5 sierpnia 2016

Jolly Roger: z perspektywy kapitana

jolly_roger_box_full_jpg

Jolly Roger to szybka (zajmuje ok. 30 minut) awanturnicza gra o prostych zasadach dla 4 – 10 graczy. Gracze wcielą się w rolę załogi pirackiego statku i jak na piratów przystało, zależy im tylko na złocie i nie cofną się przed niczym, żeby zgromadzić jak największy stos skarbów. Premiera już w przyszłą środę 10.08, a dzisiaj możecie się zapoznać z rolą Kapitana w grze!

jolly_roger_fan_png

Z perspektywy kapitana

Każdy chciałby zostać kapitanem i poprowadzić załogę na awanturnicze wyprawy, łupić wioski i kupieckie statki za dnia, a nocami prowadzić swoje własne, szemrane interesy. Dlatego właśnie nie jest łatwo utrzymać się na tym stanowisku i dobry kapitan, musi pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

1. Mianowanie kwatermistrza

Żaden kapitan nie poradzi sobie sam – kwatermistrz to osoba odpowiedzialna za podział łupów. Dlatego warto wybrać kogoś, kto ma głowę na karku i nieobce mu są drobne szachrajstwa – w końcu nie można pozwolić, żeby załoga zbytnio się wzbogaciła i poczuła zbyt pewnie.

2. Wybranie odpowiedniego celu wyprawy

To najważniejsze zadanie kapitana – poprowadzić swoją załogę do zwycięstwa. Kapitan musi wskazać jeden z pięciu dostępnych celów wyprawy: Fort, Statek kupiecki, Przystań, Zatokę piratów lub Wyspę skarbów.

 

jolly_fort osada_jolly_roger_png jolly_statek

Cele – od najtrudniejszych do zdobycia fortów do łatwych do złupienia statków

Zatoka piratów to miejsce odpoczynku, w którym można uzupełnić braki w załodze, zaś Wyspa skarbów to wyjątkowa lokalizacja, która umożliwia wszystkim piratom zakopanie swoich skarbów i zabezpieczenie ich przed swoimi kolegami z pokładu.

3. Utrzymanie dobrego morale

Nie ma lepszego sposobu na utrzymanie załogi w ryzach niż wymierzenie przykładowej kary jakiemuś słabeuszowi. Kapitan może, choć nie musi, raz podczas rundy wyznaczyć jednego gracza, który będzie musiał odrzucić jedną kartę załogi. Kara nie jest bardzo dotkliwa, ale pomaga uchronić się przed buntem.

4. Przetrwanie

To ostateczna porada dla każdego kapitana – mieć głowę na karku, oczy dookoła głowy i nie ufać nikomu. Kiedy któryś z podwładnych postanowi wszcząć bunt (a stanie się to prędzej niż myślisz!), lepiej być dobrze przygotowanym i mieć kilka asów w rękawie. Każdy z graczy będzie musiał określić po czyjej stanie stronie – jak zapewnisz sobie ich przychylność i co im obiecasz zależy od Ciebie. Może kogoś przekona kilka łatwych, kolejnych wypraw? Albo odwiedzenie Wyspy skarbów, by mógł zakopać swoje złoto? A może ktoś chce mieć większy udział w łupach? Oczywiście nie wszystkich obietnic trzeba dotrzymać…

 jolly_lupy

Łupy i bunty na każdym kroku

Weź udział w brawurowych wyprawach, podczas których sytuacja na statku dynamicznie się zmienia. Poprowadź swoich piratów do zwycięstwa, ale uważaj, by nie wyrzucili Cię za burtę! Gra trafi do sklepów już w przyszłą środę 10. sierpnia, a już jutro będziecie mieli okazję przedpremierowo wypłynąć na rejs podczas Board Manii w Lublinie, gdzie pojawimy się z pierwszymi egzemplarzami gry. Złapcie kordelas i ruszajcie do sklepów, przygoda czeka!