27 listopada 2015

Hrabia Dracula przebudził się!

Dracula_3rd

Bowiem zmarli podróżują szybko.
– Bram Stoker, Dracula

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się polska wersja nowej edycji gry Dracula – dedukcyjnej gry planszowej w gotyckim klimacie.

Hrabia Dracula żyje już całe wieki, jeśli nie tysiąclecia. Wyparł najeźdźców osmańskich z Rumunii i od tego czasu, kiedy to wykazał się niezwykłym okrucieństwem wobec wrogów, był znany jako Wład Palownik. Był świadkiem plagi znanej jako czarna śmierć i wielkich innowacji Rewolucji Przemysłowej. Zdobył niewyobrażalne bogactwo, jest niezwykle przebiegły, a cała Europa usiana jest jego krwiożerczym potomstwem. Jest ciągle najpotężniejszym i najbardziej znanym wampirem na świecie. Jednakże czterech śmiertelnych śmiałków postanowiło za wszelką cenę odnaleźć go i zniszczyć raz na zawsze.

W Draculi jeden gracz wcieli się w rolę Hrabiego Draculi, który z ukrycia rozprzestrzenia swoje nikczemne wpływy po całej Europie. Do czterech innych graczy będzie sterowało znanymi z powieści bohaterami: dr Abrahamem Van Helsingiem, dr Johnem Sewardem, Lordem Arthurem Godalmingiem i Miną Harker. Za dnia będą podróżować po Europie w poszukiwaniu wskazówek, które mogą ich doprowadzić do miejsca pobytu Draculi. Nocą zaś czeka ich eksploracja miejsca w którym się znajdują i przygotowanie do dalszej drogi. Jednak Dracula nie ułatwia im zadania – każdej nocy tworzy nowe wampiry, zastawia pułapki na łowców i w ukryciu wędruje do nowego miejsca. Jeśli łowcom uda się odnaleźć Hrabię, lub on ich dopadnie – wtedy wywiąże się brutalna walka o przetrwanie.

gw09_layout

Nowa edycja gry jest wzbogacona o zupełnie nowe grafiki, które doskonale współgrają z intuicyjnym mechanizmem działania gry. Rundy dzielą się na fazę dnia i nocy: łowcy wykonują swoje akcje w każdej fazie, podczas gdy Dracula działa tylko w nocy. Walka została uproszczona, dzięki czemu jest szybsza. Żetony pogłosek stanowią dla Draculi nowy sposób na zwodzenie łowców i poszerzenie strefy swoich wpływów. Hrabia wygrywa grę, jeśli znacznik jego wpływów dojdzie do trzynastego pola – łowcy – jeśli pokonają go zanim się to stanie.

Łowy

„Czy pan wie, że dziś, kiedy zegar wybije północ, wszystkie złe siły tego świata będą miały pełną władzę? Czy pan wie, gdzie pan jedzie i do czego pan jedzie?”
–Rumuńska chłopka, Dracula

Wraz z nastaniem pierwszego dnia, łowcy rozsiani są po całej Europie, nie mając pojęcia, gdzie może ukrywać się Dracula, ani czasu do stracenia. Każdego dnia każdy z łowców może podjąć jedną akcję. Odbyć podróż drogą, koleją lub morzem – zawsze za dnia, podróż nocą byłaby zbyt niebezpieczna. Jeśli podróż mogłaby okazać się nieroztropna, gracz może zarezerwować bilety na przejazd koleją, wymienić się przedmiotami z innym łowcą lub przeszukać miejsce w którym się znajduje w nadziei na znalezienie jakichś wskazówek. Jeśli łowca jest ranny, może zdecydować się wykorzystać swoją akcję na odpoczynek. Gracz może także podjąć akcję zaopatrzenia, ale ta pociąga za sobą konsekwencje: za każdym razem, kiedy dobierana jest karta zaopatrzenia, należy także dobrać kartę wydarzenia. Może zdarzyć się, że nieoczekiwanie spotka swoją dawną miłość, która zdecydowała się przyłączyć do łowów, lub napotkać na swej drodze konie owładnięte złym duchem.

plansza

W mroku nocy nadarza się kolejna okazja do działania. Ponieważ podróż w ciemności byłaby zbyt niebezpieczna, gracze muszą zostać w zaludnionych miastach, korzystając z ich wygód. Akcja zaopatrzenia wykonywana nocą także jest bardziej niebezpieczna i może wywołać nieoczekiwane wstrzymanie podróży, lub stanowić poważne zagrożenie dla łowców.

Podczas gdy śmiertelnicy mogą działać zarówno za dnia jak i w nocy, wampiry opuszczają swe trumny tylko pod osłoną nocy. Po tym jak łowcy wykonają swoje akcje, Dracula budzi się. Najpierw w tajemnicy wybiera kolejne miejsce, do którego się uda, umieszczając jego zakrytą kartę na torze szlaku. Następnie dobiera kartę i zastawia pułapkę na łowców w miejscu, w którym aktualnie się znajduje, np. pozostawiając za sobą wściekłe wilki. Może także stworzyć nowego, głodnego krwi wampira, który będzie mu służył, lub przejść do miasta zajmowanego przez łowcę, ukazać się swemu śmiertelnemu wrogowi i zaatakować.

Łowcy

“Na końcu naszej podróży kogoś czeka śmierć. Bóg jeden wie kogo, gdzie, co, kiedy czy jak to się może stać…”
–dr John Seward, Dracula

Hrabia Dracula nie jest zwykłym wampirem, tak jak i ci, którzy na niego polują nie są zwykłymi śmiertelnikami. Każdy z nich ma specjalne umiejętności, które pozwolą im na podjęcie pościgu, a może nawet na pokonanie króla nieumarłych. Lord Arthur Godalming wspiera drużynę swoim bogactwem, które pozwala mu zakupić dodatkowe przedmioty, a także, dzięki swoim przywilejom, łatwiej jest mu poruszać się koleją. Dr John Steward jest dobrze przygotowany do wyprawy, co pozwala mu nieść więcej przedmiotów niż jego towarzysze. Ze względu na wykonywany zawód lekarza, pomaga innym łowcom opatrzyć rany podczas odpoczynku.

hunter-collage

Od lewej: dr Abraham Van Helsing, dr John Steward, Mina Harker, Lord Arthur Godalming

Drużynie łowców przewodzi słynny holenderski profesor, dr Abraham Van Helsing, który pozwala łowcom wymieniać się dobranymi kartami wydarzeń, dzięki czemu mogą oni zmaksymalizować korzyści i upewnić się, że przetrwają wobec tego, co może się im przydarzyć. Wielka wytrwałość profesora pozwala mu wytrzymać więcej zatrutych ugryzień Draculi, niż innym łowcom. W końcu Mina Harker – kobieta nie mniej dzielna, wspaniała i zabójcza niż jej towarzysze. Jednakże ciągle jest osłabiona przez Draculę, który ugryzł ją osiem lat temu. Rana nie tylko ją osłabia, ale dzięki niej Mina ma kontakt psychiczny z Hrabią, przez co jest w stanie domyślać się, gdzie ów przebywa.

Dracula nie jest po prostu zwierzyną, ale sam – wiecznym łowcą. Wyszukuje nowe ofiary wśród niewinnych mieszkańców, pragnąc ich krwi, jak i krwi swoich śmiertelnych wrogów. Poza swoją wściekłością, dumą, furią i diaboliczną siłą Dracula jest także w posiadaniu kart mocy, których zagrywanie pozwala mu opóźniać pościg, drażnić łowców, posilać się, czy też zmieniać w wilka. Może także umieszczać żetony pogłosek na swoich sekretnych kryjówkach, żeby zwodzić łowców i rozszerzać strefę swoich nikczemnych, mrocznych wpływów.

gw09_enragedvampireart

Bitwa na śmierć i życie

“Diabły czy nie diabły, a nawet jak to i wszystkie diabły naraz, i tak żadnego znaczenia to nie ma. I tak z nimi bić się będziemy.”
– dr Abraham Van Helsing, Dracula

Aby na zawsze zakończyć grozę Draculi, gracze muszą nie tylko go znaleźć, ale i zmierzyć się z nim w walce, ryzykując swe życie by go pokonać. Walka składa się z sześciu szybkich rund, podczas których gracze zagrywają karty walki. Może także skończyć się wcześniej, jeśli któraś ze stron ucieknie lub zostanie pokonana. W każdej turze łowcy i Dracula wykonują swoje ruchy jednocześnie, próbując wydedukować co może zagrać przeciwnik.

Łowcy mogą próbować zranić Hrabiego, unikać jego ciosów, uciec lub użyć jakiejkolwiek broni, jaką posiadają. Dracula wykorzystuje w walce swoją nieludzką siłę, ostre kły i zdolność rzucania uroków na żyjące istoty, dzięki czemu są one prawie niezdolne do zadawania mu obrażeń. Jeśli walka potoczy się nie po jego myśli, może salwować się ucieczką pod postacią nietoperza lub mgły, jednakże często nieśmiertelna duma nie pozwoli mu się przedwcześnie wycofać.

Dracula powstaje ponownie

„Może też – do pewnego stopnia – żywiołami sterować: burzą, mgłą, gromem; wszystkimi podlejszymi stworzeniami wedle swej woli dyrygować może: szczurami, sowami, nietoperzami, ćmami, lisami i wilkami. Zwiększać się i zmniejszać może, a czasem znikać i zjawiać się dla otoczenia niewidoczny. Od czego zatem my nasze przedsięwzięcie zaczniemy? Jak go znaleźć mamy? A jak go już znajdziemy – w jaki sposób zniszczyć? „
–dr Van Helsing, Dracula

Nowa edycja gry Dracula pozwoli graczom przeżyć przerażające i niebezpieczne łowy, podczas których będą oni ciągle nękani przez jednego z najstraszliwszych wrogów. Łowcy będą próbowali pokonać niemalże wszechpotężną istotę, która ma władzę nad pogodą, nad zwierzętami i nad ludźmi – tak żywymi jak i umarłymi. Dracula zaś dąży do podporządkowania sobie całej Europy i uczynienia z niej swego mrocznego królestwa. Tak czy inaczej – ważą się losy wielu istnień. Przyszłość całej Europy i ludzkości w ogóle – zależy od powodzenia tej misji.

Polowanie na legendarnego wampira rozpocznie się wraz z premierą Draculi, już w przyszłym roku!