6 czerwca 2016

Bohaterowie w drodze na szczyt – Runebound III ed.

Terrinoth czeka!

runebound_3rd

Dzielny graczu! Terrinoth czeka zagłada i tylko Ty możesz się jej przeciwstawić. Wybierz swojego bohatera i wyrusz na poszukiwanie sławy, stań w obronie uciśnionych, zdobądź magiczne artefakty o wielkiej mocy i pokonaj największe zagrożenie!

W naszym ostatnim artykule przybliżyliśmy system walki w nowej edycji gry Runebound. Nowe żetony walki spotkały się z waszym wielkim zainteresowaniem. Dzisiaj zobaczcie, kim będzie wam dane pokierować – poznajcie swoich bohaterów.

rb01_layout

Sześciu bohaterów stanie w obronie Terrinoth, każdy z innymi umiejętnościami, obszarem początkowym i wysokością statystyk. Znajdzie się coś dla każdego – zwinna i zabójcza elfka, szaman, dzielny rycerz, a nawet krasnolud – zatwardziały łowca nagród. Każda karta bohatera jest dwustronna – jedna strona przedstawia wszystkie informacje potrzebne do przygotowania bohatera do gry, druga służy już graczom podczas samej rozgrywki.

front-hero-card-callout-back

Na początku, podczas przygotowania swojego bohatera do gry, gracze otrzymują początkową ilość złota, wyszczególniona na kartach postaci, dobierają tyle kart, ile wynosi ich maksymalna wartość kart na ręce i ustawiają figurkę swojego poszukiwacza przygód na obszarze startowym. Jeśli obszar startowy, tak jak w przypadku Laurel, jest oznaczony jako miasto, gracz może postawić figurkę bohatera na dowolnym mieście na planszy.

Na sam konie pozostają specjalne zasady rozstawienia, wyszczególnione na karcie bohatera. Dla przykładu, Laurel z Krwawej Puszczy może przed rozpoczęciem gry rzucić dwiema kośćmi terenu i wykorzystać je na ruch, co pozwoli jej już w przedbiegach wyprzedzić innych graczy. Ostatnim krokiem przygotowania jest dobranie odpowiednich żetonów walki. Więcej o nowym systemie walki zastosowanym w III edycji gry Runebound możecie znaleźć tutaj.

back-hero-card-callout

Zostań bohaterem

Po przygotowaniu bohatera do gry, gracze obracają swoje karty bohaterów. Druga strona karty będzie służyła graczom już do końca rozgrywki i zawiera wszystkie najistotniejsze informacje o postaci, takie jak wartości atrybutów, szybkość, zdrowie i ograniczenie ilości kart na ręce.

Pierwsza cecha z prawej strony karty to szybkość bohatera. Determinuje ona ilość kości, którymi gracz rzuca podczas ruchu i eksploracji. Ulepszenie szybkości poskutkuje zwiększeniem pokonywanych przez bohatera odległości w jednej turze.

Wartość oznaczona sercem, to zdrowie bohatera. Różne akcje, takie jak niebezpieczne tereny czy walka z potworami będą ciągle zmieniać liczbę punktów zdrowia. Jeśli bohater przyjmie liczbę obrażeń równą swojemu zdrowiu, zostaje pokonany i jest zmuszony do odpoczynku, aby wyleczyć swe rany.

Ostatnie wartość jest nie mniej ważna niż zdrowie. Maksymalna ilość kart, które gracz może mieć w ręce odpowiada ilości kart umiejętności, z których może wybierać, kiedy zdecyduje się zatrzymać się swoją postacią na szkolenie. Podczas szkolenia gracz najpierw dobiera tyle kart, ile może mieć maksymalnie w ręce, a następnie odrzuca maksymalnie tyle samo. Dzięki temu bohater o dużej wartości tej cechy zawsze ma wiele umiejętności i może dostosowywać je do swoich aktualnych potrzeb.

Każdy bohater posiada także specjalne umiejętności, która dają mu przewagę w specyficznych akcjach i częściowo determinują styl gry. Laurel posiada zdolność „Odnajdywanie ścieżek”, która pozwala jej raz na turę przerzucić wszystkie kości terenu. To niezwykle przydatna umiejętność niezależnie o tego, czy Laurel musi szybko dostać się do konkretnego miejsca, czy też potrzebuje zupełnie innych wyników, aby zbadać obszar.

attributes-callout-no-textNa sam koniec zostały nam trzy kolorowe wartości, które przedstawiają atrybuty postaci: ciało, umysł i ducha. Są to wartości, które pomagają w testach umiejętności. Za każdym razem, kiedy należy wykonać test któregoś z tych atrybutów, gracz dobiera tyle kart umiejętności, ile wynosi wartość danego atrybutu. Jeśli na którejś z tych kart widnieje symbol sukcesu, test się powiódł.

Atrybuty, cechy i zdolności postaci to tylko początek – solidna baza, na której można zbudować niepowtarzalnego bohatera, dostosowanego do własnego stylu gry. Laurel, wyekwipowana w potężną broń, może być zwinnym zabójcą, lub, wyposażona w zestaw zaklęć – nieuchwytną nimfą, rozwiązującą zagadki w najodleglejszych rejonach Terrinoth. Wybór należy do Ciebie.

fan

Zostań legendą

Wybierz swojego bohatera i wyrusz na spotkanie przygody. Pokonaj potworne maszkary, walcz z samymi smokami, zdobądź potężne artefakty i zostań legendą. Runebound trafi do sklepów w całej Polsce już w drugiej połowie czerwca.