Wiek Złodziei
Ukradł najcenniejszy klejnot w królestwie! Czy ujdzie z życiem?
Wiek Złodziei to nowa gra planszowa naszego wydawnictwa dla 2-4 złodziei chcących wykazać się sprytem i czujnością.
Przygotowania do skoku
Pierwszym krokiem jest przygotowanie sceny, na której rozegra się kradzież stulecia. W tym celu na szczegółowej planszy przedstawiającej Hadrię – fikcyjne renesansowe miasto – należy w wyznaczonych miejscach umieścić strażników, posterunki i bogactwa, a w pałacu na samym środku – Klejnot Cesarzy. Następnie każdy wybiera swojego złodzieja (z sześciu dostępnych postaci), zapoznaje się z jego umiejętnościami, dobiera początkowe karty i punkty akcji. Wyścig do zwycięstwa może się teraz rozpocząć.
![]() |
![]() |
Nawet nie zauważysz, kiedy cię okradnę
Cel każdego złodzieja jest taki sam – zdobyć Klejnot Cesarzy i uciec z nim z miasta. Żeby tego dokonać, gracze będą korzystali ze swoich dwóch podstawowych akcji – Sprytu Złodzieja, który pozwala dobierać nowe karty, i Ruchu/biegu, dzięki któremu będą przemieszczać się po planszy, jak i posłużą się wieloma różnymi, złodziejskimi narzędziami i sztuczkami. Arsenał mistrzów cieni jest szeroki i obejmuje granaty, kusze ręczne, mechaniczne szczury, nakręcane sroki, siatki, liny i wiele innych, przydatnych przedmiotów. Wszystkie karty, poza podstawowymi akcjami, są jednorazowe, ale dzięki mechanizmowi punktów akcji, o którym opowiemy przy innej okazji, żaden z graczy nie znajdzie się w sytuacji, w której nie będzie miał kart na ręce, lub będzie miał tylko jedną możliwość.
Łapać złodzieja!
Gracze nie będą jednak mogli swobodnie poruszać się po mieście, bez przeszkód realizując swój plan. Przez cały czas będą boleśnie odczuwali obecność strażników, blokujących przejścia i ścigających ich, jeśli tylko zauważą coś podejrzanego. Strażnicy sami nie poruszają się po planszy, jednak jeśli któryś ze złodziei zanadto się do nich zbliży, bez wahania udadzą się w jego kierunku. Istnieje też wiele sposobów na to, żeby skierować uwagę strażnika w pożądaną stronę. Na przykład Granat hukowy skutecznie odwróci ich uwagę (lub skieruje ją na innego złodzieja, który właśnie próbował chyłkiem wymknąć się z nie swoim złotem).
Uciekaj, głupcze!
W ciągu całej gry gracze będą ścigać się też z czasem, odliczanym przez kolejne karty wydarzeń, modyfikujące przebieg rozgrywki, ale kiedy któremuś z nich uda się ukraść klejnot – gra znacznie przyspiesza i emocje sięgają zenitu. Trzy z czterech bram zostają zamknięte, w mieście pojawiają się dodatkowi strażnicy i kapitanowie (znacznie lepiej wyszkoleni i czujniejsi), straż podnosi alarm i uważa na każdy, najmniejszy hałas, a złodzieje, którzy nie zdobyli Klejnotu Cesarzy ciągle mają szansę wyrwać go z rąk posiadacza. Kilka ostatnich tur zdecyduje o tym, komu uda się ujść z miasta, a kto spędzi resztę życia w więziennym lochu.
Do biegu, gotowi…
Wiek Złodziei jest już na produkcyjnym finiszu. Obecnie przygotowujemy ostatnie grafiki, cyzelujemy fonty, opisujemy świat gry i dokręcamy ostatnie śrubki w instrukcji. Premierę gry planujemy na 13. października, czyli dokładnie w czasie największych planszówkowych targów w Europie – Spiel 2016. Jeśli chcecie obserwować nasze postępy nad grą i oceniać nowe grafiki, zapraszamy na nasz profil na Facebooku i Instagramie, gdzie będą regularnie pojawiać się nowe informacje. Waszej uwadze polecamy też stronę gry na znanym wszystkim planszówkowym fanom portalu boardgamegeek.com, gdzie możecie przeczytać pierwsze opisy fabularne postaci (sprawdźcie forum!) i oceniać nasze postępy. Do zobaczenia w Hadrii – mieście przeżywającym prawdziwy rozkwit złodziejskiego rzemiosła.