19 października 2015

Dołącz do obrońców Muru

przywdziac-czern

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się pierwszy zestaw fabularny z cyklu Westeros do drugiej edycji Gry o Tron: Gry Karcianej.

Na samym początku Pieśni lodu i ognia, król Robert Baratheon udaje się na północ, do Winterfell, by odwiedzić swojego starego przyjaciela – Eddarda Starka. W Westeros panuje pokój. Jednak ten złudny stan spokoju nie potrwa długo. Już teraz ziarna niepokoju zaczynają kiełkować – niebezpieczne ambicje Domu Lannisterów, wydanie Daenerys Targaryen za khala Dothraków, jawne zabójstwo Jona Arryna. Konflikt między wielkimi rodami majaczy na horyzoncie, a panowie i damy dworu rozpoczynają swoją grę o tron.

W rozszerzeniu Przywdziać czerń, pierwszym w cyklu Westeros, gracze rozpoczną swoją przygodę na samym początku powieści, otrzymując pod dowództwo tak znane postaci jak Renly Baratheon, Ogar, Maester Luwin, które po raz pierwszy pojawią się w grze. W rozszerzeniu Przywdziać czerń każda frakcja dopiero rozpoczyna swą żmudną drogę do Żelaznego Tronu.

wachlarz_cykl

Rozszerzenie skupia się na się pierwszej części sagi Pieśni lodu i ognia. Oczywiście nie znaczy to, że wszystko karty w tych zestawach są ściśle powiązane z pierwszą pierwszą książką, ale autorzy w procesie twórczym czerpali inspirację z samych początków sagi. Ponieważ jest to pierwszy cykl, głównym celem projektantów było rozwinięcie możliwości zestawu podstawowego, bez dodawania nowych zasad do gry. W związku z tym w cyklu znajdują się dwa rodzaje kart: takie, które uzupełniają zestaw podstawowy i takie, które zmienią nieco rozumienie podstawowych tematów i mechanik.

Kolejnym ważnym zadaniem i celem w procesie projektowania, było znaczne zwiększenie ilości kart fabuły. Tworzenie i sprytne zarządzanie talią fabuły, jest jednym z najciekawszych i dających najwięcej satysfakcji elementów Gry o Tron, dlatego nowe karty intryg dodatkowo poszerzą strategiczny aspekt gry. W cyklu znajdzie się 18 nowych kart intryg, włączając w to po jednej intrydze specjalnej dla każdej frakcji.  Każda z nich, jak np. Za Straż! wzmacnia główne strategie frakcji, pozwalając graczom pełniej je wykorzystać.

wachalrz

Dołącz do Straży

Nocna straż, bardziej niż jakakolwiek inna frakcja, polega na obronie. Mur zapewnia dodatkową siłę, jeśli gracz przeciwstawi się każdemu wyzwaniu, a potężne postaci, takie jak Stary Niedźwiedź Mormont, przywołując innych członków Nocnej Straży, dbają o to, by żadne wyzwanie broniącego się gracza nie zostało przegrane.

willJedynym wyjątkiem od tej zasady są Zwiadowcy. To oni patrolują teren za Murem, zbierając informacje i wypatrując możliwych zagrożeń dla Straży. W prologu Gry o Tron są pierwszymi postaciami, jakie poznaje czytelnik – słusznym więc wydaje się umieszczenie Łowcy Willa, jako pierwszej karty w rozszerzeniu Przywdziać czerń. Will posiada zarówno symbol walki jak i intrygi, a w tekście karty widnieją dwa ważne słowa kluczowe. Podstęp pozwala Willowi sprawić, że jedna wroga postać nie będzie mogła bronić się podczas wyzwania w tej turze, a dzięki Intuicji gracz może dobrać kartę, jeśli wygra wyzwanie.

Taka kombinacja symboli i umiejętności może z początku wydawać się całkiem potężna, szczególnie biorąc pod uwagę koszt – 4 sztuki złota, jednak Will ma też swoje słabe strony. Zwiadowcy ze Straży nie mogliby osiągnąć niczego, jeśli wróg przedarłby się za Mur. Dlatego karta Willa posiada też tekst Wymuszonej Reakcji: „Po tym, jak przegrasz niebronione wyzwanie, poświęć kontrolowaną przez ciebie postać z cechą Zwiadowca”. Mówiąc inaczej: dopóki gracz posiada obrońcę, który może bronić się podczas każdego wyzwania, Will może zakraść się na tyły przeciwnika i poznać jego plany. Jednak w momencie, w którym przeciwnik przełamie obronę Straży, Will może stać się balastem, który trzeba poświęcić dla większego dobra.

Will to nie jedyna karta, która zasila szeregi czarnej Straży w rozszerzeniu Przywdziać czerń. Obrońcy Westeros otrzymują również kartę wydarzenia Straż w potrzebie. Dzięki niej gracz może wybrać cechę: Zwiadowca, Zarządca lub Budowniczy, po czym może przeszukać określoną ilość kart ze swojej talii i dodać wszystkie karty z wybraną cechą, do swojej ręki.

Straż w potrzebie może pomóc zapełnić każdą lukę w siłach Nocnej Straży. Każda z możliwych do wybrania cech, odpowiada mniej więcej trzem symbolom wyzwań: militarnym, intrygi i władzy. Warto przy tym uważać na poziom zasobów intrygi, kiedy zagrywa się tę kartę. Liczenie miedziaków pozwala wprawdzie na przeszukanie 10 kart, ale nie oferuje zbyt wiele złota, żeby je zagrywać. Uczta dla Wron z kolei pozwala na przejrzenie tylko 4 kart, ale zapewnia wystarczająco dużo złota, żeby zagrać nawet najdroższe postaci.

Wypowiedz słowa przysięgi

Rozszerzenie Przywdziać czerń otwiera cykl Westeros i zarazem podróż przez pierwszy tom Pieśni lodu i ognia dodając nowe, potężne karty dla każdej frakcji. Pozwala na pierwszą podróż za mur, razem z Willem i Nocną Strażą, wyprawę do miasta Dothraków – Vaes Dothrak czy też zasiąść na Tronie z Morskiego Kamienia z Lordem Łupieżcą z domu Greyjoyów.

Niezależnie od tego, po czyjej stronie zdecydujecie się staną, Zestaw fabularny Przywdziać czerń zapewni wam nowe możliwości walki o kontrolę nad Siedmioma Królestwami, już w czwartym kwartale tego roku!