przez tajemniczą technologię Eldarów, dzięki czemu sieją teraz spustoszenie na polu bitwy swoimi niesamowitymi, psychicznymi broniami.
![]() |
![]() |
WAAAGH!
Poprowadzicie do zwycięstwa dumnych i nieznających strachu Eldarów czy krwiożerczych Orków? Obojętnie, czy za pomocą tajemniczej technologii, czy falą rozklekotanych orkowych pojazdów – świat czeka na Wasz podbój. Zakazane gwiazdy trafią do sklepów już w drugiej połowie marca!