Szlak do Carcosy – nowa edycja cyklu do karcianego Horroru w Arkham
„Doprawdy, już pora. Wszyscyśmy wyzbyli się przebrania prócz pana”.
– Robert W. Chambers, „Maska,” Król w Żółci
Ludzie w miasteczku od kilku tygodni rozmawiają o zbliżającym się spektaklu Króla w Żółci. Jednak po zapoznaniu się z ponurą przeszłością tego przedstawienia jesteś pewien, że szykuje się coś złego. Zaginięcia. Samobójstwa. Urojenia. Obłęd. Gdziekolwiek wystawiano Króla w Żółci, w ślad za nim podążało szaleństwo. Do tej pory nie udowodniono, że te zdarzenia mają jakikolwiek związek z przedstawieniem, ale wcześniej nigdy nie stanowiło to dla ciebie przeszkody.
Mamy przyjemność zapowiedzieć Szlak do Carcosy, kolejne dwa dodatki do Horroru w Arkham: Gry karcianej w nowym formacie!
Druga kampania do Horroru w Arkham: gry karcianej powraca jako Szlak do Carcosy rozszerzenie kampanijne oraz Szlak do Carcosy rozszerzenie badaczy. Podobnie jak we wcześniej zapowiadanym cyklu Dziedzictwo Dunwich, tak i tutaj wszystkie karty badacza z tego cyklu znajdą się w Rozszerzeniu badaczy, zaś wszystkie karty kampanii – w Rozszerzeniu kampanijnym. To idealna okazja dla nowych fanów gry na doświadczenie drugiej pełnej kampanii od razu, zaś wieloletni fani zyskają szansę na uzupełnienie kolekcji. Bez względu na to czy zdecydujecie się na jeden czy dwa dodatki, Szlak do Carcosy jest produktem, którego żaden fan Arkham gry karcianej nie powinien odpuścić!
Uwaga: W prezentowanych dziś dodatkach nie znajdziecie żadnych nowych kart ani nowej zawartości względem poprzednio wydanych zestawów mitów i zestawu Deluxe Szlaku do Carcosy.
Krocząc szlakiem
Aby pomóc Wam w przezwyciężeniu potęgi Mitów, Szlak do Carcosy rozszerzenie badaczy dostarczy nie pięciu, ale aż sześciu nowych badaczy!
Każdy badacz z tego Rozszerzenia badaczy ma swoje silne i słabe strony oraz jakiś drobny, wyjątkowy dla danego badacza mechaniczny dodatek, który wyróżnia go spośród wszystkich dotychczasowych badaczy.
Przykładowo Sefina Rousseau, malarka, potrafi na początku gry zachować do 5 kart wydarzeń pod swoją kartą badacza. W czasie dowolnej ze swoich tur może ona dobrać na rękę jedną z tych kart, lub – korzystając z jej osobistej karty Namalowany świat – skopiować dane wydarzenie bez konieczności odrzucenia go po rozpatrzeniu! Pozwala to Sefinie na wielokrotne korzystanie z przydatnych kart wydarzeń jak np. Tania Sztuczka lub Ucieczka w ostatniej chwili. Takie karty mogą być szczególnie przydatne pod koniec scenariusza, gdzie zła decyzja może doprowadzić do porażki. Musisz być jednak ostrożny, by nie polegać wyłącznie na wydarzeniach, gdyż gdzieś tam czają się Gwiazdy Hiad, które mogą sprowadzić na ciebie rychłą zgubę!
Podczas gdy Sefina poszukuje inspiracji ukrytych pod swoją kartą badacza, Willian Yorick, grabarz, woli przekopywać się przez swój stos kart odrzuconych i odzyskiwać z niego cenne karty atutów. Zdolność ta doskonale współgra z kartami takimi jak Latarnia czy Łopata Grabarza, które oferują dodatkowe korzyści, ale za cenę odrzucenia tych kart. Z racji tego, że Yorick po tym, jak pokona wroga ma możliwość odzyskania kart autów ze swojego stosu kart odrzuconych, to tym samym może on użyć ich ponownie szybciej, niż jego towarzysze. A skoro mowa o pokonywaniu wrogów, to jeśli uda ci się pokonać szczególnie wymagającego przeciwnika, wówczas możesz skorzystać z osobistego wydarzenia Yoricka Zakop je głęboko, dzięki czemu usuwasz danego przeciwnika upewniając się, że nie powróci on już do gry. Yorick również musi uważać na swojego osobistego wroga, którym są w jego przypadku Cmentarne ghoule. Ich obecność nigdy nie wróży niczego dobrego.
Badaczem z tego Rozszerzenia badaczy, na którego szczególnie powinieneś zwrócić uwagę jest aktorka Lola Hayes – pierwszy neutralny badacz! Jako osoba, która cała karierę poświęciła na wcielanie się w różne postaci, Lola potrafi w ciągu gry zmieniać rolę do której należy. Pierwsza rozgrywka tym badaczem może nie należeć do najłatwiejszych. Wolno ci bowiem korzystać tylko z neutralnych kart oraz tych, które należą do obecnej roli Loli. Pomocna może okazać się Improwizacja, która umożliwi zmianę roli na taką, która jest w danej chwili potrzebna. Możesz skorzystać z Pracy w terenie jako Poszukiwacz, następnie zmienić rolę na Strażnika i pokonać wroga swoim Coltem .32. Taka elastyczność wiąże się jednak z pewnym ryzykiem. Częste zmiany mogą sprawić, że Lola będzie musiała zmierzyć się z Kryzysem tożsamości, mogącym doprowadzić do bycia w złej roli w złym czasie!
Po opadnięciu kurtyny
Jeśli z jakiegoś powodu nie będziecie zainteresowani nowymi badaczami z Rozszerzenia badaczy, nadal możecie zechcieć poznać historię zawartą w Szlaku do Carcosy Rozszerzeniu kampanijnym!
W tej kampanii wraz z pozostałymi badaczami zmierzcie się z mroczną tajemnicą, którą owiana jest sztuka Król w Żółci, i spróbujesz rozwikłać ją, nim na mieszkańców Arkham spadnie nieszczęście. Rozpoczniesz kampanię w Teatrze Warda, gdzie po antrakcie obudzisz się pośród trupów i z widokiem na poszarpaną kurtynę. W ślad za tym podążą majaki, blaknące wspomnienia i uczucie ciągłej niepewności. Śledztwo zabierze się prosto do Paryża, a może nawet do samego wymiaru szaleństwa – Carcosy.
W trakcie kampanii badacze wielokrotnie będą poddawać w wątpliwość realność wydarzeń, w którym przyszło im brać udział i zastanawiać się, czy nie są one tylko wytworem ich wyobraźni. Dokonywane wybory będą kierować badaczy w stronę Wątpliwości – które odzwierciedlają przekonanie, że wszystko dzieje się tylko w ich umysłach – lub Przeświadczeń, przekonania, że ich koszmary są jak najbardziej realne. Zgromadzenie odpowiedniej liczby Wątpliwości lub Przeświadczeń sprawi, że niektóre scenariusze będą przebiegały nieco inaczej, oddając tym samym stan umysłu badaczy. Dzięki temu każda rozgrywka może przebiegać nieco inaczej!
Wszystkie 8 scenariuszy kampanii Szlaku do Carcosy trafi do tego Rozszerzenia kampanijnego. Dzięki determinacji, sprytowi i kilku asom w rękawie, być może zdołasz wraz z innymi badaczami rozwikłać tajemnicę Króla w Żółci i ocalić mieszkańców Arkham od grozy. Grozy istnienia której nie są nawet świadomi…
Echa przeszłości
Gdy złowieszcza sztuka doprowadza widzów do obłędu a tajemnicza siła pociąga za sznurki, tylko wy jesteście w stanie odkryć mroczną prawdę i ocalić Arkham przez straszliwym losem. Bez względu na to czy dopiero zaczynacie swoja przygodę z Horrorem w Arkham Gra karcianą, czy też już znasz grę, ale dotychczas nie mieliście okazji zetknąć się z Szlakiem do Carcosy , wkrótce zyskacie możliwość dołączenia Szlaku do Carcosy rozszerzenia kampanijnego i Szlaku do Carcosy rozszerzenia badaczy do swojej kolekcji! O dacie premiery poinformujemy w osobnej wiadomości.