12 lipca 2013

Złap mnie jeśli pan potrafisz

listy_z_whitechapelLondyn 1888. Od razu po wyjściu z powozu zdajesz sobie sprawę, że wysiadłeś w złym miejscu. Jeszcze parę minut temu byłeś w wykwintnym centrum miasta, a teraz zewsząd otaczają Cię cuchnące i zatłoczone uliczki. Uliczni sprzedawcy, rozwrzeszczane przekupki i stadka brudnych dzieci, które odziane w stare łachmany biegną przez tłum i szarpią Cię za płaszcz, błagając o jałmużnę. Wszędzie tylko ponura nędza i rezygnacja. Niektórzy mówią, że ta dzielnica to piekło. Inni, do których nie uśmiechnęło się szczęście, nazywają ją domem. Tutaj za pensa możesz pooglądać ulicznych akrobatów i pokazy osobliwości. Albo po prostu upić się w jednym z obskurnych pubów. Na każdym rogu znajdziesz prostytutki. Ludzie nazywają je „nieszczęśnicami” i nie ma chyba dla nich trafniejszej nazwy. To jest właśnie teren jego łowów. Witaj w dzielnicy Whitechapel. Witaj na ulicach Kuby Rozpruwacza.

Mamy przyjemność ogłosić, że w wyniku nawiązania współpracy z włoskim wydawnictwem Stratelibri, nakładem naszego wydawnictwa ukaże się polska wersja gry Listy z Whitechapel. Nasze wydanie będzie oparte na najnowszej, poprawionej wersji gry, zawierającej kilka usprawnień będących wynikiem wysłuchania głosów wielu fanów gry z całego świata.

Łącząc elementy dedukcji i blefu, Listy z Whitechapel pozwalają przenieść się graczom do XIX-wiecznego Londynu, by wziąć udział w obławie na jednego z najbardziej znanych przestępców wszech czasów – Kubę Rozpruwacza. W trakcie rozgrywki, jeden z graczy przejmuje kontrolę nad poczynaniami niesławnego mordercy, podczas gdy pozostali gracze, jako detektywi, muszą wspólnymi siłami przeprowadzić obławę w londyńskiej dzielnicy Whitechapel i spróbować go złapać.

Podczas czterech rund (które w grze reprezentują cztery noce) Kuba Rozpruwacz popełnia kolejne zbrodnie, a zadaniem detektywów jest wykorzystanie przewagi liczebnej, sprytu i zebranych poszlak, aby pojmać mordercę i przywrócić spokój w dzielnicy Whitechapel.

listy elementy

Rozgrywka przypomina zabawę w kotka i myszkę – w każdej rundzie gracz prowadzący Kubę Rozpruwacza wybiera swoją ofiarę i popełnia przerażające zabójstwo w wybranym miejscu dzielnicy, a następnie poruszając się krętymi uliczkami zmierza do kryjówki. Jego ruchy są dla pozostałych graczy niejawne, dlatego podążenie tropem przestępcy jest niełatwym zadaniem. Z drugiej strony, detektywi są ekspertami w tropieniu, mogą zbierać ślady obecności Kuby Rozpruwacza. Pamiętając, w jakiej okolicy wymknął się pościgowi poprzedniej nocy i zacieśniając obszar poszukiwań będą mogli trafić do jego kryjówki.

Gra ma charakter asymetryczny, dlatego każdą ze stron gra się zupełnie inaczej, a różne strategie, wykorzystanie blefu oraz wnikliwa dedukcja sprawiają, że każda partia jest niepowtarzalna. Każda ze stron ma także swoje specjalne sztuczki, które pomogą w osiągnięciu zwycięstwa. Kto zwycięży w tym pojedynku?

whitechapel_listy

Już niedługo będziecie mogli wziąć udział w ekscytujących pościgach ulicami wiktoriańskiego Londynu. Premiera Listów z Whitechapel już w II połowie 2013.