Bohaterowie w drodze na szczyt – Runebound III ed.
Terrinoth czeka!
Dzielny graczu! Terrinoth czeka zagłada i tylko Ty możesz się jej przeciwstawić. Wybierz swojego bohatera i wyrusz na poszukiwanie sławy, stań w obronie uciśnionych, zdobądź magiczne artefakty o wielkiej mocy i pokonaj największe zagrożenie!
W naszym ostatnim artykule przybliżyliśmy system walki w nowej edycji gry Runebound. Nowe żetony walki spotkały się z waszym wielkim zainteresowaniem. Dzisiaj zobaczcie, kim będzie wam dane pokierować – poznajcie swoich bohaterów.
Sześciu bohaterów stanie w obronie Terrinoth, każdy z innymi umiejętnościami, obszarem początkowym i wysokością statystyk. Znajdzie się coś dla każdego – zwinna i zabójcza elfka, szaman, dzielny rycerz, a nawet krasnolud – zatwardziały łowca nagród. Każda karta bohatera jest dwustronna – jedna strona przedstawia wszystkie informacje potrzebne do przygotowania bohatera do gry, druga służy już graczom podczas samej rozgrywki.
Na początku, podczas przygotowania swojego bohatera do gry, gracze otrzymują początkową ilość złota, wyszczególniona na kartach postaci, dobierają tyle kart, ile wynosi ich maksymalna wartość kart na ręce i ustawiają figurkę swojego poszukiwacza przygód na obszarze startowym. Jeśli obszar startowy, tak jak w przypadku Laurel, jest oznaczony jako miasto, gracz może postawić figurkę bohatera na dowolnym mieście na planszy.
Na sam konie pozostają specjalne zasady rozstawienia, wyszczególnione na karcie bohatera. Dla przykładu, Laurel z Krwawej Puszczy może przed rozpoczęciem gry rzucić dwiema kośćmi terenu i wykorzystać je na ruch, co pozwoli jej już w przedbiegach wyprzedzić innych graczy. Ostatnim krokiem przygotowania jest dobranie odpowiednich żetonów walki. Więcej o nowym systemie walki zastosowanym w III edycji gry Runebound możecie znaleźć tutaj.
Zostań bohaterem
Po przygotowaniu bohatera do gry, gracze obracają swoje karty bohaterów. Druga strona karty będzie służyła graczom już do końca rozgrywki i zawiera wszystkie najistotniejsze informacje o postaci, takie jak wartości atrybutów, szybkość, zdrowie i ograniczenie ilości kart na ręce.
Pierwsza cecha z prawej strony karty to szybkość bohatera. Determinuje ona ilość kości, którymi gracz rzuca podczas ruchu i eksploracji. Ulepszenie szybkości poskutkuje zwiększeniem pokonywanych przez bohatera odległości w jednej turze.
Wartość oznaczona sercem, to zdrowie bohatera. Różne akcje, takie jak niebezpieczne tereny czy walka z potworami będą ciągle zmieniać liczbę punktów zdrowia. Jeśli bohater przyjmie liczbę obrażeń równą swojemu zdrowiu, zostaje pokonany i jest zmuszony do odpoczynku, aby wyleczyć swe rany.
Ostatnie wartość jest nie mniej ważna niż zdrowie. Maksymalna ilość kart, które gracz może mieć w ręce odpowiada ilości kart umiejętności, z których może wybierać, kiedy zdecyduje się zatrzymać się swoją postacią na szkolenie. Podczas szkolenia gracz najpierw dobiera tyle kart, ile może mieć maksymalnie w ręce, a następnie odrzuca maksymalnie tyle samo. Dzięki temu bohater o dużej wartości tej cechy zawsze ma wiele umiejętności i może dostosowywać je do swoich aktualnych potrzeb.
Każdy bohater posiada także specjalne umiejętności, która dają mu przewagę w specyficznych akcjach i częściowo determinują styl gry. Laurel posiada zdolność „Odnajdywanie ścieżek”, która pozwala jej raz na turę przerzucić wszystkie kości terenu. To niezwykle przydatna umiejętność niezależnie o tego, czy Laurel musi szybko dostać się do konkretnego miejsca, czy też potrzebuje zupełnie innych wyników, aby zbadać obszar.
Na sam koniec zostały nam trzy kolorowe wartości, które przedstawiają atrybuty postaci: ciało, umysł i ducha. Są to wartości, które pomagają w testach umiejętności. Za każdym razem, kiedy należy wykonać test któregoś z tych atrybutów, gracz dobiera tyle kart umiejętności, ile wynosi wartość danego atrybutu. Jeśli na którejś z tych kart widnieje symbol sukcesu, test się powiódł.
Atrybuty, cechy i zdolności postaci to tylko początek – solidna baza, na której można zbudować niepowtarzalnego bohatera, dostosowanego do własnego stylu gry. Laurel, wyekwipowana w potężną broń, może być zwinnym zabójcą, lub, wyposażona w zestaw zaklęć – nieuchwytną nimfą, rozwiązującą zagadki w najodleglejszych rejonach Terrinoth. Wybór należy do Ciebie.
Zostań legendą
Wybierz swojego bohatera i wyrusz na spotkanie przygody. Pokonaj potworne maszkary, walcz z samymi smokami, zdobądź potężne artefakty i zostań legendą. Runebound trafi do sklepów w całej Polsce już w drugiej połowie czerwca.