Konkurs dla autorów – wyniki
Po wielu intensywnych testach, nocach zarwanych na czytaniu instrukcji, burzliwych dyskusjach i setkach zagranych kart doszliśmy do ostatecznego porozumienia. Dzisiaj przedstawiamy ostatecznych zwycięzców konkursu dla autorów gier planszowych! Serdecznie gratulujemy!
Kategoria ogólna
Zwycięzca: Wanted autorstwa Dariusza Kułaka
Nagroda: bon na 900 zł
Prototyp, który od razu zwrócił naszą uwagę – doskonale oddany klimat dzikiego zachodu, proste zasady, szybkie pojedynki i mnóstwo dobrej zabawy. Graliśmy w Wanted wiele razy i zawsze dochodziliśmy do tego samego wniosku – ta gra się nie nudzi i zawsze oferuje mnóstwo dobrej zabawy. Wanted rozbija bank i jest to jedna z gier, nad którymi na pewno będziemy pracować.
Wyróżnienie: O krok przed śmiercią autorstwa Macieja Piwowarczyka
Nagroda: bon na 100 zł
O krok przed śmiercią otrzymuje wyróżnienie za rozbudowaną warstwę fabularną. Gra angażuje graczy w trzymającą w napięciu opowieść i trudną walkę o przetrwanie. Wygrają najsilniejsi.
Kategoria fantasy
Pierwsze miejsce: Zadanie dla bohatera autorstwa Łukasza Mętraka i Wojciecha Różyckiego
Nagroda: bon na 600 zł
Zadanie dla bohatera to gra absolutnie niezwykła i doskonale przygotowana. Gracze zbierają drużynę bohaterów, których następnie wysyłają na misje. Ten prosty koncept został ubrany w doskonałą mechanikę i świetny klimat. Na pewno jeszcze nie raz usłyszycie o Zadaniu… w najbliższym czasie.
Drugie miejsce: Kopalnia Holokham autorstwa Jana Jędrzejewskiego i Magdaleny Staśkiewicz
Nagroda: bon na 300 zł
Gdyby w konkursie była kategoria dla gier przygodowych, Kopalnia Holokham zapewne otrzymałaby pierwsze miejsce. Gracze kontrolują drużyny krasnoludów, które przekopują się w głąb starożytnej góry. Tam czeka na nie wiele niebezpieczeństw i skarbów, a w jaskini głęboko pod ziemią trwa w uśpieniu potężny smok. Krasnoludy, smoki, przygody, ciekawa mechanika – jak moglibyśmy przejść obojętnie?
Wyróżnienie: Najemnicy autorstwa Artura Pokojskiego
Nagroda: bon na 100 zł
Najemnicy urzekli nas nie tylko pięknym wykonaniem prototypu, ale także zawartą w grze historią. Klimat był odczuwalny w każdym momencie rozgrywki. Wyróżnienie przyznajemy za warstwę fabularną.
Kategoria science-fiction
Wyróżnienie: A pokój nigdy nie nastanie autorstwa Sebastiana Kłomskiego
Nagroda: bon na 100 zł
A pokój nigdy nie nastanie to gra zbudowana na bardzo ciekawym pomyśle. Gracze aby wygrać zmagania w kosmosie muszą wykazać się nie tylko zmysłem strategicznym, ale także zdolnościami dyplomatycznymi. Za ten ciekawy koncept zdecydowaliśmy, że A pokój nigdy nie nastanie zasługuje na wyróżnienie.
Podsumowanie
Nadesłaliście wiele fantastycznych gier i wybór zwycięzców w tej edycji konkursu był bardzo trudny. Ostatecznie udało nam się wyłonić trzy gry, jednak wiele zwróciło naszą uwagę ze względu na klimat lub rozwiązania mechaniczne. Każdy prototyp został dokładnie sprawdzony i mamy nadzieję, że ich autorzy nie ustaną w pracach nad swoimi dziełami. Kolejna edycja konkursu już niebawem!