Obcy gra fabularna

Opis gry

„Nie mogę was okłamywać co do waszych szans, ale… współczuję wam”.

Obcy-okladka-2d-300dpi — kopiaKosmos jest niezmierzony, mroczny i wrogi. Promienie gamma i fale neutrin strzelają z umierających gwiazd z mocą zdolną upiec cię żywcem, czarne dziury rozedrą cię na najdrobniejsze cząsteczki, a pustka zagotuje twoją krew i opanuje umysł. Możesz krzyczeć, lecz nikt cię nie usłyszy. Wstrzymaj oddech, a próżnia rozsadzi ci płuca. Przestrzeń nie jest tak pusta, jak myślisz – jej granice nieustannie się rozszerzają. Rywalizujące rządy toczą zimną wojnę, której brutalność przechodzi wszelkie wyobrażenie, zaś chciwe korporacje walczą o cenne surowce. Koloniści sięgają gwiazd i rzucają na szalę własne życie, zdając sobie sprawę, że na każdej nowo zasiedlonej planecie czeka ich ogromna nagroda albo śmierć. Jakby tego było mało, w cieniu każdej asteroidy czają się istoty… Dziwne, nieznane i zabójcze.

Istoty, które są obce.

Przedstawiamy oficjalną grę fabularną OBCY – uniwersum wszechobecnej grozy i korporacyjnych gierek, gdzie syntetyczni ludzie bawią się w Boga, a załoganci statków kosmicznych i żołnierze piechoty kolonialnej stają się nosicielami dla przerażających stworów. To brutalny i bezlitosny wszechświat, w którym urodziłeś się spisany na straty.

Przeżyj, jeśli zdołasz.

Ten wspaniale ilustrowany, kolorowy podręcznik w twardej oprawie, zawiera zarówno opis świata OBCEGO w 2183 roku, jak i zestaw intuicyjnych zasad, stworzonych z myślą o zachowaniu klimatu OBCEGO. Rozgrywka może się toczyć w dwóch różnych trybach:

  • Tryb filmowy opiera się na gotowych scenariuszach, które nawiązują do pełnej zwrotów akcji fabuły filmów z serii OBCY. Opracowany z myślą o jednym intensywnym spotkaniu, ten tryb kładzie nacisk na ryzykowną, szybką i brutalną grę. Szansa, że wszyscy przeżyją, jest znikoma. Podręcznik podstawowy zawiera jeden filmowy scenariusz wprowadzający, zatytułowany Ostatni dzień Hope.
  • Tryb kampanii stworzono do dłuższych rozgrywek, w których biorą udział te same grupy postaci graczy podczas wielu kolejnych sesji. Pozwala to poznawać świat OBCEGO bez jakichkolwiek ograniczeń. Podręcznik podstawowy zawiera tabele losowe i inne rozbudowane narzędzia, które umożliwiają szybkie tworzenie systemów planetarnych, kolonii, misji, spotkań i postaci niezależnych, idealnych do twoich kampanii.

Zasady gry oparto na wysoko cenionym Silniku Roku Zerowego, wykorzystanym w wielu nagrodzonych grach, takich jak Tajemnice Pętli, Zakazane Ziemie i Mutant: Rok Zerowy. Zaadaptowano go jednak i rozwinięto, aby sprostał wymaganiom i tematyce OBCEGO: horrorowi oraz dynamicznej akcji dziejących się w zimnej i mrocznej przestrzeni kosmicznej.

™ & © 2020 20th Century Studios, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Zestaw startowy

obcy_starter_box_mockup

Przed Wami Zestaw startowy dla oficjalnego produktu licencyjnego OBCY Gra fabularna – uniwersum wszechobecnej grozy i korporacyjnych gierek, gdzie syntetyczni ludzie bawią się w Boga, a załoganci statków kosmicznych i kolonialni marines służą jako nosiciele dla przerażających stworów. Tym razem oferujemy Wam pudełko pełne wyjątkowych materiałów, które sprawią, że każda sesja stanie się jeszcze bardziej wyjątkowa. Znajdziecie tu wszystko, czego potrzebujecie do rozpoczęcia rozgrywki:

  • 104-stronicowy podręcznik startowy z zestawem intuicyjnych zasad, zaprojektowanych, by jak najlepiej oddać klimat uniwersum OBCEGO: horroru i akcji, osadzonych w zimnym mroku przestrzeni kosmicznej. Może on posłużyć jako doskonałe wprowadzenie w uniwersum OBCEGO i zasady gry dla nowych osób lub Matek Gry (prowadzących), które chcą jak najszybciej zagłębić się w mrocznym wszechświecie.
  • 48-stronicowy scenariusz Rydwan bogów, stworzony przez pisarza S-F, Andrew E.C. Gaskę. Zabierze od Was na ekscytującą i straszną przejażdżkę przez czeluści kosmosu, gdzie nikt nie usłyszy Waszego krzyku. Rydwan bogów stworzono dla 3-5 graczy i MG, czyli osoby prowadzącej grę. Jest to dynamiczny scenariusz w filmowym klimacie, znacznie większy i bardziej rozbudowany niż Ostatni dzień Hope, który możecie znać z podręcznika podstawowego.
  • 5 gotowych Postaci Graczy, przedstawionych na dedykowanych, dużych kartach. Każda z nich posiada wyjątkową historię i motywacje, których zderzenie doda dramatyzmu rozgrywkom w Rydwan bogów.
  • Dużą, kolorową, dwustronną mapę, której jedna strona przedstawia obszary kosmosu znane w 2183 roku, a druga rozkład pomieszczeń statku ze scenariusza Rydwan bogów. Stanowić ona będzie źródło inspiracji dla Waszych kampanii, gdyż wreszcie roztoczy się przed Wami pełny obraz galaktyki, zaś mapa scenariusza pozwoli jeszcze głębiej wejść w jego klimat.
  • 84 znaczniki do określania położenia postaci, sygnałów z wykrywacza ruchu i innych rzeczy istotnych dla gry, takich jak akcje wykorzystywane podczas bitew gwiezdnych.
  • 56 wysokiej jakości kart, zawierających opisy osobistych celów postaci, broni i inicjatywy, które są wykorzystywane w walce. Ułatwią one grę i pozwolą zachować w tajemnicy osobiste cele bohaterów scenariusza Rydwan bogów.
  • Po jednym zestawie 10 kości podstawowych i 10 kości stresu, zaprojektowanych specjalnie dla gry fabularnej OBCY. Klimatyczne oznaczenia sukcesów i porażek oraz wyjątkowa kolorystyka sprawią, że zarówno Matka Gry, jak i gracze poczują, iż biorą los we własne ręce.

1500x1500-wizualizacja

Niszczyciel światów

cover_633x800_Obcy_niszczyciel_swiatowNiszczyciel światów to scenariusz filmowy dla OBCEGO Gry fabularnej, stworzony przez pisarza S-F, Andrew E.C. Gaskę. Gracze wcielają się tu w role Kolonialnych Marines. Scenariusz stworzono dla 3-5 graczy i Matki Gry. Wspólnie przejdą oni przez najgorsze piekło. Ukończenie rozgrywki będzie wymagało co najmniej trzech sesji. W pudełku znajdują się:

  • Podręcznik ze scenariuszem Niszczyciel światów.
  • Duża, dwustronna mapa (o wymiarach 864 x 558 mm), której jedna strona przedstawia kolonię Ariarcus, a druga Fort Nebraska i windę kosmiczną.
  • Siedem gotowych Postaci Graczy.
  • Specjalne karty, zawierające opisy broni, pojazdów i osobistych celów postaci.
  • Mapy i pomoce dla graczy.

UWAGA: do rozegrania scenariusza Niszczyciel światów wymagany jest podręcznik podstawowy lub Zestaw startowy dla oficjalnego produktu licencyjnego OBCY Gra fabularna.

Kolonialni Marines

obcy_kolonialni_marines_2D_cover_800x1000Amunicja przeciwpancerna przechodzi przez miękkie ciało, a promienie plazmy wypalają blizny w nabrzmiałych siatkówkach. Gryzący dym dławi cię i zdajesz sobie sprawę, że trawi cię od wewnątrz. Chemikalia topią twój pancerz, gotują oczy i stapiają hełm z czaszką, zaś broń biologiczna nicuje ci wnętrzności i zmienia je w masę czarnej, dygoczącej galarety.
Witaj na wojnie toczonej na samej krawędzi znanej galaktyki, żołnierzu. To miejsce, gdzie doniesienia o użyciu atomówek nikogo już nie ruszają, amunicja impulsowa jest tania, a wartość ludzkiego życia określa najniższy kurs giełdowy. To piekło na Ziemi. Jednak nie jest tak straszliwe, jak wizje zaciskających się, metalowych szczęk, nawiedzające cię za każdym razem, gdy zamkniesz oczy. Czasem wydaje ci się, że jakiś potwór rozpłatał ci czaszkę i wdarł się w sam środek twoich snów.
Czasem zastanawiasz się, po cholerę ci to wszystko.
Jednak nikt nie płaci ci za wątpliwości tylko za wykonywanie rozkazów. Bez urazy, ale jesteś zwykłym trepem. Zatem przeładuj karabin impulsowy jak przystało na rasowego marine. Masz zadanie do wykonania. Musisz chronić i służyć kolonistom z Zewnętrznych Rubieży bez względu na wszystko.

Kolonialni Marines: Instrukcja operacyjna to kompletne rozszerzenie kampanijne, stworzone do obsypanej nagrodami gry fabularnej OBCY. Zapewnia ono wszystkie narzędzia potrzebne do poprowadzenia pełnej, osadzonej w otwartym uniwersum kampanii, której bohaterami są kultowi Kolonialni Marines. Ten potężny, 352-stronicowy podręcznik zawiera:

  • Historię i organizację – prawdziwą historię KKMSZ.
  • Tworzenie marines – rozszerzone zasady tworzenia postaci dla wszelkiej maści trepów.
  • Broń i pojazdy – obszerny rozdział zawierający nowy ekwipunek, który opatrzono wspaniałymi ilustracjami.
  • Wojnę na Pograniczu – szkielet i tło fabularne opisujące kampanię dla Kolonialnych Marines.
  • Frakcje Pogranicza – siły stojące za konfliktami i ich mroczne cele.
  • Misje Marines – sześć emocjonujących misji dla twoich marines, które można rozegrać w dowolnej kolejności.
  • Finał – spotkanie twarzą w twarz ze śmiertelnym wrogiem, który stoi za wszystkimi wydarzeniami.

UWAGA: do skorzystania z tego rozszerzenia wymagany jest podręcznik podstawowy do oficjalnego produktu licencyjnego OBCY Gra fabularna.

Jądro ciemności

cover_633x800_Obcy_jadro_ciemnosciINTERFEJS 3301 ­­– WEYLAND-YUTANI ­­– Z SIECI
WĘZEŁ COMCON 1010141 ­­– EIJA33477975
POCZĄTEK WIADOMOŚCI.
ODKRYTA NOWA FORMA ŻYCIA. KLASYFIKACJA: EKSTREMOFIL. WYMAGANE WSPARCIE. KONTRAKT WYDANY.
CZEKAM NA POTWIERDZENIE ODBIORU ■   ■   ■

Firma odnalazła nową formę życia i chce ją zbadać.
Oferta jest niepokojąco hojna – macie skatalogować organizm, określić jego zastosowania i sprowadzić go do centrali, żeby mogli przybić na nim swój patent. Rutynowe zlecenie. W zamian załatwią wam ciepłe posadki kierownicze w jednej z filii korporacji, ogarną kontrakt na książkę albo zagwarantują, że wybrany instytut zatrudni was na stały etat. Czy była mowa o wynagrodzeniu? Bo będzie cholernie duże. Badania, pobranie i analiza próbek. Prosta robota. To niemal zbyt piękne, żeby było prawdziwe.
I faktycznie takie nie jest.

Jądro ciemności to scenariusz filmowy dla OBCEGO Gry fabularnej, stworzony przez pisarza S-F, Andrew E.C. Gaskę. Stanowi on samodzielną przygodę, a zarazem zakończenie sagi o szczepie Draconis rozpoczętej scenariuszem filmowym Rydwan bogów i kontynuowanej w Niszczycielu światów. Scenariusz stworzono dla 3-5 graczy i Matki Gry. Wspólnie zostaną wciągnięci w otchłań niszczącego duszę szaleństwa.
W pudełku znajdują się:

  • Podręcznik ze scenariuszem Jądro ciemności.
  • Duża, dwustronna mapa (o wymiarach 864 x 558 mm) przedstawiająca Ereba, stację kosmiczną trałującą plazmę.
  • Siedem gotowych Postaci Graczy.
  • Specjalne karty, zawierające opisy broni, tajnych wiadomości i osobistych celów postaci.
  • Mapy i pomoce dla graczy.

UWAGA: do rozegrania scenariusza Jądro ciemności wymagany jest podręcznik podstawowy lub Zestaw startowy dla oficjalnego produktu licencyjnego

Akcesoria

Ekran Matki Gry

obcy_ekran_matki_gry

Ekran Matki Gry zawiera szereg tabel pomocnych w każdej rozgrywce. Ponadto stanowi elegancki i trwały dodatek do każdej sesji dzięki 2 milimetrowej tekturze pokrytej matową folią o zwiększonej odporności na zarysowanie.

Czerń kosmosu nigdy nie była tak głęboka, jak ta na Ekranie Matki Gry. Spójrz w gwiazdy i zadrżyj przed kosmiczną grozą obcego…

Kości podstawowe i kości stresu

obcy_kosci_bazowe_zdjecie obcy_kosci_stresu_zdjecie

Czarne kości podstawowe oznaczono na „6″ symbolem sukcesu, abyś mógł szybko sprawdzić skuteczność swoich działań. Żółte kości stresu wyróżniają się na stole, a poza oznaczeniem sukcesu na „6″ posiadają symbol twarzołapa na „1″. Jeśli go zobaczysz wiedz, że coś poszło mocno nie tak – w najlepszym razie skończyła Ci się amunicja, w najgorszym Test Paniki sprawi, że staniesz się łatwym łupem dla rozjuszonego ksenomorfa…

Artykuły

Partnerzy

 

Główny ambasador projektu:

 lans macabre_logo_CZB

Ambasadorzy projektu:

BB-czarne@4x  alchemia-full-black
 graj_pion  Kanal termosa LOGO-2
NIEZWYKLE OPOWIESCI logo_czarne_napis TJGT_BLACK

   Partnerzy projektu:

 Logotyp   08erpegi-white-tagline-allblack
 RP - Małe z cieniami   dailykrakenlogo3
Gry Fabularne Logo  logo-przezroczyste