Discover: Nieznane Lądy – Zabójcze spotkania
Gdyby potrzeba wyjaśnienia zagadki, jaką jest Wasze pojawienie się na nieznanym terenie, była niewystarczająca, to w Discover: Nieznane Lądy owa tajemnica nie jest Waszym jedynym zmartwienie. Musicie mierzyć się jeszcze z ogromem nieprzyjaciół, których przyjdzie Wam spotkać w trakcie gry. Podczas badania okolicy natkniecie się na wrogów, którzy sprawią, że będzie ona bardziej niebezpieczna, niż początkowo mogło się wydawać. Jeśli zależy Wam na powrocie do domu, to będziecie musieli stawić im czoła!
W naszej dzisiejszej prezentacji gry Discover: Nieznane Lądy, unikatowej grze o przygodzie i badaniu nieznanego, chcieliśmy opowiedzieć Wam więcej o mechanizmie walki oraz spotkaniach z przeciwnikami.
Discover: Nieznane Lądy to gra z gatunku Unique Game (Unikatowa gra), co oznacza, że każdy jej egzemplarz na świecie jest inny. Dzięki zastosowaniu algorytmu sortującego, zestawienie elementów, które znajdziecie w swoim pudełku będzie niepowtarzalne! Choć w każdej z gier obowiązują te same zasady, to kombinacja wrogów, dostępnych zasobów, postaci i krajobrazów będzie inna w każdym pudełku!
Uwaga: jeśli chcecie, aby wszelkie informacje na temat tego, co będziecie mogli znaleźć w swoim egzemplarzu gry Discover: Nieznane Lądy, nadal pozostały dla Was niespodzianką, koniecznie zawróćcie! W przeciwnym wypadku zapraszamy Was do dalszej lektury tekstu, który opowie Wam o przeciwnikach, których może napotkacie w grze.
Bliskie spotkania
Podczas rozgrywki w Discover; Nieznane Lądy wrogowie mogą pojawić się na wiele sposobów. Mogą zaskoczyć Was, kryjąc się pod żetonami krajobrazu na niezbadanym polu. Nigdy nie wiecie czy to, co wydawało się być źródłem życiodajnej wody, tak naprawdę nie okaże się być zabójczym pytonem, czekającym tylko, aby zaskoczyć niespodziewającego się bohatera?
Żeton potwora jest odkrywany, kiedy znajduje się na tym samym polu, co bohater. Druga strona żetonu wskazuje, którą kartę należy pobrać z talii.
Innym zaś razem wrogowie będą wprowadzani do gry dzięki ważnym miejscom lub kartom scenariusza – wówczas przybiorą formę żetonów potworów. Takie żetony są układane zakryte, a efekty niektórych kart będą poruszały je w kierunku bohaterów. Dlatego nawet ci, którzy za wszelką cenę chcą uniknąć walki, będą zmuszeni stanąć oko w oko ze śmiercionośnym zagrożeniem.
Kiedy bohater znajdzie się na tym samym polu co wróg, dochodzi do walki! Każdy z nich posiada swoją wartość ataku, obrony oraz zdrowia. W celu rozpatrzenia walki gracz rzuca dwiema, dwunastościennymi kostkami – jedną czerwoną i jedną szarą. Jeśli wynik uzyskany na szarej kości jest wyższy lub równy wartości obrony przeciwnika, wówczas taki przeciwnik otrzymuje obrażenie. Jednakże, jeśli wynik na czerwonej kości jest równy bądź wyższy od jego wartości ataku, to bohater otrzymuje obrażenie!
Podczas tej walki wartość na szarej kości jest wyższa od wartości obrony przeciwnika, co oznacza, że ogromny pyton otrzyma jedno obrażenie. Niestety wartość na czerwonej kości jest wyższa od wartości ataku przeciwnika, dlatego walczący z nim bohater także otrzyma jedno obrażenie!
Choć podstawowa walka może być rozpatrzona bardzo szybko, Wasze opcje nie są wcale ograniczone! Zasoby takie jak drewno i kamień mogą być wykorzystywane do przerzucania kości, a znajdujący się w pobliżu inni bohaterowie mogą wspomóc Was w walce. Za pokonanych wrogów otrzymywać będziecie także konkretne nagrody. Warto jednak pamiętać, że nie wszyscy przeciwnicy są wrogo nastawieni i wielu z nich będzie starało się wycofać po zaledwie jednej rundzie walki.
Jeśli wróg, po otrzymaniu obrażenia, nadal stoi o własnych siłach, to porusza się na sąsiednie pole, w oparciu o wartość widoczną na czerwonej kości. Wynik należy porównać z żetonem kompasu obecnym przy górnej części planszy, aby w ten sposób wyznaczyć kierunek ruchu wroga. Jeśli bohaterowi zależy jednak na pokonaniu takiego rywala, to nic nie broni by wydał punktu wytrzymałości, aby podążyć śladem przeciwnika i rozpocząć kolejną rundę walki. Jednak pamiętajcie, że zmniejsza to wartość wytrzymałości bohatera, niesie ze sobą ryzyko otrzymania obrażeń, a oddalanie się od bezpiecznego obozowiska może źle się skończyć.
Wartość „5” na czerwonej kości oznacza, że po rozpatrzeniu walki wróg wycofa się na południowy wschód.
Stawiając własne życie na szali
Walka z wrogiem może zakończyć się otrzymaniem przez bohatera obrażenia fizycznego. Na bohaterów mogą oddziaływać różne rodzaje obrażeń, a w ekstremalnych wypadkach, mogą one prowadzić do śmierci. Jeśli w nocy bohaterowie nie będą mieli wystarczająco pożywienia, może to sprawić, że otrzymają obrażenie w postaci głodu. Na podobnej zasadzie, jeśli nie będą mieli we właściwym momencie wody, może doprowadzić to do ich odwodnienia (które także jest rodzajem obrażenia). Kiedy bohater otrzyma czwarte obrażenie dowolnego rodzaju, to zostaje wyeliminowany i przegrywa grę.
Obrażenia bohatera są oznaczane za pomocą jego licznika stanu postaci. Jeśli bohater miałby otrzymać czwarte obrażenie, to wówczas zostaje wyeliminowany.
Głód i odwodnienie można stosunkowo łatwo wyleczyć posilając się lub pijąc wodę, jednak obrażenia fizyczne zadane przez wrogów mogą pozostać z badaczami na zawsze. Dlatego podjęcie walki może być niebezpiecznym wyzwaniem, a porywanie się z motyką na słońce, może zakończyć się tragicznie.
Właściwy sprzęt to podstawa
Jeśli będziecie chcieli stawić czoła wrogom, to najlepiej na takie spotkanie wybrać się przygotowanym, a wytwarzanie broni (bądź innych kluczowych przedmiotów) może być jednym z najprostszych rozwiązań.
Bohaterowie zaczynają grę z określoną liczbą kart projektów – są to pomysły, które wskazują jaka kombinacja podstawowych zasobów niezbędna jest do wytworzenia broni lub przedmiotów. Na przykład, jeśli będziecie mieli kartę projektu Łuk i strzały, to jest to tak naprawdę projekt stworzenia klasycznej broni. Taka karta projektu pozwala wymienić trzy żetony drewna na kartę o określonym numerze, która zawsze będzie przedstawiała wytwarzany przez Was przedmiot. Łuk i strzały na pewno uczynią walkę z wrogami bezpieczniejszą, ale inne przedmioty, takie jak Śpiwór czy Kuchenka polowa, mogą zapewnić inne, równie istotne korzyści.
Po tym, jak jeden badacz ukończy projekt, odpowiadająca mu karta projektu jest układana odkryta na środku stołu i od tego momentu każdy może jej użyć. Natomiast badacz dobiera na jej miejsce nową. Posiadanie wielu wytworzonych przedmiotów może sprawić, że przetrwanie będzie o wiele prostsze!
Walka z elementami
Podobnie jak w naszych wcześniejszych artykułach, może okazać się, że zaprezentowane przez nas elementy nie znajdą się w Waszym egzemplarzu Discover: Nieznane Lądy. Każda z gier będzie zawierał podstawowe elementy takie jak kości walki, czy żeton kompasu, ale to, z jakim wrogiem przyjdzie Wam się zmierzyć oraz jakie przedmioty będzie można wytworzyć w pełni zależały od Waszego egzemplarza gry. Czy będziecie musieli walczyć z ogromnym pytonem w lesie, a może staniecie oko w oko z niedźwiedziem polarnym na oblodzonym górskim szczycie? Niezależnie od scenariusza, z którym się spotkacie, przetrwanie nie będzie łatwe.
Czy będziecie w stanie zrobić wszystko, aby odnaleźć drogę do domu?