11 września 2023

Galaktikon 2023 – Strefa RPG

galaktikon_2023_strefa_RPG_800x1000

Galaktikon 2023 to nie tylko gry planszowe!

Specjalnie dla fanów gier RPG przygotowaliśmy kilka sesji z Mutant: rok zerowy i Obcy , w których będziecie mogli wziąć udział podczas naszego wydarzenia.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na sesjach prosimy o przysyłanie zgłoszeń poprzez formularz>>>

OBCY

Sesja 1: 10:00-14:00

OBCY: Złomiarze

ILOŚĆ GRACZY: min. 3, max. 6

CZAS TRWANIA: max. 4h

TRIGGERY: przemoc, krew, śmierć postaci

UWAGI: postacie i ich cele osobiste są pregenerowane

 

WPROWADZENIE:

OBCY: Złomiarze

Jest sobota, 15. grudnia 2181 roku. O godzinie 13:37 czasu pokładowego załoga holownika Big Boy zostaje wybudzona z kriogenicznego snu sygnałem kolizyjnym. Okazuje się, że jednostka zbliża się do statku dryfującego na orbicie gazowego giganta Kriten w systemie KIII-6700. Załoga Big Boya to wprawieni w robocie złomiarze, dla których nie jest to pierwsze rodeo. To kosmiczne hieny, które żyją z nieszczęścia innych i żerują na ochłapach rzuconych im przez bezkres sektorów Pogranicza. Nie zamierzają więc odpuścić takiej okazji i postanawiają ogołocić dryfujący statek ze wszystkiego, co nie jest przyspawane do kadłuba. Ale najlepszym pomysłem byłoby zaholowanie wraku do jednej z ustronnych, nieoznakowanych stoczni na rozbiórkę i przerobienie tej kupy złomu na kupę korporacyjnych dolarów.

Czas nagli, bo sygnał mógł być przechwycony przez ekipy ratunkowe USCMC, albo, co gorsza, przez konkurencję, a może nawet UPP!

 

Sesja 2: 15:00-19:00

OBCY: Ostrow

ILOŚĆ GRACZY: min. 4, max. 5 osób (najlepiej komplet)

CZAS TRWANIA: ok. 5h

TRIGGERY: przemoc, gracz kontra gracz, śmierć postaci

UWAGI: postacie są pregenerowane; scenariusz kinowy, podzielony na trzy Akty, z ewoluującymi celami osobistymi

 

WPROWADZENIE: 

OBCY: Ostrow

Stacja kosmiczna Ostrow

Kolektyw Zbrojny Związku Narodów Postępowych
sektor Borodino
system 12 Eta Boötis B IV
sobota, 24. marca 2181


Kiedy zaciągaliście się na (powiedzmy…) ochotnika do Kolektywu Zbrojnego Związku Narodów Postępowych, rekrutujący Was oficer polityczny wyjaśnił, że kontrakt potrwa dwa lata. Za to po odbyciu służby będziecie mogli korzystać z pełni praw obywatelskich dumnego obywatela Związku Narodów Postępowych. Dostaliście przydział na stacji kosmicznej Ostrow, która ma za zadanie ochraniać nieokreślone zasoby – zapewne jednak bardzo cenne dla imperialistów ze Zjednoczonych Ameryk i ich zbrojnych pachołków, Kolonialnych Marines Stanów Zjednoczonych.

Dwa lata minęły. Tymczasem oddział zmiany jest już opóźniony o trzy miesiące, zapasy żywności się kończą, a stacja kosmiczna powoli się rozpada i tylko zbieranie orbitującego wokół niej złomu pozwala na jako takie reperowanie usterek. Niestety, według rozkazów, stacja utrzymuje ścisły reżim komunikacyjny: wolno zgłaszać przez radio tylko incydenty. Na domiar złego, Wasz dowódca to wyjątkowo niekompetentny trep, który twierdzi, że te trzy dodatkowe, nieplanowane miesiące służby ku chwale Związku Narodów Postępowych to nie jest żaden godny zgłoszenia incydent…

Trzymajcie się tam, towarzysze!

 

MUTANT

Sesja 1 10:00 – 14:00

Tytuł: Desperacka nadzieja

System: Mutant: Rok Zerowy

Liczba graczy: 2-5 osób

Wiek: 16+

Triggery: przemoc, ciemność, klaustrofobia, wulgarny język, moralnie trudne wybory

 

Opis: Słuchajcie, jedna z naszych najlepszych Szperaczek o imieniu Hope zaginęła. Nikt nie wie dokładnie gdzie poszła, ale mamy pewne podejrzenia, że mogła udać się do starego Muzeum Lotnictwa, gdyż od dawna mówiła o tym, że znajduje się tam zejście do podziemnych tuneli prowadzących do starych schronów sprzed kataklizmu i podobno jest tam mnóstwo jeszcze nie naruszonych zapasów. Skąd miała takie informacje i od kogo? Nie mam pojęcia, lecz wiem jedno, bez niej nasza Arka będzie miała spory problem w dalszym poszukiwaniu nowych źródeł części do maszyn filtrujących wodę a te już ledwo zipią. Znajdźcie Hope i sprowadźcie ja bezpiecznie do domu.

 

„Desperacka nadzieja” to scenariusz autorski, gdzie gracze w roli ekipy ratunkowej wyruszą przez Strefę dawniej będącym tętniącym życiem Krakowem by ocalić niejaką Hope, lecz będą musieli pamiętać, że Strefa to miejsce tak samo pełne niespodzianek jak i zagrożeń oraz okropności. Przyjdzie im też podjąć trudny wybór, który zadecyduje o dalszym być albo nie być Arki i wszystkich jej mieszkańców, którzy do tej pory byli dla nich jak rodzina.

 

 

 

sesja 2 15:00 – 19:00

Tytuł: Długi powrót do domu

System: Mutant: Rok Zerowy

Liczba graczy: 2-5 osób

Wiek: 16+

Triggery: przemoc, wulgarny język, ciemność, krew

Opis sesji: Ostatni zwiad skończył się dla Postaci Graczy dość nieszczęśliwie. Podczas powrotu do Arki trafili na silną burzę i szukając schronienia zeszli do podziemnego kompleksu, który okazał się dawnym ośrodkiem badawczym. Wszystko byłoby dobrze, lecz pojawił się jeden problem, coś urządziło sobie tutaj leże i nie odpuści, dopóki nie dopadnie intruzów.

 

Galaktikon 2023 odbędzie się już 30 września w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie!

Więcej informacji o wydarzeniu możecie znaleźć tutaj:

http://galakta.pl/galaktikon-2023/