Władca Pierścieni LCG: Łucznictwo, odwaga, niemały obwód w pasie i olbrzymi łuk

WP_Hobbit_na_progu

Główny projektant Caleb Grace opowiada o kartach gracza dostępnych w rozszerzeniu Hobbit: Na Progu do Władcy Pierścieni.

Podczas tworzenia karty gracza do rozszerzenia Hobbit: Na Progu głównymi celami projektu było:

  • umożliwienie fanom książki rozgrywki wszystkimi ulubionymi krasnoludami.
  • zapewnienie nowym graczom wszystkich potrzebnych kart do użycia w talii tych postaci, którymi rozgrywka sprawi przyjemność.

Dwa powyższe cele skierowały moje wcześniejsze projekty w stronę wprowadzenia umiejętności, które działają „kiedy kontrolujesz przynajmniej 5 krasnoludzkich postaci”. Warto tutaj wspomnieć o tym, że karty gracza do rozszerzenia Hobbit: Na Progu były projektowane w tym samym czasie, co karty gracza do rozszerzenia Hobbit: Górą i Dołem. Dopiero kiedy wszystkie karty zostały zaprojektowane, zostały one podzielone na dwa zestawy. Choć rozgrywka każdym z tych rozszerzeń osobno jest możliwa i sprawia niemałą przyjemność, to jednak sądzę, że karty gracza tworzą jedną całość kiedy obie części są połączone razem. Wówczas gracze otrzymują wszystkie karty niezbędne do budowania naprawdę zabawnych krasnoludzkich talii.

BomburOczywiście, zależało mi na sprawdzeniu, czy udało mi się spełnić moje założenia. Tak więc, podczas testowania scenariuszy do każdego ze wspomnianych rozszerzeń, chciałem postawić się w pozycji nowych graczy i dlatego przygotowywałem talie używając tylko jednego zestawu podstawowego do Władcy Pierścieni oraz rozszerzeń Hobbit: Górą i Dołem oraz Hobbit: Na progu. Wówczas przygotowane zostały przeze mnie dwie krasnoludzkie talie, które koncentrowały się na kontrolowaniu kransoludzkich postaci. Bardzo mi się podobały zalety w postaci dodatkowych zasobów otrzymywanych przez Thorina Dębową Tarczę (Hobbit: Górą i Dołem 2) oraz nowych kart losowanych  przez Oriego (Hobbit: Górą i Dołem, 4). Jednak mojej uwadze nie uszło, że czasem może być problem z umieszczeniem w grze pięciu kransoludzkich postaci. Tak oto powstała moja ulubiona karta bohatera – Bombur (Hobbit: Na Progu, 5)!

W książce Tolkiena, Bombur zawsze wydawał mi się daremnym bohaterem. Często jego działania kończyły się szkodą drużyny. Rzadko się zdarzało, żeby udzielił przydatnej pomocy – na przykład, kiedy wpadł do zaczarowanej rzeki i się nie obudził, pozostałe krasnoludy musiały go nieść kilka dni przez las, co było bardzo męczące przez jego imponujący brzuch. Tak naprawdę, jedyną rzeczą jaką się dowiedzieliśmy na temat Bombura, był fakt, że był nieprawdopodobnie gruby. Było to jednak wszystko czego potrzeba mi było do stworzenia bohatera, który uzupełni mój projekt. Bombur jest tak wielkim krasnoludem, że posiada zasadę „Kiedy ustalasz liczbę kontrolowanych przez siebie postaci z cechą Krasnolud, policz Bombura jako 2 postacie.”

Jego zdolność zawsze wywołuje u mnie uśmiech, zwłaszcza dlatego, że jest bardzo pomocna. Chcesz otrzymać dodatkowe zasoby i wylosować dodatkowe karty za pomocą Thorina i Oriego, tak szybko jak to możliwe? Wystarczy, że dodasz Bombura do Twojego początkowego zestawu. Daje ci to dwa  żetony zasobów w pierwszej turze – wystarczająco do zagrania Ereborskiego Kowala (Zestaw Podstawowy, 59) lub Górnika z Żelaznych Wzgórz (Zestaw Podstawowy, 61) i voila! Teraz masz już pięć krasnoludzkich postaci. Bombur posiada również siłę obrony 2 oraz 5 punktów wytrzymałości, które czynią z niego świetnego obrońcę. Te statystki również pasują do jego charakteru, ponieważ jedyną konstruktywną rzeczą, którą uczynił w książce, było pilnowanie kucy.

Każdy strzał trafiony

Kiedy rozpocząłem projektowanie kart gracza do rozszerzenia Hobbit: Na Progu, postanowiłem sobie jeszcze jeden ważny cel. Tym razem był to cel osobisty – chciałem odtworzyć postać z mojego dzieciństwa: Barda Łucznika. Kiedy byłem dziewięciolatkiem,  to on ostatni stał na przeciwko Smauga, nadając dla mnie znaczenia słowu „odwaga” . Ostatecznie jego towarzysze opuścili go i skoczyli z Miasta na Jeziorze do Długiego Jeziora, jedynie Bard  pozostał by bronić swojego miasta. Gdy płomienie szalały wokół niego, on walczył do ostatniej strzały i zachował spokój by namierzyć jeden słaby punkt w pancerzu Smauga.

Bard_LucznikJestem pewny, że jest to cenna lekcja wytrwałości w obliczu przytłaczającej potęgi. Jest to też bogaty materiał na niesamowitego bohatera fantasy, jednak przez wszystkie moje lata, nigdy go nie spotkałem go w żadnej grze. Nadeszła więc moja szansa dać graczom Barda godnego swojej legendy. Magali Villeneuve bardzo mi pomogła tworząc grafikę niesamowitego Barda Łucznika (Hobbit: Na Progu, 3)!

Oczywiście Bard Łucznik posiada słowo kluczowe Dystans,  oraz zdolność „Kiedy Bard Łucznik wykonuje atak dystansowy, do końca tej fazy atakowany wróg otrzymuje -2 [siły obrony].” Ponieważ szczycił się tym, że ostrzeliwał wroga, tam gdzie jest najsłabszy, pomyślałem, że dobrze by jego zdolność obniżała obronę wrogów.

Zapewne teraz cześć graczy sobie myśli: „To świetne kiedy grasz w rozgrywkę wieloosobową, ale nie jest to dla mnie kiedy gram solo.” Sugeruję wam, abyście czytali dalej.

Odpowiednie narzędzie do pracy

Cisowy_LukOstatnią kartą, którą chciałem się podzielić z wami w tej zapowiedzi jest dodatek, Olbrzymi Cisowy Łuk, który pokochają zarówno miłośnicy rozgrywek solo jak i wieloosobowych. Ta broń zapewnia zupełnie swoją treścią nową odsłonę słowa kluczowego Dystans. Zresztą zobaczcie sami – „Akcja walki: Wybierz wroga w strefie przeciwności, Wyczerp Olbrzymi Cisowy Łuk i bohatera do którego jest on dołączony, aby wykonać atak dystansowy przeciwko temu wrogowi. Zadeklaruj  bohatera, do którego dołączono tę kartę, jako atakującego. Podczas tego ataku nie możesz zadeklarować innych atakujących.”

Ponieważ jego zdolność pozowała zadeklarować jako atakującego jedynie bohatera, do którego jest dołączony, najbardziej logiczne wydaje się być wybranie Barda jako strzelca, ze względu na jego zdolność. Nie oznacza to jednak, że jest on jedynym, który może skorzystać z tego łuku. Gracze z pewnością będą chcieli zobaczyć, co może z tą bronią zrobić Legolas. Tak czy inaczej, kazdy powinien znaleźć coś dla siebie pośród kart rozszerzenia Hobbit: Na progu.

Dzięki, Caleb!

Wszyscy gracze, którzy ze zniecierpliwieniem czekają Bombura, Barda Łucznika, Olbrzymi Cisowy Łuk i pozostałe nowe karty z rozszerzenia Hobbit:Na Progu, nie będą musieli długo czekać. Druga część sagi Hobbit w sprzedaży już pod koniec lutego 2013!