20 czerwca 2014

Podróż do krainy ognia

kraina_ognia

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się nowe rozszerzenie do gry Talisman: Magia i Miecz, zatytułowane Kraina Ognia. Dzięki niemu poszukiwacze zmierzą się z zagrożeniem ze strony legendarnych Ifrytów, niegdyś zmuszonych do stworzenia Korony Władzy. Teraz Ifryty powracają, z zamiarem obrócenia ziem w popiół i zniewolenia mieszkańców krain. Poszukiwania Korony Władzy stają się jeszcze bardziej niebezpieczne niż kiedykolwiek.

elementy

Pierwsze iskry

W nowym rozszerzeniu gracze otrzymują cztery nowe postacie, które będą przemierzać krainy. Niezależnie czy wcielą się w mistrzowsko władającego bronią Derwisza, wędrującą Nomadkę, władającego magią Szlachetnego Dżina czy potężną Panią Wojny, będą mogli skorzystać z ich specjalnych zdolności aby pokonać wrogów i przejąć kontrolę nad krainą Magii i Miecza.

Kraina Ognia wprowadza ponadto trzy nowe karty alternatywnych zakończeń, oferujących jeszcze więcej możliwości rozgrywki, w zależności od tego, czy cel jest jawny czy ukryty. Niezależnie czy gracze zdecydują się na skorzystanie z alternatywnych zakończeń czy tradycyjną rozgrywkę, będą musieli wykorzystać siłę i moc swoich postaci do granic ich możliwości. Płomienie Ifrytów sięgają do najdalszych zakątków krain Magii i Miecza, i jeśli gracze ich nie powstrzymają, zmienią je w popiół.

pani_wojny

Rozniecić płomień

W rozszerzeniu Kraina Ognia gracze znajdą ponad osiemdziesiąt nowych kart przygód, wśród których wiele skupia się na zagrożeniu ze strony Ifrytów. Gracze doświadczą gorąca płomieni, reprezentowanego przez nową mechanikę: spalenie. Wcześniej przedmioty i przyjaciele byli odrzucani po zużyciu, jednak po nadejściu Ifrytów wszystko się zmieniło.

Niektóre karty z rozszerzenia Kraina ognia zmuszają graczy do spalenia określonej ilości kart. Kiedy karta zostaje spalona, należy usunąć ją z gry. Wraz z niszczycielskim marszem Ifrytów przez krainę Magii i Miecza, ich płomienie palą przedmioty, przyjaciół, zaklęcia i karty przygód, pozbawiając poszukiwaczy cennego wsparcia w ich poszukiwaniach. Jedynym sposobem na powstrzymanie niszczycielskiej potęgi jest dotarcie do wewnętrznej krainy i zdobycie Korony Władzy.

karty

Jedyne karty, jakie nie mogą zostać spopielone przez bezlitosne płomienie Ifrytów, to karty posiadające symbol odporności na ogień, jednak większość z nich powoduje jedynie kolejne efekty spalenia. Najgroźniejsze spośród nich to Elitarne Ifryty – niepowstrzymani wrogowie, których jedynym celem jest zniszczenie krainy. Wielu z nich dodatkowo posiada zdolności, które będą szerzyć zniszczenie w całych krainach Magii i Miecza. Tych bezwzględnych przeciwników należy pokonać tak szybko jak to możliwe, by nie pozbawiać poszukiwaczy kart, które posiadają.

Śmierć w płomieniach

Ogień Ifrytów pochłonie nie tylko karty, ale także strawi krainy. Nowe znaczniki spalonej ziemi są umieszczane na planszy przez różne efekty, a postacie, które zakończą ruch na płonących polach otrzymają obrażenia. Bezpieczne podróżowanie przez krainy to luksus, na który już nikt nie może sobie pozwolić.

tereny

Ifryty mogą również wpływać na wygląd krain także w inny sposób – umieszczając na planszy znajdujące się w tym rozszerzeniu karty terenu. Dzięki nim cmentarz może zarosnąć lasem a tawerna obrócić się w ruinę. Pomimo tego, że karty mogą zakryć przydatne miejsca, sprytni gracze wykorzystają je do uniknięcia niebezpieczeństw. Jeśli strażnik lub portal są przykryte karta terenu, gracze mogą swobodnie przechodzić do środkowej lub wewnętrznej krainy.

Ifryty szybko nadciągają, zagrażając całej krainie. Sprawa może wydawać się przegrana, jednak stając do walki z wrogami i przeciwnościami gracze będą mieli szansę zostać niepokonanymi herosami. Czy uda wam się powstrzymać nowe zagrożenie i odnieść zwycięstwo? Dowiecie się wraz z premierą rozszerzenia Kraina Ognia, już w II połowie 2014 roku!