Władca Pierścieni LCG – Plądrując bogactwa Khazad-Dum

S01700-BOX-PO.indd„Nieźle się sprawiliśmy – rzekł – lecz w obróbce kruszców nie możemy sprostać naszym ojcom, bo wiele ich tajemnic przepadło wraz z nimi. Wyrabiamy dobre zbroje i miecze, nie umiemy jednak sporządzać misiurek i ostrzy, które by dorównały dawnym, z czasów przed zjawieniem się smoka.”

–Glóin, Drużyna Pierścienia

 

Krasnoludy opowiadają o Morii z tęsknotą i ze strachem. W jej korytarzach znajdują się niewyobrażalne bogactwa, ale i ogromne koszmary. Przez pokolenia krasnoludy szeptem przekazywały sobie wieści o ogromnym bogactwie, jednak żaden z nich nie odważył się przekroczyć wrót… dopóki nie pojawił się Balin. Balin wyruszył do Khazad-dûm, przekroczył wrota i założył tam kolonię. Początkowo wszystko szło dobrze, a krasnoludy regularnie przesyłały raporty swym pobratymcom.

 

Gdy krasnoludy z północnego-wschodu nie otrzymały żadnych nowych wieści od Balina, postanowiły wezwać największych bohaterów Śródziemia, aby ci odszukali Balina i jego kolonistów. To właśnie graczom przyjdzie pokierować działaniami tych bohaterów i ruszyć na wyprawę, na której będą musieli stawić czoła wyzwaniu, jakie rzuca im Khazad-dûm – pierwsze duże rozszerzenie do Gry karcianej Władca Pierścieni.

 

wrotaBogactwa warte opisania w pieśni

Pośród 165 nowych kart wchodzących w skład Khazad-dûm, gracze znajdą nowe karty graczy (po 3 sztuki każdej), wrogów, podstępów oraz obszarów. Dziewięć zestawów spotkań służy do przygotowania talii spotkań obecnych w trzech nowych scenariuszach. Karty te stanowią także trzon Zestawów Przygodowych, które będą dostępne w cyklu Dwarrowdelf. Większość obszarów znajdujących się w tym dodatku służy do przeniesienia graczy pod ziemię do mrocznych i niebezpiecznych korytarzy Morii. Jednak warto dodać, że nowe obszary prezentują także nowy, kreatywny aspekt gry. Kiedy wasi bohaterowie badają Splądrowaną Zbrojownię, mają szansę zagrania z ręki za darmo karty Broni lub Pancerza. Będzie to na pewno bardzo przydatne wsparcie dla drużyny, na którą ze wszystkich stron napierają wrogowie, a możliwość wyposażenia bohatera w kosztowny dodatek, taki jak Pancerz z Cytadeli, może umożliwić pokonanie cienkiej granicy między śmiercią, a udanym ukończeniem wyprawy.

pas_narwiego spladrowana_zbrojownia

Innym skarbem, który można odnaleźć w Khazad-dûm jest Pas Narwiego – fantastyczny, unikatowy dodatek o koszcie 2, pochodzący ze sfery przywództwa. Doskonale łączy się on z Namiestnikiem Gondoru oraz Kamieniem Celebriany, które mogą być kamieniami milowymi ważnych strategii. W Cyklu Cienie Mrocznej Puszczy do gry zostały wprowadzone karty Pieśni, które zapewniają bohaterom symbole zasobów dla każdej z czterech sfer wpływów, natomiast Pas Narwiego zapewnia o wiele skuteczniejszy sposób zdobycia symboli surowców i umożliwia to dowolnej talii, w której znajduje się Krasnoludzki bohater. Różnorodność surowców umożliwia tworzenie elastycznych talii oraz pozwala na większe skupienie się na bohaterach i ich sile, zwłaszcza kiedy można wybrać najlepsze karty wsparcia ze wszystkich czterech sfer i wykorzystać je do pokonania wyprawy.

 

Staw czoła niebezpieczeństwu drzemiącemu w Khazad-dûm

Wrota Khazad-dûm otworzą się już za 2 tygodnie – czy będziecie gotowi aby się z nim zmierzyć?