Mutant: Rok Zerowy
Wędrowaliśmy pośród pustych ruin i pordzewiałych wraków aut – pomników upadku Starożytnych.
Naphtę porwał czerw śmierci, a Hugusta Zgnilizna doprowadziła do szaleństwa. Nie mieliśmy już żarcia, a do picia została tylko zgniła woda. Ale musieliśmy iść dalej. Musieliśmy odnaleźć Eden. Nie mogliśmy wrócić do Arki z niczym, los Ludu spoczywał w naszych rękach. Nagle Franton, podobny do owada Szperacz, który prowadził nas przez pustkowia, zatrzymał się gwałtownie. „Strefowe ghule”, syknął, sięgając po swój śmieciowy karabin… Wciągnąłem powietrze, gotów zionąć kaskadą ognia na każdego, kto się zbliży. Po chwili, mrożący krew w żyłach wrzask dobiegł z ruin wokół nas.
Gra fabularna Mutant: Rok Zerowy przeniesie Was do świata po wielkiej Apokalipsie. Dumna ludzka cywilizacja upadła. Miasta zmieniły się w pustkowia. Wiatr hula po pustych ulicach, które stały się cmentarzyskami przeszłości. Jednak życie przetrwało – ruiny wciąż zamieszkuje Lud. Jesteście dziedzicami ludzkości, choć już nie do końca ludźmi. Wasze ciała i umysły są zdolne do nadludzkich wyczynów. Jesteście mutantami.
Pobierz darmowy PDF i zacznij swoją przygodę w postapokaliptycznym świecie!
Recenzje Mutanta: Roku Zerowego:
„Prawdopodobnie najlepsza postapokaliptyczna gra fabularna na rynku. Nic dodać, nic ująć”. – RPG.Net Playtest Review
„Moi gracze i ja doskonale bawiliśmy się podczas gry. Nie możemy doczekać się powrotu do Strefy”. – The British Fantasy Society
„Jeśli lubicie postapokaliptyczne gry fabularne, musicie choć raz zagrać w Mutanta!” – Stargazer’s World
© 2021 Cabinet Licensing LLC. MUTANT oraz powiązane logotypy, postacie, nazwy i charakterystyczne elementy wszystkich wymienionych stanowią zastrzeżone znaki towarowe Cabinet Licensing LLC, chyba że zaznaczono inaczej. Użyte za oficjalną zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Starter do Gry Fabularnej Mutant: Rok Zerowy
Tula zawędrowała zbyt głęboko w Strefę. Najpierw przeszła przez mroczny las, potem podążyła wzdłuż starych torów kolejowych, biegnących pośród rozpadających się ruin i rdzewiejących wraków pociągów, ku dyskom pobłyskującym srebrem na horyzoncie. Tak bardzo pragnęła do nich dotrzeć. Zostać bohaterką Arki, słynną Szperaczką. Teraz zrozumiała, że wkrótce będzie raczej martwą Szperaczką. Jeśli nie umrze z pragnienia, zabiją ją strefowe ghule lub Zgnilizna. Właśnie wtedy je zauważyła. Rozrzucone po ziemi jak metalowe lalki. Martwe od dekad, mechaniczne istoty. Tula znała opowieści o nich. Co się tu wydarzyło? Nagle usłyszała hałas. Powarkiwania. Głosy. Dziewczyna sięgnęła po śmieciowy pistolet i przygotowała się do walki na śmierć i życie…
Niniejsza broszura stanowi wprowadzenie do Mutanta: Roku Zerowego, obsypanej nagrodami gry fabularnej od wydawnictwa Free League. Mutant: Rok Zerowy zabierze Cię do świata po wielkiej apokalipsie, zamieszkanego przez mutantów, roboty oraz zmutowane zwierzęta.
Pobierz darmowy PDF i zacznij swoją przygodę w postapokaliptycznym świecie!
Dzięki temu Starterowi poczujesz przedsmak pełnej rozgrywki i pozwoli ci on między innymi:
- W kilka minut stworzyć unikatową postać. Zagraj jako Osiłek, Monter, Macher lub Szperacz.
- Walczyć w szybkich i brutalnych starciach, w których liczy się każdy wystrzelony nabój, a szczegółowa lista ciężkich ran raz za razem znajduje praktyczne zastosowanie.
- Maksymalnie wykorzystać umiejętności poszczególnych postaci, sięgając po niepowstrzymane moce mutantów.
- Poznać trzy emocjonujące specjalne sektory Strefy, stanowiące idealne wprowadzenie w świat Mutanta: Roku Zerowego.
Wkrótce więcej informacji!
Starter Mutant Rok Zerowy Pl Web (13.8 MB)
Mapy Mutant Rok Zerowy Pl Web (1.7 MB)
Karta Arki Dziennik Strefy Mutant Rok Zerowy PL Web (514.1 KB)
Karta Arki Dziennik Strefy Przyjazne Drukarce Mutant Rok Zerowy Pl Web (63.1 KB)
Karty Postaci Mutant Rok Zerowy Pl Web (1.7 MB)
Karty Postaci Przyjazne Drukarkom Mutant Rok Zerowy Pl Web (70.0 KB)
Mutant Rok Zerowy Materiały Promocyjne (19.5 MB)
Mutant Rok Zerowy Przedsprzedaż (5.1 MB)
Leze Zaurow Materialy Marketingowe (14.0 MB)
Mutant: Rok zerowy – Kompendium Strefy 1: Leże Saurian
Nelma zanurzyła wiosło w czarnej tafli wody i odepchnęła się od brzegu. Śmieciowa tratwa wpłynęła bezszelestnie w smog Strefy. Był tak gęsty, że zdawało się, iż łódź unosi się wśród białej nicości. Nelma ponownie zanurzyła wiosło. Czuwający na dziobie Victon nagle wykonał dłonią ostrzegawczy gest. Coś usłyszał, a przynajmniej tak mu się zdawało. Nelma uniosła wiosło – w rzeczywistości starą łopatę śnieżną z dawnego świata – i wytężyła słuch. Cisza. Naraz ze smogu przed tratwą wynurzył się olbrzymi kształt. Był czarny i wiekowy. Gigantyczny metalowy cylinder, długi jak cała Arka, którego jeden koniec tonął w wodzie, a drugi spoczywał na kamienistej plaży. Nelma i Victon wpatrywali się osłupiali w ten cud. Nie zauważyli drobnych zmarszczek na wodzie tuż przy ich tratwie…
Kompendium Strefy 1: Leże Saurian to pierwszy oficjalny dodatek do gry fabularnej Mutant: Rok Zerowy. Ta 32-stronicowa broszura pełna jest ekscytujących lokacji fabularnych i narzędzi przydatnych w prowadzeniu rozgrywki. W skład dodatku wchodzą:
- Leże Saurian: na wysepce pośród ciemnych wód Strefy spoczywa wielki, metalowy, pordzewiały cylinder. Plotki głoszą, że znaleźć tam można liczne skarby z czasów Starożytnych. Pytanie, czy jego jaszczuropodobni mieszkańcy są przyjaciółmi czy wrogami?
- Prorok ze Srebrnego Jaja: Szperacze powtarzają, że człowiek z metalowej budowli na bagnach zna odpowiedzi na wszelkie pytania. Podobno potrafi nawet wskazać drogę do Edenu. Jednak niektórzy z tych, którzy idą go odwiedzić, już nigdy nie wracają.
- Nasiono zła: Arka mierzy się z zagrożeniem, z jakim jeszcze nigdy nie miała do czynienia. Jeden po drugim członkowie Ludu zmieniają się w coś… innego. Kto – lub co – za tym stoi?
- Dom rodzinny: być może świat się skończył, ale ta rodzina nie pozwoli, by taki drobiazg zmienił jej styl życia.
- Dalekie podróże: zasady opuszczania Strefy i podróżowania po całych kontynentach.
- Generator potworów: stwórz nowe, wyjątkowe, strefowe stwory za pomocą kilku rzutów kośćmi.
Wiatr się wzmógł, a wraz z nim na morzu wezbrały ogromne fale. Śmieciowa barka zakołysała się niebezpiecznie i zatrzeszczała nieprzygotowana na podobne okoliczności. Zimne wody Strefy zaczęły zalewać jej pokład kolejnymi nieustępliwymi pływami. Opuściliśmy Arkę kilka godzin wcześniej, o świcie, i wyruszyliśmy ku starym platformom wiertniczym majaczącym na północnym horyzoncie. Wysokie fale i chłoszcząca ulewa odcięły nas od zbawiennego widoku. Mogliśmy jedynie zrobić wszystko, co w naszej mocy, by nie dać się zmyć z pokładu i modlić się do Starożytnych w nadziei, że barka nie rozpadnie się na tysiąc kawałków. „Torpedowa ryba!” – ryknął naraz Franton. – „Jest pod nami!” – wskazał nie przestając krzyczeć na martwy błękit morza pod kadłubem łodzi. Przez ułamek sekundy ujrzałam mroczny kształt przecinający głębiny. Naprawdę wielki cień. To nie była torpedowa ryba. To było coś dużo gorszego…
Kompendium Strefy 2: Martwy Błękit to drugi oficjalny dodatek do gry fabularnej Mutant: Rok Zerowy.
Ta broszura daje możliwość rozgrywania sesji w zupełnie nowym środowisku – na morzu. W skład dodatku wchodzą:
- Zupełnie nowa, morska Strefa, opisana fabularnie, opatrzona ilustracjami i wzbogacona o dużą, kolorową mapę. Czas, by Postacie Graczy odwiedziły lub rozegrały całą kampanię na obszarze Martwego Błękitu.
- Nowe mutacje i zasady przemierzania morskiej Strefy, wliczając w to nawigację, pogodę, wiatr i nurkowanie.
- Nowe potwory z głębin są gotowe by złowić Postacie. Czas zmierzyć się z torpedową rybą, duszącymi wodorostami, planktonem Zgnilizny i ogromnym Lewiatanem.
- Nowe, morskie artefakty tylko czekające, by Postacie Graczy odnalazły je pośród wód Martwego Błękitu.
- Specjalny sektor Strefy znany jako Wyspa Krat – czy Postaciom uda się uciec z łap zmutowanych łowców niewolników?
- Specjalny sektor Strefy Pola naftowe Starożytnych – kim są tajemniczy żołnierze strzegący zrujnowanych pól naftowych z Dawnych Czasów?
- Specjalny sektor Strefy Przybysze zza morza – skąd nadpłynęli nieznajomi i dlaczego się tu znaleźli?
- Specjalny sektor Strefy Statek-widmo – jakie sekrety kryją się na pokładzie tego przerdzewiałego wraku superjachtu ze starożytnych czasów, który ot tak dryfuje po wodach Strefy?