7 czerwca 2013

Krew Gondoru zostanie niebawem przelana

Krew-gondoru

„Jednakże, mój Peregrinie, przypadł nam zaszczyt, że nas pierwszych i z największą siłą atakuje zawsze nienawiść Czarnego Władcy, nienawiść zrodzona w głębi wieków zza głębin Morza.”
- Denethor, Powrót Króla

Po tym jak Boromir dzielnie poprowadził wojska Gondoru by odzyskać miasto Osgiliath, prosi strażników z Ithilien by kontynuowali wypędzanie wrogów. Prosi również kilku z największych bohaterów Śródziemia by dołączyli do polowania.

Krew Gondoru zanurza graczy w niebezpieczeństwo i emocje polowania. Gracze kierują bohaterów po zupełnie nowych scenariuszach, w których poszukują swoich wrogów by im uniemożliwić przegrupowanie. Jednak, leśne drogi Ithilien są pełne niebezpieczeństw, Orków oraz Uruków z Mordoru czekających po drodze. Czy myśliwi staną się zwierzyną? Krew Gondoru wprowadza specjalne zasady scenariusza dla „ukrytych” kart i mrocznego zagrożenia Czarnego Numenoryjczyka.

MEC22-cardfan-01

Krew Gondoru nie tylko wprowadza nowy scenariusz, ale oferuje też graczom nowego bohatera i po trzy kopie kilku nowych kart graczy, które wzmacniają cechy Gondor oraz budowanie talii opartej tylko na jednej sferze, tak jak to ma miejsce we wszystkich zestawach przygód z cyklu Przeciwko Cieniowi.

Bastion Zachodu

„Nasze męstwo trzyma dotąd w ryzach dzikie plemiona wschodu i przeciwstawia się grozie Morgul. Kraje położone dalej zawdzięczają spokój i wolność nam, którzy bronimy zachodu.”
– Boromir, Drużyna Pierścienia

Sfera Taktyki oferuje stosunkowo mało postaci z wysokim współczynnikiem siły woli, ale od dawna świetnie sobie radzi w obronie przed wrogami, a następnie w pokonywaniu ich w walce. Dlatego też gracze „taktyczni” często przejmują rolę obrońcy pozostałych sfer, aby koledzy z drużyny mogli się skupić na innych aspektach podczas wyprawy.

Dla graczy „taktycznych” coraz trudniejsze staje się przyjmowanie na siebie wszystkich wrogów gdy poziom zagrożenia rośnie. Kiedy wrogowie zaczynają wchodzić w zwarcie z pozostałymi graczami, gracz „taktyczny” tradycyjnie potrzebuje wyczerpania postaci ze słowem klucz Wartownik by pomóc w obronie oraz wyczerpać postacie ze słowem klucz Dystans by wesprzeć atak. Był to od dawna sprawdzony sposób na obronę i walkę po przeciwnej stronie stołu, jednak wprowadzenie nowych sprzymierzeńców sfery taktyki, takich jak Obrońca Rammasu (Spadkobiercy Numenoru, 7), może skłonić graczy do poszukiwania nowych taktyk i elastyczności w jaki sposób deklarować obrońców i atakujących.

W zestawie przygodowym Krew Gondoru gracze „taktyczni” otrzymają nowe potężne wydarzenie, które otwiera nowe możliwości w budowaniu talii. Pozwala im pełnić rolę obrońcy i atakującego lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

młotZa dwa żetony zasobów mogą zagrać Uderzenie Młota (Krew Gondoru, 111), które pozwala graczowi na wejście w zwarcie z każdym wrogiem w grze. Nie tylko może to zdjąć presję z kolegów z drużyny ale też pozwala graczowi „taktycznemu” zaatakować za pomocą Gimlego (Zestaw Podstawowy, 4) wroga, który wcześniej miał czelność zaangażować w walkę innych graczy… próbując uniknąć krasnoludzkiego topora.

Jeżeli chcesz wejść w zwarcie z każdym wrogiem w grze, musisz mieć pewność, że sam nie znajdziesz się w tarapatach. Konfrontacja ze zmasowanymi hordami może być śmiertelnym biznesem, jednak jeżeli jakakolwiek sfera jest wstanie poradzić sobie takim obciążeniem, jest to właśnie taktyka. W kombinacji z kartą Gąszcz Włóczni (Zestaw Podstawowy, 36), Uderzenie Młota może dać graczom dodatkową turę, w której wrogowie nie będą mogli zaatakować. Alternatywnie, gracz „taktyczny” może wykorzystać bohatera ze sfery Przywództwa Elrohira (Brama Czerwonego Rogu, 1) jako obrońcę, który może płacić jeden zasób by zostać przygotowanym do obrony by następnie przeprowadzić serie ataków przy pomocy jego brata Elladana (Droga do Rivendell, 28). Możesz też zdecydować się na Boromira (Martwe Bagna, 95), który podnosząc poziom zagrożenia może bronić każdego ataku, a następnie używając jego drugiej zdolności zadać po 2 obrażenia każdemu wrogowi.

Dzięki wsparciu talii opartych na jednej sferze, cykl Przeciwko Cieniowi otwiera niezliczone możliwości budowania talii dla graczy szukających synergii w ramach jednej sfery, a Uderzenie Młota zapewnia graczom „taktycznym” zachętę do poszukiwania nowych koncepcji w tej sferze.

Uważaj na siebie

Uderzenie Młota, to tylko jedna z wielu ciekawych kart graczy dostępnych w zestawie przygodowym Krew Gondoru, które mogą się przydać do rozgrywania nowego scenariusza. Lasy Ithilien są pełne ukrywających się Orków i Uruków, których przyjdzie wam odnaleźć!

Krew Gondoru będzie dostępna już w trzecim kwartale 2013!