4 lipca 2014

Bohaterowie na ulicach Nerekhall

Nerekhall-1

„Cienie są mym domem. Cienie mnie chronią. Pośród cieni nie ma się czego bać… oprócz mnie.”
- Tinashi Tułaczka

Premiera rozszerzenia Cień Nerekhall do gry Descent: Wędrówki w mroku zbliża się wielkimi krokami. Bohaterowie opuszczają dzikie ostępy Terrinoth i przybywają do Nerekhall aby zbadać tajemnice skryte za miejskimi murami. Nietypowe wydarzenia rozgrywają się Nerekhall niemal każdego dnia. Jako bohaterowie Terrinoth musicie odkryć prawdę. Czy Nerekhall atakuje zło z zewnątrz, czy też samo miasto jest zepsute do głębi?

Miasta Terrinoth są pełne dziwnych stworzeń i ciekawych postaci, a Nerekhall nie stanowi wyjątku. Nowi bohaterowie z nieznanymi talentami oferują swoją pomoc w ryzykownej wyprawie w Cień Nerekhall. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej dwóm z nowych bohaterów.

Tinashi Tułaczka

Co siedem lat przez siedem dni na szczycie jednej z odległych gór krainy Terrinoth pojawia się klasztor Wężowego Cienia. Przez ten krótki czas przyjmuje on nowych podopiecznych i rozsyła wychowanków, aby załatwili swe sprawy. Wiele lat temu Tinashi przybyła spóźniona u zarania ósmego dnia – po klasztorze nie pozostał nawet ślad. Nie mając miejsca, które mogłaby nazwać domem, Tinashi tuła się teraz po świecie korzystając ze zdobytych umiejętności oraz kodeksu moralnego, jaki wpoili jej członkowie zakonu Wężowego Cienia.

tinashi

Poza zasięgiem wzroku

Tinashi nauczyła się od mnichów wielu umiejętności, spośród których dwie które poznała najlepiej to ciągła gotowość i umiejętność poruszania się szybko i cicho. Jej zdolność pozwala na wyleczenie jednego punktu zmęczenia za każdym razem kiedy pokona potwora, dzięki czemu jest cały czas gotowa do wykorzystania kluczowych umiejętności.

Pokonując potwory Tinashi leczy zmęczenie, a jej bohaterski wyczyn może pomóc jej ominąć przeszkody i wyrwać się z pułapki potworów. W dowolnym momencie swojej tury gracz może skorzystać z wyczynu Tinashi, aby usunąć ją z planszy i umieścić w promieniu trzech pól od opuszczonego miejsca. Niezależnie od tego, czy gracz potrzebuje pokonać kilka dodatkowych pól do osiągnięcia celu, czy też przejść przez niebezpieczny teren nie otrzymując obrażeń, bohaterski wyczyn Tinashi na pewno okaże się przydatny.

Krocz w cieniu

Rozszerzenie Cień Nerekhall wprowadza do gry nową klasę zwiadowcy – Kroczącego-w-cieniach, który oferuje nowe możliwości nowym i starszym zwiadowcom. Decydując się na klasę Kroczącego-w-cieniach zwiadowca otrzyma Pierzastą siekierkę i Plemienną narzutkę jako początkowe wyposażenie. Pierzastą siekierką można rzucać, jednak dzięki niebieskiej kości ataku i czerwonej kości mocy jest ona dużo bardziej efektywna w walce na krótki dystans. Z kolei Plemienna narzutka czasowo zwiększa obronę po wykonaniu akcji odpoczynku.

Najbardziej charakterystyczną zdolnością Kroczącego-w-cieniach jest możliwość przyzwania nowego chowańca – Duszy cieni. Może ona poruszać się jedynie o jedno pole na turę, ale nie może otrzymać obrażeń, a każdy potwór sąsiadujący z Duszą cieni otrzymuje dodatkowe obrażenie za każdym razem kiedy zostaje zraniony w wyniku ataku. Kroczący-w-cieniach może skorzystać ze zdolności Spętana dusza aby przyzwać chowańca po udanym ataku aby zadać dodatkowe obrażenie z jego zdolności, ale jego wachlarz umiejętności nie ogranicza się jedynie do zadawania dodatkowych ran.

dusza zamiana

Umiejętność Mroczny Sługa pozwala wykonać akcję aby odkryć żeton przeszukiwania w pobliżu Duszy cieni, a Przez zasłonę dodaje zieloną kość mocy podczas atakowania potwora sąsiadującego z chowańcem. Mroczna zamiana podnosi wytrzymałość i zapewnia dodatkowy punkt ruchu każdemu bohaterowi, który poruszy się przez Duszę cieni. Kolejna zdolność – Marionetka cieni – pozwala wybrać potwora w promieniu trzech pól od Duszy cieni, a następnie wykonać nią atak wykorzystując kości ataku tego potwora.

Ravaella Lekkostopa

Duzi ludzie rzadko zwracają uwagę na gnomy, a jeszcze rzadziej je szanują, czy darzą zaufaniem. Jednak Ravaelli Lekkostopej to nie powstrzymało – jej wyjątkowy upór zaowocował dostaniem się na Uniwersytet. Mimo usilnych starań wykładowców oraz kadry wydziału dziewczyna zdołała posiąść wiele mistycznych umiejętności. Teraz para się rzadkim rzemiosłem stanowiąc żywy dowód na to, że gnomy mogą robić to samo, co śmierdzące olbrzymy, a często robić to dużo lepiej!

ravaella

Magiczna osłona

Na pierwszy rzut oka Ravaella może wydawać się delikatna. Pierwsze wrażenie maskuje jednak jej potężne umiejętności obrony. Kiedy się broni, Ravaella rzuca czarną kością obrony, potencjalnie blokując do czterech obrażeń. Nawet kiedy wyrzuci pustą ściankę, jej zdolność zapewnia jej dodatkową tarczę do wyników, nie pozostawiając jej całkiem bezbronnej.

Bohaterski wyczyn Ravaelli sprawia, że trafienie jej jest jeszcze trudniejsze. Kiedy zostanie zaatakowana, może wykorzystać swój wyczyn po wykonaniu rzutu kośćmi obrony, jeśli nie jest zadowolona z wyników. Dzięki niemu może wykonać test Wiedzy i Czujności – swoich dwóch najwyższych atrybutów. Za każdy sukces dodaje trzy tarcze do wyniku obrony. Dzięki bazowej wysokiej obronie, zdolności oraz bohaterskiemu wyczynowi, nawet najpotężniejsze potwory mogą mieć problem z pokonaniem tego niewielkiego Maga.

Potęga iluzji

Magowie Terrinoth otrzymują w Cieniu Nerekhall nową, potężną klasę – Iluzjonistę. Rozpoczyna on grę wyposażony w Pryzmatyczny kij, broń dystansową z możliwością ogłuszania. Jednak prawdziwą siłą Iluzjonisty nie jest jego kij, a wizerunki, które tworzy by zdezorientować swoich wrogów.

Iluzjonista rozpoczyna grę z kartą klasy Lustrzane odbicie, która pozwala umieszczać żetony wizerunków w promieniu dwóch pól od tej postaci. Wszystkie wizerunki traktuje się jak figurki bohaterów rzucające szarą kością obrony. Jeśli wizerunek otrzyma dowolną liczbę obrażeń lub punktów zmęczenia, zostaje odrzucony, a Iluzjonista otrzymuje jedno obrażenie i punkt zmęczenia. Drugą kartą klasy, którą od początku dysponuje Iluzjonista jest Przesył mocy, która pozwala poruszać wizerunki oraz wykonywać ataki bronią magiczną, licząc zasięg od wybranego wizerunku.

odbicie przesyl

Niesamowita potęga iluzjonisty dodatkowo rośnie, wraz z nauką kolejnych aspektów jego sztuki. Ścieżka iluzji dezorientuje potwory, zmuszając je do wydawania dodatkowych punktów ruchu podczas wchodzenia na pola sąsiadujące z wizerunkami, równocześnie dając więcej możliwości poruszania wizerunków. Jeśli potwory zaczynają lekceważyć wizerunki, wykorzystanie Sztuczki umysłu pozwala na przeniesienie figurki Iluzjonisty w pobliże wizerunku i ogłuszenie wszystkich pobliskich potworów. Korzystając z Wiru mocy można wydać akcję aby poruszyć potwory w pobliżu żetonu wizerunku i zmusić je do otrzymania obrażeń. Ostateczną demonstracją siły Iluzjonisty jest Pryzmatyczne natarcie, które pozwala na poruszenie lub atak bronią magiczną każdym z posiadanych wizerunków!

Upadek cienia

Niezależnie czy podążycie ścieżką Kroczącego-w-cieniach czy też Iluzjonisty, ich potężne zdolności z pewnością zasieją strach w sercach potworów. Nowi bohaterowie będą mogli dołączyć do walki już niedługo, wraz z premierą Cienia Nerekhall już w II połowie 2014 roku.