Warhammer: Inwazja – Nadciąga Kataklizm!

WHI_kataklizm2

„Świat będzie zbawiony bądź przeklęty, wkrótce się przekonamy”
– Warhammer

Już niedługo, bitwy w grze karcianej Warhammer: Inwazja będą jeszcze większe i bardziej intensywne niż dotychczas – wszystko dzięki nadchodzącemu rozszerzeniu Kataklizm. Dodatek ten wprowadza zasady i elementy dla zupełnie nowej rozgrywki wieloosobowej, zawiera instrukcję, trzydzieści osiem żetonów, sześć kart miejsc oraz 159 kart (po trzy kopie każdego z 53 wzorów). Dzięki tym dodatkowym elementom, aż czterech graczy  będzie od teraz mogło prowadzić wojnę o dominacje w Starym Świecie. Rozszerzenie Kataklizm zapewnia również nowy arsenał dla wszystkich tych, którzy chcą prowadzić szybkie i krwawe bitwy w rozgrywce dwuosobowej.

kataklizm_karty_fan

Poskromić wrogów i ustanowić rządy

Zasady rozgrywki wieloosobowej w rozszerzeniu Kataklizm opierają się na klasycznym rozbudowywaniu królestwa, wykonywaniu misji, prowadzeniu bitew oraz zmiennych kolejach losu sześciu głównych rasami Starego Świata wzbogaconych m.in. dzięki zupełnie nowym żetonom – żetonom dominacji.  W Kataklizmie żetony dominacji reprezentują powodzenie wysiłków w walce z wrogami, dlatego jak łatwo się domyślić, są one niezbędne do odniesienia zwycięstwa.

Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z trzema żetonami dominacji, a kolejne może pozyskać poprzez atakowanie i kontrolowanie nowych kart w grze – Miejsc.

kataklizm_tron

Miejsca to obszary przesiąknięte magiczną energią, które oferują potężne korzyści dla tych, którzy je kontrolują i mogą czerpać z nich moc. Każde Miejsce, zawiera określoną liczbę symboli dominacji. Na koniec tury gracz otrzymuje jeden token dominacji za każdy symbol dominacji znajdujących się na kontrolowanych przez niego kartach Miejsc.

W celu przejęcia kontroli nad Miejscem, należy najpierw je zaatakować, a następnie być wstanie je obronić.  Na początku gry sześć kart Miejsc dostępnych w rozszerzeniu tasuje się oddzielnie, tworząc osobną talię Miejsc. Na początku każdej rundy do obszaru gry dodaje się nową kartę z wierchu  talii Miejsc (pod warunkiem, że została już wprowadzona maksymalna liczba tych kart dla danej rozgrywki, czyli liczba graczy minus 1). W Kataklizmie, w każdej fazie pola bitwy gracz otrzymuje możliwość zadeklarowania ataku przeciwko Miejscu. Jest to dodatek do normalnego ataku, nie wliczający się do limitu normalnych ataków na stolicę bądź legendę przeciwnika. Jeśli gracz zada choć jedno obrażenie atakowanemu Miejscu, przejmuje nad nim kontrolę dodając je do swojego pola bitwy.

kataklizm_leze

Miejsca, mogą dać graczom więcej niż tylko dominację, ponieważ mogą zostać wykorzystane do czerpania mocy. Aby czerpać moc z Miejsca, na dane miejsce należy najpierw położyć nie spaczoną jednostkę ze swojego pola bitwy. Kiedy jednostka czerpie moc, pozostaje w tej strefie, jednak podczas fazy pola bitwy nie może deklarować ataków. Dodatkowo, kiedy dane miejsce jest atakowane , jednostka może, a nawet musi go bronić, jeśli tylko ma taką możliwość.

kataklizm_stolicaPodczas walki o kontrolę nad miejscami gracze nie mogą zapominać o swojej stolicy. Jak już wspominaliśmy, Miejsca dają możliwość zdobycia dominacji, jednak można ją też stracić:

  • Gracz traci 1 żeton dominacji, za każdym razem gdy zostanie spalona jego strefa.
  • Gracz traci 1 żeton dominacji, za każdym razem gdy jego talia się skończy.
  • Kiedy dowolnemu z graczy spłoną wszystkie 3 strefy lub talia się się skończy, dodatkowo traci on 1 żeton dominacji (poza żetonem dominacji, który straci normalnie).

W Kataklizmie, armie walczą o dominacje nad Starym Światem do momentu, w którym gracze spełnią jeden z trzech warunków kończących grę:

  • Jeden gracz będzie miał 3 spalone strefy.
  • Jednemu graczowi skończy się talia.
  • Po uzyskaniu żetonów dominacji podczas etapu zakończenia rundy dominacja gracza będzie równa 8 lub więcej.

Na koniec rundy, w której jeden z powyższych warunków zostanie spełniony,wygrywa gracz z największą liczbą żetonów dominacji.

Armie Starego Świata

Rasy Starego Świata szykują się do momentu, w którym będą gotowe do przeprowadzenia niepowstrzymanej fali ataków zapewniającą wygraną w wojnie. Każda musi znaleźć jakiś środek wzmacniający swoją pozycje. Format rozgrywki wieloosobowej w rozszerzeniu Kataklizm, pozwala na zawieranie układów i ich łamanie, jednak sojusze nie są tak ważne, jak niespodziewane ataki potężnymi siłami.

dzięki nowym kartom oraz wieloosobowemu formatowi rozgrywki każda z ras na nowo odkryje własną osobowość i strategię działań.

kataklizm_spaczen_zametu

  • Nawet w formacie wieloosobowym Krasnoludy nadal polegają na swej odporności oraz wsparciach, aby dzięki którym mogą przetrwać najbardziej brutalne ataki swoich wrogów. W międzyczasie prastare urazy nadal napędzają ich ataki. Rasa ta otrzyma kilka kart zwiększających swoją moc kiedy strefy są spalone.
  • Orkowie przeprowadzają swoje ataki w maniakalnym szale, zyskując siłę gdy tylko poczują zapach krwi. Kilka orkowych kart będzie mogło wejść do gry za darmo gdy uda im się spalić strefę przeciwnika.
  • Imperium dąży do kompletowania swoich wojsk i przygotowania taktyk obronnych. Karty imperium będą otrzymywać premie podczas gdy gracz nie ma palących się stref.
  • Wysokie Elfy koncentrują się na leczeniu oraz niebezpośrednich obrażeniach. Aby wspomóc te strategie, będą mogli wykorzystać umiejętności kilku nowych Czarodziejów.
  • Podczas kiedy inne rasy walczą między sobą, Chaos rozsiewa swoje nasiona . Pośród nich będzie można znaleźć nowe jednostki, dodatki i taktyki zyskujące siłę kiedy strefy przeciwnika są spalone.
  • Mroczne Elfy kontynuują ranienie swoich przeciwników, niszczenie ich zapasów i ducha za pomocą kontroli kart w talii i na ręce przeciwnika, a także nowym sposobom na przejmowanie kontroli nad jednostkami.

Jednocześnie, niezależnie od wprowadzenia zasad rozgrywki wieloosobowej, karty dostępne w rozszerzeniu będą mogły być wykorzystane podczas rozgrywki dwuosobowej, jednak wiele z nich dodaje element ryzyka i nagradza grę w nowym formacie.  Przykładem takiej karty jest Spaczeń Zamętu (Kataklizm, 51) – potężna, niedroga karta, które może znacznie zmienić przebieg rozgrywki, jednak po jej zagraniu musimy pogodzić się z podzieleniem jej zalet z wybranym przez nas przeciwnikiem.

Kluczowe bitwy wygrywają Wojnę

Kataklizm będzie już czwartym rozszerzeniem do gry karcianej Warhammer: Inwazja, a jednocześnie pierwszym w nowym cyklu wydawniczym. Począwszy od Kataklizmu, WH:I odejdzie od comiesięcznych Zestawów Bitewnych na rzecz trzech większych rozszerzeń rocznie.

Podbój Starego Świata

Przygotujcie się na Kataklizm oraz epickie bitwy  o dominację nad Starym Światem, do których dojdzie już w II kwartale tego roku!