Zapowiadamy odświeżony i usprawniony zestaw podstawowy do Horroru w Arkham gry karcianej!
Granice między światami zacierają się. Mroczne siły skryte w cieniach snują swoje plany uwolnienia niewypowiedzianych koszmarów, zaś w całym mieście Arkham w Massachusetts dziwne wydarzenia stają się codziennością. Czas więc powrócić do miejsca, gdzie wszystko się zaczęło…
Z przyjemnością zapowiadamy premierę nowej wersji zestawu podstawowego do gry Horror w Arkham: gra karciana!
Dzięki wielu poczynionym zmianom ułatwiającym obcowanie z grą (na przykład usprawniony system organizacji kart), ta nowa wersja zestawu podstawowego jest doskonałym sposobem, by nowi gracze mogli poznać tę uwielbianą przez wielu grę LCG. W pudełku znajdziecie wszystko co niezbędne, by zanurzyć się w wir przygód kampanijnych, zaś dzięki odpowiedniej liczbie komponentów i kart do 4 graczy może połączyć siły w zmaganiach z siłami Mitów. W dalszej części artykułu znajdziecie podstawowe informacje o samej grze, co ułatwi Wam zrozumienie powodu, dla którego Horror w Arkham: gra karciana już od niemal 5 lat gromadzi wokół siebie rzeszę oddanych fanów.
UWAGA: Doświadczeni gracze Arkham LCG mogą pominąć kolejną sekcję, w której wyjaśniamy nowym graczom podstawowe założenia gry i od razu mogą przejść do fragmentu „Co się zmieniło”.
Czym jest Horror w Arkham: gra karciana?
Dla osób, które wcześniej nie zetknęły się z Horrorem w Arkham: grą karcianą wyjaśniamy, że jest to kooperacyjna żywa gra karciana (Living Card Game). Fabuła umiejscowiona jest początkach XX wieku i skupia się wokół walki z koszmarami z mitologii Lovecrafta. Niewypowiedziane zło i groza pragnie wedrzeć się do naszego świata, zaś od jednego do czterech badaczy stara się odkryć tajemne sekrety i udaremnić spisek, nim będzie za późno.
Każdy gracz wciela się w rolę jednego z tych badaczy, tworzy własną talię, która jest odzwierciedleniem zdolności i przedmiotów posiadanych przez daną postać. W czasie swojej tury możecie zagrywać karty, poruszać swoim badaczem z jednej lokalizacji do drugiej, odkrywać wskazówki by popchnąć historię naprzód a także walczyć z potworami (i miejmy nadzieję – wówczas je pokonywać). Po tym, jak wszyscy gracze rozegrają swoje tury, gra zaczyna skupiać się wokół niecnych knowań sił Mitów, uwalniając nowe zagrożenia, które mogą w ostateczności doprowadzić do niepomyślnego zakończenia scenariusza!
Każdy badacz posiada 6 statystyk, które pomagają określić ich rolę, są to: wytrzymałość, poczytalność oraz 4 umiejętności. Wytrzymałość oznaczona jest cyfrą na symbolu serca i oznacza liczbę fizycznych obrażeń, jakie może otrzymać badacz nim zostanie pokonany. Poczytalność zaś określona jest cyfrą na niebieskim symbolu mózgu i odzwierciedla ile „przerażenia” może otrzymać badacz, nim bezpowrotnie pogrąży się w otchłani szaleństwa.
Umiejętności badacza to wola, intelekt, walka i zręczność – oznaczone odpowiednią wartością i symbolem w prawym-górnym rogu karty badacza. Ta wartości informują jak mocny jest badacz w danej dziedzinie. Generalna zasada to: im wyższa wartość, tym lepiej. W zasadzie wszystko, co będziecie robić, by ukończyć scenariusz wymagało będzie korzystania z tych zdolności; czasem będzie to walka, gdy spróbujecie pokonać potwora, a czasem intelekt, gdy będziecie chcieli odkryć wskazówki. Co ważne, nigdy nie macie gwarancji, że Wam się uda, więc musicie bezustannie mieć się na baczności i wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję.
Oprócz umiejętności, każdy badacz ma swoje zalety i słabości – i to dosłownie! W waszej talii zawsze znajdzie się się osobisty atut i osobiste osłabienie danego badacza. I tak dla przykładu w talii agenta federalnego Rolanda Banksa znajdzie się jego zaufana Specjalna .38, która doskonale współgra z tego wrodzoną umiejętnością odkrywania wskazówek po tym, jak pokonuje potwory. Niestety, chcąc pozostać pod przykrywką, Roland czasem może być zmuszony do Zacierania śladów, co może znacząco spowolnić postęp śledztwa a nawet doprowadzić do otrzymania psychicznej traumy, co na stałe obniży jego poczytalność!
Dodatkowo w waszych taliach znajda się inne nie-osobiste osłabienia, które nadadzą badaczom jeszcze bardziej ludzkiego wymiaru. Nikt przecież nie jest doskonały i każdy człowiek ma jakieś swoje przywary. To między innymi ta wisząca groźba konieczności zmierzenia się z tymi słabościami sprawia, że rozgrywka w Horror w Arkham grę karcianą jest tak ekscytująca!
Co się zmieniło?
Prawdę mówiąc sama esencja gry nie uległa jakiejkolwiek zmianie. To nadal ten sam Horror w Arkham: gra karciana którą wielu spośród Was doskonale zna i którą pokochało na przestrzeni tych niemal pięciu lat, zaś w samym pudełku nie znajdziecie żadnych nowych kart. Zasady pozostały bez zmian, kampania również, zatem i doznania będą równie dobre jak onegdaj. Nawet karty są z grubsza te same, choć zdecydowaliśmy się na dodatnie kilku bardziej przydatnych, zawartych we wcześniejszych rozszerzeniach, by dać graczom więcej możliwości gdy przyjdzie do wydawania ciężko zarobionych punktów doświadczenia. Lecz mimo tego, są to karty, które są już obecne w grze, więcej jeżeli posiadacie pełną kolekcję Horroru w Arkham LCG, nie znajdziecie tutaj niczego, czego już byście nie mieli.
Nadal jednak jest to doskonały moment, by wprowadzić do gry kogoś z rodziny lub znajomych. Nowy zestaw podstawowy zawiera wszystko co niezbędne, by nowy gracz mógł rozpocząć przygodę z Horrorem w Arkham: grą karcianą, w tym kompletny zestaw niezbędnych kart i komponentów by do 4 graczy mogło jednocześnie rozpocząć kampanię.
Zawartość pudła została też posegregowana w nieco inny sposób, aby ułatwić znalezienie konkretnych kart. Dodatkowo każdy badacz został spakowany wraz ze swoją sugerowaną talią początkową, zaś każdy ze scenariuszy został rozdzielony, co oznacza, że wszystko co musicie zrobić to otworzyć i potasować odpowiednie talie i jesteście gotowi do gry. Zdecydowaliśmy się również na dodanie kilku kosmetycznych poprawek, by uprzyjemnić Wam obcowanie z grą. Jedną z nich jest dodanie nowych żetonów wskazówek/zagrożeń o wyższych wartościach a nawet dodanie znacznika głównego badacza!
Jeżeli dotychczas grałeś w Horror w Arkham grę karcianą z przyjaciółmi i nie mogłeś się zdecydować na nabycie własnej kopii, prezentowany właśnie nowy zestaw podstawowy będzie doskonałym wyborem, byś mógł ją mieć i natychmiast po otwarciu pudełka rozpocząć przygodę!
Niekończące się emocje
Rok 2021 już teraz jest niezwykle ciekawy dla fanów Horroru w Arkham, zaś dzięki nowemu zestawowi podstawowemu jeszcze więcej osób będzie mogło przekonać się jak niezwykła to gra. Czy jesteś gotów stawić czoła potędze Mitów? Liczymy, że zestaw podstawowy Horroru w Arkham gry karcianej trafi do sklepów razem ze światową premierą czyli już w IV kwartale!