Eldritch Horror: Przedwieczna Groza
Nadchodzi koniec Świata!
Świat stoi na krawędzi katastrofy. Jest rok 1926, a pradawne istoty o niewyobrażalnej potędze budzą się powoli z długiego snu, przynosząc ludziom śmierć i szaleństwo. Dziwne kulty i przerażające stwory sieją spustoszenie na każdym kontynencie, a struktura rzeczywistości rozpada się, otwierając bramy do dziwacznych, obcych wymiarów. Tylko garstka dzielnych badaczy rozumie, co tak naprawdę się dzieje. Ci zdeterminowani, całkowicie oddani sprawie bohaterowie wykorzystują każdą dostępną umiejętność i broń, by odeprzeć straszliwych Przedwiecznych. Będą musieli zbadać najodleglejsze zakątki świata, pokonać koszmarne potwory czające się w cieniach i znaleźć informacje, które pozwolą odkryć tajemnice Przedwiecznej Grozy!
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza to kooperacyjna gra dla 1-8 osób, inspirowana popularną grą planszową Horror w Arkham.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 1 Plansza ● 1 Almanach ● 1 Instrukcja ● 12 Arkuszy Badaczy ● 4 Arkusze Przedwiecznych ● 51 Kart Mitów ● 16 Kart Tajemnic ● 36 Kart Spotkań Obszarowych ● 32 Karty Spotkań Badawczych ● 24 Karty Spotkań w Innych Światach ● 18 Kart Spotkań Ekspedycyjnych ● 12 Kart Spotkań Specjalnych ● 40 Kart Zasobów ● 36 Kart Stanów ● 20 Kart Zaklęć ● 14 Kart Artefaktów ● 4 Karty Schematu ● 78 Żetonów Zdrowia i Poczytalności ● 43 Żetony Potworów ● 36 Żetonów Wskazówek ● 30 Żetonów Ulepszeń ● 20 Żetonów Biletów ● 20 Żetonów Plugastwa ● 9 Żetonów Bram ● 4 Żetony Pogłosek ● 1 Żeton Aktywnej Ekspedycji ● 1 Żeton Zagłady ● 1 Żeton Omenu ● 1 Żeton Głównego Badacza ● 1 Żeton Tajemnicy ● 4 Kości ● 12 Plastikowych Podstawek ●
![]() |
Zaginiona WiedzaNa długo nim ludzkość uznała się za dominującą formę życia na Ziemi, żyły na niej inne potęgi. Jednak wszystko ma swój kres. Czy to wskutek działania żywiołów, drapieżników, czy własnych przerośniętych ambicji, każda z tych potężnych cywilizacji upadła. Tylko nieliczni znają ich historię. Mądrość, zgromadzoną przez pradawnych mieszkańców Ziemi, ukryto przed oczyma ludzkości. W pradawnych, na pół zapomnianych relacjach kryje się jednak ostatnia szansa ocalenia człowieka – aby ocalić ten świat przed zagładą, którą sprowadzi wielki Przedwieczny, grupa dzielnych badaczy musi posiąść tę zaginioną wiedzę. |
![]() |
Góry SzaleństwaNa długo przed pojawieniem się ludzi na Ziemi żyły Starsze Istoty. Teraz, w roku 1926, coś zakłóciło ich długi sen. Zaczęły rozszerzać swój mroczny wpływ, wpełzając do ludzkich umysłów i zmuszając do realizacji tajemniczego celu. Kilku odważnych badaczy przeczuwa zbliżającą się katastrofę i wyrusza na Antarktydę, aby odnaleźć źródło zagrożenia. Tylko oni mogą powstrzymać nadciągającą zagładę, więc doprowadzą zadanie do końca albo popadną w obłęd próbując. |
![]() |
Tajemnicze RuinyJednakże pewnego dnia, gdy połączymy rozproszoną wiedzę, otworzą się przed nami tak przerażające perspektywy rzeczywistości, a równocześnie naszej strasznej sytuacji, że albo oszalejemy z powodu tego odkrycia, albo uciekniemy od tego śmiercionośnego światła, przenosząc się w spokój i bezpieczeństwo nowego mrocznego wieku. |
![]() |
Pod PiramidamiWieki temu Egiptem rządził faraon Nephren-Ka. Był władcą tak nikczemnym i okrutnym, że jego własny lud wymazał wszelkie dowody jego istnienia. Jednak Bractwo Bestii odkryło prawdę i planuje przywrócić Czarnego Faraona na tron, skazując Egipt i całą ludzkość na erę niewolnictwa. Wraz ze swoimi towarzyszami musicie czym prędzej wyruszyć do Egiptu, odkryć najpilniej strzeżone tajemnice i zbadać najmroczniejsze zakamarki tej piaszczystej krainy. |
![]() |
Widma CarcosyFale szaleństwa zalewają świat. Poeci i artyści tracą zdrowe zmysły od blasku księżyca, a tajemnicza sztuka teatralna szerzy obłęd wśród publiczności. Nieopisywalny wije się w swym śnie, a jego przeklęte miasto przedziera się przez zasłonę pomiędzy wymiarami. Zaginiona Carcosa przybyła na Ziemię! |
![]() |
Krainy SnówOdkąd niezwykły świat zaczął przesączać się do tej rzeczywistości, mają miejsce coraz dziwniejsze rzeczy. Ludzi nęka w snach atramentowoczarna ciemność, która bezszelestnie rozpełza się po nieboskłonie. Niektórzy zapadają w głęboki sen, z którego już nigdy się nie budzą. Struktura rzeczywistości i prawa rządzące tym światem chwieją się jak domek z kart. Tylko ty i niewielka grupka dzielnych towarzyszy stoicie pomiędzy ludzkością a nieskończoną pustką. |
![]() |
Miasta w gruzachGwałtowne wstrząsy rozdzierają świat, jakby sama natura zamierzała zniszczyć cywilizacje ludzkości. Coś złowrogiego nadciąga z samego serca Afryki. |
![]() |
Maski NyarlathotepaDo tej pory ciche i pozornie niepowiązane ze sobą kulty rozpoczęły realizację planu, który sprowadzi na nas zagładę. Kultyści na całym świecie skupiają się na jednym celu – otwarciu Wielkiej Bramy i zniszczeniu ludzkości. Jakaż nikczemna siła zdołała zjednoczyć te niezależne do tej pory organizacje? I co ważniejsze, czy da się je powstrzymać? |
Instrukcje
Eldritch Horror: Przedwieczna groza – instrukcja (13.3 MB)
Eldritch Horror - Almanach (3.4 MB)
Eldritch Horror: Zaginiona Wiedza - Instrukcja (325.3 KB)
Eldritch Horror: Góry Szaleństwa - Instrukcja (5.6 MB)
Eldritch Horror: Tajemnicze Ruiny - Instrukcja (1.8 MB)
Eldritch Horror: Pod Piramidami - Instrukcja (5.6 MB)
Eldritch Horror: Widma Carcosy - Instrukcja (2.7 MB)
Eldritch Horror: Krainy Snów - Instrukcja (3.4 MB)
Eldritch Horror: Miasta W Gruzach - Instrukcja (4.0 MB)
Eldritch Horror: Maski Nyarlathotepa - Instrukcja (4.9 MB)
Dodatkowe materiały
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza - Errata i FAQ (3.8 MB)
Poprawione karty z erraty (2.6 MB)
![]() |
Premiera: Maski NyarlathotepaNowy dodatek już w sprzedaży |
![]() |
Maski NyarlathotepaZapowiedź rozszerzenia |
![]() |
Czy Świat ogarnie groza?Zapowiedź gry |
![]() |
Zaginiona wiedzaZapowiedź rozszerzenia |
![]() |
Wyznawcy Ojca WężyRozszerzenie Zaginiona wiedza |
![]() |
Horror wśród górskich szczytówZapowiedź rozszerzenia Góry szaleństwa |
![]() |
Tajemnicze RuinyZapowiedź rozszerzenia |
![]() |
Zapomniany FaraonRozszerzenie Pod Piramidami |
![]() |
Tajemny układ gwiazdRozszerzenie Tajemnicze ruiny |