11 grudnia 2014

Zagrożenie z innego wymiaru

czychajacy_w_progu

W mrocznych zaułkach Arkham otwierają się dziwne bramy, łączące nasz świat z innymi, niesamowitymi wymiarami. Z głębi tych przedwiecznych ścieżek zaczynają wypełzać istoty, które nawet teraz przerażają nieświadomych mieszkańców, przyciągają nieostrożnych i sieją spustoszenie na cichych ulicach miasta. W samym centrum tego koszmaru słychać mistyczne głosy tajemnej sekty, ujawniane są starożytne sekrety, a prawda jest zbyt straszna aby ją poznać. Dołączcie do zespołu nieustraszonych badaczy i wspólnie walczcie ze przedwiecznym złem pochodzącym z międzyświatowych portali, przynoszącym grozę i groźbę zniszczenia świata jaki znamy.

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się Czyhający w Progu – rozszerzenie do kooperacyjnej gry planszowej Horror w Arkham, osadzonej w uniwersum znanym z twórczości H.P. Lovecrafta. Dzięki temu rozszerzeniu gracze będą mogli się zmierzyć z nowym heroldem – Czyhającym w Progu – potężną istotą, która przygotowuje świat na przybycie przedwiecznych!

bramyW rozszerzeniu znajduje się zestaw 18 znaczników bram, które zastępują te z gry podstawowej jak i rozszerzeń Koszmar z Dunwich i Mgły nad Kingsport. Działają one dokładnie tak samo jak zwykłe bramy, ale teraz każda z nich posiada dodatkową cechę. Przykładowo, Brama Szaleństwa sprawi, że badacz, któremu nie uda się jej zamknąć, straci 1 punkt poczytalności, podczas gry Ruchoma brama może poruszać się wraz z potworami w fazie Mitów.

W rozszerzeniu Czyhający w Progu znajdą się również nowe karty Więzi, które można wykorzystać w rozgrywce w dwóch lub więcej graczy. Każdy z graczy otrzymuje na początku gry kartę, która określa korzyści za relacje z innym badaczem. Badacze mogą być wspólnikami w interesach, którzy dzielą się zyskami, lub Uczniami wiedzy tajemnej, dzięki czemu częściej będą mogli zdobywać nowe zaklęcia. Niezależnie od tego, jak związani są ze sobą badacze, karty Związków wzbogacą historię każdej z postaci.

karty_wieziW rozszerzeniu pojawią się również karty Mrocznych Paktów, które skuszą nierozważnych badaczy do zawarcia umowy z samym Czyhającym. Pakty mogą zapewnić badaczowi dodatkowe korzyści lub umiejętności, ale kiedyś z całą pewnością trzeba będzie ponieść ich koszt. Co, jeśli cena okaże się zbyt wysoka?

Oczywiście Czyhający w Progu wzbogaci rozgrywkę dzięki nowym kartom miejsc, mitów, bram a także zaklęć i przedmiotów.

Czy odważycie się zmierzyć z nowym przeciwnikiem? Dowiecie się wraz z premierą rozszerzenia Czyhający w Progu, w I połowie 2015.