2 lipca 2013

Stolica wzywa

ukryte_królestwa

„Przez tysiące lat po upadku polarnych bram i udaremnieniu bezpośredniego zagrożenia Chaosu, Jaszczuroludzie żyli w odosobnieniu, podczas gdy świat zmieniał się wokół nich.”
    – Warhammer: Jaszczuroludzie

Stary Świat wzdryga się w ferworze wiecznej wojny. Starożytne animozje i potężne ambicje prowadzą prosto do konfliktu wszystkich ras, nawet ci, którzy od dawna trzymali się na uboczu, nie mogą czuć się swobodnie.

Jaszczuroludzie z Lustrii wyruszyli daleko od swoich domów by wyświęcać prawa swoich mistrzów po drugiej stronie Starego Świata. W lasach Arhel Loren, Leśne Elfy głodne zemsty szykują się na wojnę. W głębinach swojego podziemnego królestwa hordy Skavenów knują, kombinują i się rozmnażają. Tymczasem Wampiry oraz Nieumarli spragnieni krwi zwracają swoją uwagę na krainy poza granicami zapomnianej Sylvanii.

W Ukrytych Królestwach, te cztery neutralne rasy rozpoczną swój szturm!

Każda rasa stanie się grywalną frakcją wraz z własną stolicą, legendą, wsparciami oraz nowymi jednostkami. Każda z ras otrzyma wzmocnienie do swoich specyficznych mechanik. 172 karty (włączając cztery karty stolic oraz po 3 sztuki każdej z 55 nowych kart) z rozszerzenia Ukryte Królestwa dadzą rozrywkę i możliwość opierania strategii wokół rojów Skavenów, rozwinięć Leśnych Elfów oraz słów kluczowych Nekromancja i Dzikość.

 wachlarz_ukryte_krolestwa

Stolica wzywa

Bitwy w grze karcianej Warhammer: Inwazja są bitwami o panowanie nad Starym Światem. Czerpiesz siłę ze swojej stolicy. Wygrywasz poprzez spalenie stolicy przeciwnika.

Zgodnie z tym każda frakcja w grze musi posiadać swoją stolicę. Ludzie z Imperium rządzą ze swoich pałaców i placówek. Krasnoludy posiadają swoje Karaks. Mroczne Elfy tworzą swoje plany wojenne w zamrożonych iglicach Naggaroth. Nawet bez swojego prawdziwego królestwa, plemiona zielonoskórych kontrolują ogromne połacie ziemi gdzie stawiają swoje lęgowiska i osady, z których mogą przeprowadzić szybki Łooomot! W Ukrytych Królestwach Jaszczuroludzie, Leśne Elfy, Nieumarli oraz Skaveni otrzymają swoje stolice, które mogą nazwać domem.

Główny projektant Brad Andres wyjaśnia, jak te stolice pomogą włączyć neutralne rasy do pełnowartościowych frakcji.

„Najbardziej ekscytującym elementem rozszerzenia Ukryte Królestwa są nowe karty stolic. Gracze wreszcie będą mogli wykorzystać swoje ulubione, wcześniej niegrywalne rasy i czerpać z nich korzyści. Te stolice nie mają symboli lojalności, zamiast tego każda stolica ma specjalną zdolność dającą przewagę w grze. Te zdolności zapewniają synergię z kartami danej neutralnej rasy, zarówno z tymi, które już powstały jak i z tymi z Ukrytych Królestw. Umiejętności stolic, wzmocnią także mechaniki rasowe.”

stolica_lizardmen

Zamiast symbolu lojalności, każda neutralna stolica posiada symbol rasowy, który odpowiada specjalnym zasadom rasowym dodanym do rozszerzenia Ukryte Królestwa. Stolice Jaszczuroludzi oraz Leśnych Elfów są zgodne z siłami Porządku, podczas gdy Skavenów oraz Nieumarłych z siłami Zniszczenia. Każda neutralna stolica pozwala na grę specjalnymi dla danych ras jednstkami i legendami. Dodatkowo, każdy rasowy symbol jest związany z unikatową zasadą.

lizardmen „Po rozpatrzeniu ataku przeciw tobie, zadaj 1 nieanulowalne obrażenie jednostce, która uczestniczyła w tym ataku.”
wood-elf „Po ustaleniu, który z graczy rozpoczyna rozgrywkę, w każdej ze stref umieść po 1 karcie z wierzchu swojej talii jako rozwinięcie (rozpocznij od położenia rozwinięcia w strefie Królestwa, następnie w strefie Pola Bitwy, a na końcu w strefie Misji).”
skaven „Posiadasz 2 punkty siły w swojej strefie Królestwa i Misji. W każdej turze obniż o 1 koszt zagrania pierwszej jednostki Skavenów do twojej strefy Pola Bitwy.”
undead „Po ustaleniu, który z graczy rozpoczyna rozgrywkę, odrzuć 5 wierzchnich kart ze swojej talii.”

Staną się legendarni!hrabia_vlad_von_carstein

Oprócz nowych stolic, neutralne rasy z Ukrytych Królestw otrzymają legendy by poprowadziły swoje wojska na wojnę. Te legendy mogą być zagrane tylko jeśli posiadasz w grze odpowiednią stolicę, jednak każda z nich będzie mieć spory wpływ na grę.

Hrabia Vlad von Carstein (Ukryte Królestwa, 28) to jeden z przykładów potężnych legend, które dają nowy wymiar wsparcia dla swoich strategi swoim frakcjom. Wiele jednostek i wsparć w rozszerzeniu Ukryte Królestwa bezpośrednio będą opierać się o tradycyjne mechaniki takie jak Dzikość czy Nekromancja. Nowe legendy wzmocnią atuty swoich frakcji. Hrabia Vlad von Carstein, sprawia, że stos kart odrzuconych, nie jest tylko tymczasowym miejscem dla jednostek z Nekromancją, zmienia on go w twierdzę. Jeżeli wszystko jest umarłe, Nieumarli wygrywają!

Daniny i Traktaty

Główną ideą rozszerzenia Ukryte Królestwa było spowodowanie by cztery neutralne rasy stały się grywalne, jednak znajdą się w nim też karty dla fanów starych ras. W rozszerzeniu znajdziesz nowe jednostki, taktyki oraz Daniny dla Imperium, Krasnoludów, Wysokich Elfów, Chaosu, Orków oraz Mrocznych Elfów. Ciągle zachowując specyficzną dla danych ras osobowość, jak mobilność w Imperium czy żądzę krwi u Mrocznych Elfów. Tymczasem Daniny pozwalają na stworzenie tymczasowych układów między rasowych, by zagrywać karty nie zważając na koszt lojalności.

Nikt nie jest neutralny

W świecie ogarniętym wieczną wojną, żadna rasa, nie może pozostać na zawsze neutralna. Ukryte Królestwa wreszcie dają możliwość na użycie czterech neutralnych ras w grze karcianej Warhmmer: Inwazja, jako w pełni grywalne frakcje.

Przygotuj się na bitwę! Ukryte Królestwa już w trzecim kwartale 2013.