6 marca 2015

Horror wśród górskich szczytów

gory_szalenstwa

„Stopniowo jednak pięły się coraz to wyżej i coraz bardziej posępne ku zachodniemu niebu; niebawem mogliśmy już rozróżnić poszczególne nagie, poczerniałe, mroczne wierzchołki budzące w nas uczucie nierealności i złudy, gdy tak obserwowaliśmy je, zalane czerwonawym antarktycznym blaskiem w drażniącym tle opalizujących chmur lodowego pyłu. W całym tym widowisku zawierała się uporczywa, przenikająca do głębi aluzja potwornej tajemnicy, która miała zostać niebawem wyjawiona.”
– H.P. Lovecraft, W górach szaleństwa

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się drugie rozszerzenie do gry Eldritch Horror: Przedwieczna groza, zatytułowane Góry Szaleństwa.

Zainspirowane opowiadaniem H. P. Lovecrafta opisującym losy ekspedycji Uniwersytetu Miskatonik, która przebudziła starożytne i zabójcze istoty, rozszerzenie Góry Szaleństwa pozwoli badaczom odwiedzić lodowe pustkowia Antarktydy i zmierzyć się z okropieństwami, które przez eony spoczywały uwięzione pod lodem. Przemierzając Antarktydę, badacze będą mogli znaleźć rozwiązanie najbardziej zagadkowych tajemnic, ale również zmierzą się z wyjątkowo niepokojącymi omenami oraz nowymi, koszmarnymi istotami. W rozszerzeniu znajduje się dodatkowa plansza zawierająca antarktyczne lokacje, takie jak Baza Miskatonic czy Miasto Starszych Istot, gdzie badacze zmierzą się z przerażającymi spotkaniami. Na jednym z dwóch nowych arkuszy Przedwiecznych znajdą się Starsze Istoty, które już kiedyś zdominowały Ziemię, a teraz ponownie stanowią zagrożenie dla ludzkości. W walce z nimi pomogą zróżnicowane umiejętności i specjalizacje ośmiu nowych Badaczy. Z ich pomocą może uda się powstrzymać ponowne przebudzenie Starszych Istot…jeśli nie, staną się oni pierwszymi ofiarami nadchodzącego terroru.

EH03-GameLayout

Antarktyczna ekspedycja

Dodatkowa plansza w Górach Szaleństwa pozwala graczom podążyć śladami zaginionej ekspedycji Uniwersytetu Miskatonic. Bramą do odległej Antarktydy i jedynym połączeniem z resztą świata jest Baza Miskatonic, gdzie badacze mogą zwerbować antarktycznego przewodnika lub zaopatrzyć się w niezbędne, ratujące życie zasoby medyczne. Później mogą wyruszyć do pozostałości Obozu Lake’a, gdzie przez zimno zachowały się jeszcze ciała profesora Lake’a i jego kolegów. Ratując psy, które jakimś cudem przetrwały masakrę swoich panów zdobędą doskonały środek transportu, a badając zamarznięte zwłoki Starszych Istot zdobędą wiedzę o tych obcych stworzeniach. Za ogromnymi, złowieszczymi Śnieżnymi Górami leży megalityczne Miasto Starszych Istot oraz mityczny Płaskowyż Leng, gdzie nieprzewidywalne, między wymiarowe skoki w czasie i przestrzeni mogą całkiem zniszczyć poczytalność.

Mroźny klimat Antarktydy czyni to miejsce jednym z najbardziej zabójczych na Ziemi. Siła i wola badaczy będzie wielokrotnie testowana kiedy będą przekopywać się przez śnieg, próbować uspokoić przerażone psy zaprzęgowe lub przygotowywać do lotu oblodzony samolot. Najmniejszy błąd – albo nawet zwykły pech – mogą skutkować Hipotermią. Podczas gdy ludzie muszą walczyć o przetrwanie w tych skrajnie nieprzyjaznych warunkach, inne stworzenia czują się tu doskonale. Niezliczone potwory są nieczułe na zimno, a nawet zwierzęta, które pozornie wydają się niegroźne, mogą zwrócić się przeciwko badaczom. Olbrzymi Pingwin, z daleka wyglądający przyjaźnie i niewinnie, może rozerwać niczego nie spodziewającego się człowieka na strzępy.

EH03-PlateauofLeng

Powrót Starszych Istot

Kiedy pierwsza ekspedycja Miskatonic odkryła zamarznięte formy życia, wysokie jak ludzie, ale szare, cylindryczne i z kończynami przypominającymi rozgwiazdy, początkowo wydawało się, że są to jedynie ciała. Psy pociągowe wyczuły jednak, że coś jest nie w porządku, i bezskutecznie próbowały uciec, zanim zahibernowane Starsze Istoty się przebudziły. Góry Szaleństwa wprowadzą do rozgrywki nowego Przedwiecznego – wygłodniałe i przebiegłe Starsze Istoty, próbujące odzyskać kontrolę nad planetą, którą rządziły na miliony lat przed pojawieniem się ludzkości.

Aby pokonać Starsze Istoty, badacze będą musieli szukać wskazówek na lodowych pustkowiach Antarktydy. Symbole i obrazy wyrzeźbione w mrocznych ruinach miasta mogą zawierać cenne informacje o technologii, kulturze i ostatecznym upadku tych istot. Okaleczone ciała członków ekspedycji Uniwersytetu Miksatonic mogą pomóc ujawnić intencje Starszych Istot wobec ludzkości, a ich ślady na śniegu pozwolą ustalić ich kształty, sposób poruszania się i szybkość. Dzięki tej wiedzy Starsze Istoty mogą wydać się mniej przerażające, ale nie sprawi ona że staną się mniej niebezpieczne.

EH03-CityofElderThings

Nieoszlifowane diamenty

Ośmiu badaczy z rozszerzenia Góry Szaleństwa oferuje nowe role w walce ze zbliżającym się zagrożeniem. Niezależnie od tego, czy zdobyli swoje umiejętności w bibliotece, walcząc z przestępczością, studiując prawo czy szmuglując alkohol, każdy z nich jest gotowy wyruszyć na krańce świata i walczyć z Przedwiecznymi. Wielu z nich posiada nieoczekiwane umiejętności – mało kto spodziewa się, że profesjonalna skrzypaczka zna się na zamykaniu Bram, a kelnerka jest ekspertem w magicznych sztukach.

Przykładowo, Ursula Downs dorastała wspinając się na drzewa i eksplorując jaskinie, zanim skupiła się na historii, nauce i archeologii. Lata spędzone na odkrywaniu ruin zapomnianych cywilizacji dały jej siłę do radzenia sobie w trudnym klimacie, wiedzę niezbędną do rozpoznawania inskrypcji Starszych Istot oraz spostrzegawczość potrzebną aby zauważać subtelne wskazówki w krajobrazie. Ta kombinacja umiejętności czyni ją doskonale przygotowaną do antarktycznej wyprawy, podróży do amazońskiej dżungli czy wizyty w archiwach w Stambule. Ursula Downs zmierzy się z najbardziej niewyobrażalnym zagrożeniem i wzmocni każdy zespół badaczy.

EH03-Ursula

Niebezpieczeństwo rośnie

Góry Szaleństwa skupiają się głównie na Antarktydzie, ale żaden zakątek Ziemi nie został pominięty. Przerażenie ogarnia cały świat dzięki nowym kartom spotkań dla każdego z miejsc oraz bramom, które pozwolą potworom zaatakować wcześniej niedostępne miejsca. Natomiast nowe przedmioty, zaklęcia i artefakty pomogą badaczom w walce z Przedwiecznymi. Niezależnie, czy postanowicie chronić świat przed Starszymi Istotami, czy ich wrogiem – Chtulhu, Góry Szaleństwa postawią przed graczami zupełnie nowe wyzwania. Do walki ze Starszymi Istotami będziecie mogli stanąć już w III kwartale tego roku!