Warhammer: Inwazja – Ofensywa stolic
W schronieniu, jakie zapewniają ufortyfikowane stolice, najważniejsze rasy Starego Świata planują działania, szkolą wojska i przygotowują się do kolejnego uderzenia. Niektóre z nich chcą stanąć na straży starożytnego sposobu życia, podczas gdy innym zależy tylko na sianiu chaosu i roztaczaniu ciemności. Jednak każda z nich jest świadoma ogromnej wagi nadchodzącej bitwy – to właśnie od niej zależy los Starego Świata!
Wydawnictwo Galakta ma przyjemność zaprezentować zapowiedź nowego cyklu Zestawów Bitewnych do gry Warhammer Inwazja – Cykl Stolicy! Zadebiutuje on w ostatnim kwartale 2011, rozpoczynając się od Zestawu Bitewnego Nieuchronne Miasto. Cykl Stolicy wprowadzi do gry różnorodne nowe jednostki, karty taktyki oraz wsparcia. Każdy z sześciu, comiesięcznych Zestawów Bitewnych będzie kładł wyraźny nacisk na jedną z sześciu głównych ras, wprowadzając nowe rodzaje synergii najpopularniejszych cech każdej z ras. Cechy te, wraz z nowym słowem kluczowym „Postrach” sprawiają, że Cykl Stolicy będzie tak wartościowym zestawem dodatków, który znajdzie zastosowanie w każdej talii Warhamera Inwazji.
„Postrach” to nowe, potężne słowo-klucz, które sprawia, że jednostki przeciwnika są zbyt przerażone, aby móc korzystać ze swoich zdolności. Kiedy jednostka ze słowem-kluczem „Postrach” zostanie wybrana jako atakująca, atakujący gracz wybiera X jednostek w dowolnej strefie (lub strefach). Dopóki jednostka z Postrachem atakuje, pole tekstowe każdej wskazanej jednostki jest traktowane tak, jakby było puste (efekt nie dotyczy Cech)!
Więcej o tym nowym, ekscytującym cyklu opowie nam Lukas Litzsinger, jedna z osób odpowiedzialna za projekt Warhammer: Inwazja
Otwieramy nowe drzwi
Witajcie miłośnicy Warhammera: Inwazji! Jestem niezmiernie podekscytowany tym, że mogę pracować nad tą wspaniałą grą i już nie mogę doczekać się premiery Cyklu Stolicy.
Każdy Zestaw Bitewny w Cyklu Stolicy skupia się wokół jednej z sześciu ras znanych z Warhammera: Inwazji, dlatego połowa kart z danego Zestawu Bitewnego poświęcona jest właśnie jednej rasie. Sprawia to, że Zestawy Bitewne z Cyklu Stolicy są bardzo dobre dla nowych graczy, którzy chcą skupić się na grze określoną rasą. Jednocześnie stanowią dla wszystkich graczy doskonałą okazję do kombinowania przy budowie talii dla określonej rasy zaraz po premierze każdego kolejnego Zestawu Bitewnego. Zanim jednak zaprezentujemy wam kilka kart, chciałbym powiedzieć kilka słów o ogólnym koncepcie: synergii.
Synergia jest ważna w każdej grze, w której gracze sami coś tworzą (w naszym wypadku są to talie). Jest ona wynikiem połączenia różnorodnych elementów, które razem zapewniają pewną korzyść. Jest to akt tworzenia czegoś zupełnie nowego w wyniku połączenia kilku części. Połączenia kart są oczywistym przykładem synergii, a skupienie nad konkretnym celem talii lub warunkiem zwycięstwa (np. „tą talią będę atakował rękę przeciwnika” albo „ta talia będzie skupiała się na niszczeniu wszelkich jednostek”) w połączeniu z umiejętnością redukcji kosztów w celu uzyskania dobrej początkowej ręki, są innymi przykładami synergii. Ujmijmy to prosto: synergia jest celem, który przyświeca podczas tworzenia talii.
Właśnie dlatego zwiększenie poziomu synergii było główną ideą, która przyświecała nam podczas tworzenia Cyklu Stolicy. Jednak co tak naprawdę oznacza zwiększenie poziomu synergii? Czy ono nie występuje samoistnie w wyniku powiększania liczby dostępnych kart?
Kilka przykładów
Owszem, nowe karty bez wątpienia oznaczają nowe połączenia, jednak zestawy mogą mieć w sobie różny poziom synergii, który mógłby w znikomym stopniu wpasowywać się do całej gry. Dlatego, poza nowymi elementami, które przynosi ze sobą Cykl Stolicy, nowe karty służą właśnie zwiększeniu interakcji pomiędzy wszystkimi dostępnymi kartami. Weźmy na przykład Podpalenie. W Cyklu Stolicy symbole lojalności są więcej niż cechą różnicującą koszt. Od teraz posiadanie w talii kart o wysokim koszcie w symbolach lojalności może stać się zaletą. Wynagradzając graczy, którzy korzystają z takich kart, Podpalenie oraz inne karty prowadzą do połączenia już wcześniej dostępnych kart, które wydawały się zbyt drogie, aby z nich korzystać.
Innym przykładem tego, jak Cykl Stolicy podnosi poziom synergii jest Gildia Inżynierów. Inżynierowie są ważnym elementem kultury krasnoludzkiej i czułem, że potrzebna jest karta, która oddaje ich rolę jako budowniczych i innowatorów. Gildia nie jest jednak znana ze swej elastyczności, dlatego gracze muszą wybrać „politykę” gildii, zagrywając ja albo do strefy Królestwa, albo do strefy Misji. Podobnie jak cecha Inżynier, kilka innych cech otrzymuje w Cyklu Stolicy zupełnie nowy poziom synergii.
![]() |
![]() |
Na koniec przyglądnijmy się karcie z pierwszego zestawu, Nieuchronnego Miasta, który skupia się na Chaosie. Zestaw ten wprowadzi interesujący sposób podejścia do spaczenia. Podczas gdy Skaveni mogą już wykorzystywać spaczenie jako koszt wielu zdolności, Chaos wykonuje w stosunku do tego jeszcze jeden krok naprzód. W związku z tym, że Chaosowi zależy na sianiu spaczenia na wszystkich cywilizowanych (a także tych niezbyt cywilizowanych) ziemiach, sensownym stało się uczynienie spaczenia znakiem łaski Mrocznych Bogów i zapewnienie korzyści spaczonym jednostkom Chaosu. Mając w grze Khorvaka Srogi Oddech musisz dwukrotnie zastanowić się zanim wskażesz cel kart takich jak Uwiedziony przez ciemność czy Demoniczny Miecz.
Dzięki Lukas!
Zapraszamy do regularnego odwiedzania naszej strony, gdzie znajdziecie kolejne informacje dotyczące Cyklu Stolicy, jak i innych dodatków do gry karcianej Warhammer: Inwazja!



















