30 listopada 2016

Przygotować wojsko

Kylo_Ren_spread_PL

Nieprzebrane zastępy

Czy chciałbyś wcielić się w wielkiego generała sił Imperium i poprowadzić do bitwy armię droidów i szturmowców? Pokonać przeciwnika dzięki sile nieprzebranych zastępów i taktycznemu geniuszowi? Poza epickimi pojedynkami wielkich bohaterów i złoczyńców ze świata Gwiezdnych Wojen, Star Wars: Przeznaczenie pozwala także na inne style rozgrywki, w tym na zalanie wrogów falą szturmowców i wykorzystanie militarnego potencjału maszyn Imperium.

Cokolwiek planujecie, to się nie uda. – Kapitan Phasma

Najpierw czeka was jednak wybór postaci. Ponieważ to karty dowodzenia (kolor czerwony) pozwolą Wam na użycie wszystkich zaawansowanych taktyk bojowych, warto przyglądnąć się postaciom z tej frakcji.

swd03_team-build-diagram

Jeśli chcesz wykorzystać imperialną piechotę, w tym oczywiście szturmowców, najlepszym wyborem będzie Kapitan Phasma. Wybierając jej elitarną wersję (dwie kości), możecie umieścić w swojej talii jeszcze dwóch szturmowców. Nie mają oni żadnej umiejętności, ale dzięki Kapitan Phasmie otrzymują słowo kluczowe Strażnik, które sprawia, że zanim postać zostanie aktywowana, można rozpatrzyć przeciwko niej jedną kość przedstawiającą obrażenia. Nie tylko pozwala to lepiej chronić kluczową postać, ale także może poważnie popsuć przeciwnikowi szyki, kiedy w ten sposób pozbawi się go kości.

Generale, przygotuj wojska do ataku naziemnego. – Darth Vader

Zamiast wysyłać armię słabych szturmowców, możecie skupić się na wystawianiu potężnych maszyn kroczących i pojazdów. Idealnym dowódcą do takiego stylu gry jest Generał Veers, którego zdolność pozwala lepiej zarządzać kostkami wsparć.

16028N-SWD03_Rare-Cards-PO-4 at-st tie

Zdolność Generała Veersa jest tym potężniejsza, że jest akcją niezależną od jego kości, co oznacza, że można ją wykorzystać w dowolnym momencie i nie trzeba polegać na szczęściu. Dzięki niej, możecie obrócić dowolną kość wsparcia na dowolną ściankę. AT-ST, który zawsze zadaje 5 obrażeń? Myśliwiec Najwyższego Porządku, który sprawia, że przeciwnik nie widzi już sensu w zbieraniu osłon? Generał Veers sprawia, że wasze wsparcia będą nieustannie nękać przeciwnika.

Taktyka kluczem do zwycięstwa

Poza postaciami i wsparciami niezwykle istotne w taliach opartych na wykorzystaniu machiny wojennej Imperium będą wydarzenia. W taliach opartych na nie-unikatowych postaciach, takich jak szturmowcy, wydarzeniem, które może przechylić szalę zwycięstwa są Nieprzebrane zastępy. Dzięki tej karcie możecie cofnąć do gry jedną ze swoich czerwonych, nie-unikatowych postaci (bez żetonów obrażeń. W przypadku szturmowca oznacza to, że otrzymujecie postać z kością i 7 punktami zdrowia za zaledwie 5 zasobów!

16028N-SWD03_Common-Cards-PO-6 16028N-SWD03_Common-Cards-PO-41 16028N-SWD03_Uncommon-Cards-PO-2

Nawet zwykłe karty rosną w siłę wraz z potęgą Imperium. Aby utrzymać swoich szturmowców jak najdłużej przy życiu warto umieścić w talii dwie kopie karty Przeczesać teren, która pozwala przerzucić tyle kości przeciwnika, ile kontrolujesz czerwonych postaci.

Jeśli opieracie swoją siłę na pojazdach, nieodzownym wydarzeniem jest Siła ognia. Za jeden zasób umożliwia rozpatrzenie kości obrażeń dystansowych, zwiększając ich wartość o jeden. Jeśli zaś jest to kość pojazdu, obrażenia zwiększają się o 2, co znaczy, że dzięki tej jednej karcie i przemyślanej taktyce AT-ST może zadać za jednym razem aż 7 obrażeń!

Nie wrócę tam. – Finn

Już wkrótce poznacie potęgę Imperium, pokierujecie najbardziej zabójczymi maszynami i świetnie zorganizowaną armią. Nikt nie powstrzyma militarnej siły Najwyższego Porządku. To, co przedstawiliśmy w powyższym artykule, to tylko początek – opcji budowania własnych talii i postaci, którymi możecie pokierować są dziesiątki. Odpowiedz na wezwanie Mocy i zagraj w Star Wars: Przeznaczenie już w czwartek 1 grudnia!