17 listopada 2014

Zdrada białego czarodzieja

zdrada_sarumana

„Ze wszystkich przeciwności, na jakie się ostatnio natykaliśmy, zdrada Isengardu zdawała się najbardziej złowróżbna. Saruman, nawet gdyby go oceniać jak zwykłego wodza i władcę, zgromadził znaczną potęgę. Zagraża Rohanowi i uniemożliwia Rohirrimom pójście na pomoc sąsiadom z Minas Tirith w momencie, gdy do ich stolicy zbliża się niebezpieczeństwo od wschodu.”
–Gandalf, Dwie Wieże

Drużyna Pierścienia się rozpadła. Z dziewięciu, którzy wyruszyli z Rivendell, dwóch poległo, dwóch zostało schwytanych, dwóch zniknęło, a wśród nich Powiernik Pierścienia – Frodo Baggins – na którego barkach spoczywają losy Śródziemia. Pozostało trzech, którzy wciąż trzymają broń. Prowadzeni przez Aragorna, syna Arathorna, prawowitego dziedzica Gondoru, muszą zrobić wszystko co w ich mocy, nawet jeśli nadzieje są niewielkie…

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się Zdrada Sarumana, nowe rozszerzenie-saga do gry karcianej Władca Pierścieni.

165 nowych kart ze Zdrady Sarumana wprowadza trzy nowe scenariusze, które pozwolą graczom rzucić się w wir wydarzeń przedstawiony w pierwszej połowie Dwóch Wież. Dzięki nim gracze dołączą do Aragorna i Trzech Łowców w pościgu przez równiny za Uruk-hai, skrzyżują oręż z siłami Isengardu podczas obrony Helmowego Jaru, a na koniec staną do walki przeciwko magii Sarumana podczas marszu na Orthank. Podczas swoich podróży bohaterowie odwiedzą znane miejsca i zmierzą się z okrytymi złą sławą wrogami. Wszystko to buduje niezwykłe doświadczenia z rozgrywki, które dzięki nowym mechanikom pozwolą graczom w pełni wczuć się w fabułę Dwóch Wież.

wachlarz

Każdy z trzech scenariuszy oferuje wyjątkowy i wymagający zestaw wyzwań, ale można również rozgrywać je w trybie kampanii, łącząc je ze scenariuszami z rozszerzeń Czarni Jeźdźcy i Droga Mrocznieje, jako trzy kolejne rozdziały historii o podróży z Shire do Góry Przeznaczenia. W trybie kampanii każda decyzja podjęta przez graczy wiąże się z konsekwencjami a gracze mogą zdobywać łaski i brzemiona, które zatrzymują z przygody na przygodę. Zdrada Sarumana wprowadza sześć nowych łask i pięć brzemion.

Nowy przywódca rozbitej drużyny

„Pozwólcie mi się namyślić – rzekł Aragorn – Obym wybrał trafnie i przełamał nie sprzyjający nam dzisiaj los! – Chwilę stał, milcząc w zadumie. – Pójdę za orkami – oznajmił wreszcie.”
– Dwie Wieże

Wydarzenia ze Zdrady Sarumana rozgrywają się po zniknięciu Froda i Jedynego Pierścienia. W związku z tym, rozszerzenie wprowadza nowego bohatera, który poprowadzi pozostałych – nową wersję Aragorna, przynależącą do sfery Drużyny Pierścienia.

aragornGłówna postać pierwszej połowy Dwóch Wież – Aragorn- przyjmuję rolę lidera w trzech scenariuszach tego rozszerzenia. Podobnie jak Bilbo Baggins w rozszerzeniach Sagi Hobbit czy Frodo Baggins w rozszerzeniach Czarni Jeźdźcy i Droga Mrocznieje, Aragorn jest przekazywany pierwszemu graczowi i musi przeżyć aby pokonać siły Mordoru i Isengardu. Jednak w przeciwieństwie do dwóch Hobbitów, Aragorn jest potężnym Dunedainem i Strażnikiem, który jest niezrównany w bitwie i potrafi zainspirować innych. Pytanie brzmi, jak bardzo gracze zaryzykują korzystając z licznych talentów Aragorna jednocześnie wystawiając go na niebezpieczeństwo?

Wyposażony w Andrurila z rozszerzenia Droga Mrocznieje, Aragorn staje się doskonałym obrońcą, jednak kiedy się broni, jeden efekt Cienia może oznaczać katastrofę. Ryzyko jest poważne.

Nawet jeśli gracze będą musieli ostrożnie wybierać przeciwników z którymi chcą się zmierzyć, specjalna zdolność Aragorna może pomóc wyrównać szanse:

Akcja: Wydaj dwa żetony zasobów z puli zasobów Aragorna, aby przygotować bohatera”

W Zdradzie Sarumana gracze zmierzą się z brakiem nadziei, nie mając po swojej stronie potęgi Pierścienia i niw wiedząc gdzie się znajduje i będą musieli walczyć bez pomocy kompanów, którzy polegli po drodze. Ale nie pozostaną bez przewodnika – będzie nim Aragorn, syn Arathorna i spadkobierca Isildura, niezrównany lider, za którym podążą inni.

Siły Isengardu

„Świat zmienia się, a to co ongi było potęgą, teraz może okazać się słabe. Jaka baszta oprze się tak wielkiej liczbie napastników i tak zuchwałej nienawiści? Gdybym był wiedział, jak bardzo Isengard wzmógł swoje siły, może nie spieszyłbym tak pochopnie na ich spotkanie.”
– Théoden, Dwie Wieże

Oczywiście nawet przywódca tak szlachetny jak Aragorn nie może samotnie mierzyć się z Sarumanem, jego czarami i armią, którą zebrał w tajemnicy za wysokimi murami Isengardu. Gracze będą potrzebowali każdego bohatera i sojusznika jakiego uda im się pozyskać aby zmierzyć się z Uruk-hai, Dunlendingami i potężnymi urokami byłego przywódcy Białej Rady.

Pomimo tego, że osobiście pojawia się on dopiero w trzecim scenariuszu, wpływ Sarumana jest odczuwalny w każdym starciu. Jego Uruk-hai to silni i brutalni wojownicy, zmanipulowana ludność Dunlandu stała się jeszcze bardziej nienawistna i zażarta, a ziemie Isengardu są objęte jego potężnymi urokami. Działania Sarumana kształtują wszystkie trzy scenariusze w Zdradzie Sarumana, które razem tworzą pełny obraz tego jak przebiegłe potrafią być knowania Istari. Każdy scenariusz wprowadza nowe, specjalne mechaniki, zapewniające wyjątkowe doświadczenia podczas rozgrywania każdego z nich.

saruman- W pierwszym scenariuszu – Uruk-hai – bohaterowie będą ścigać grupę Uruh-hai, maszerującą z ich porwanymi przyjaciółmi poprzez równiny Rohanu. Wraz z postępami w podróży, Uruk-hai zwiększają wartość „pościgu”. Jeśli w dowolnym momencie osiągnie on wartość trzydziestu, Uruk-hai uda się doprowadzić jeńców do Isengardu, a gracze przegrają scenariusz.

- W scenariuszu Helmowy Jar bohaterowie i talia przeciwności zamieniają się rolami! Kiedy bohaterowie dołączają do obrońców Helmowego Jaru, wrogowie i karty podstępów prowadzą oblężenie karty scenariusza i aktywnych miejsc.

- Na koniec, w Drodze do Isengardu, bohaterowie wystąpią przeciwko samemu Sarumanowi, który w każdej turze będzie wystawiał ich wolę na próbę. Jego kraina jest chroniona przez potężne zaklęcia, a jego głos może naginać umysły do swej woli. W związku z tym w Drodze do Isengardu wprowadzony został trzeci warunek przegranej. Gracze przegrywają nie tylko kiedy poziom zagrożenia osiągnie wartość pięćdziesiąt lub wszyscy bohaterowie zostaną wyeliminowani, ale również kiedy nie pozostaną im żadne karty na ręce.

Daleka droga i wiele trudów

„Musimy się obejść bez nadziei. Może będziemy kiedyś pomszczeni. A teraz uzbrójmy się w męstwo i otrzyjmy łzy. Chodźcie! Przed nami daleka droga i wiele trudów.”
– Drużyna Pierścienia

Drużyna się rozpadła, ale nie czas na rozpacz. Zamiast tego dołączcie do Aragorna i pozostałych członków drużyny w podróży poprzez ziemie Rohanu i Isengardu. Będziecie potrzebować każdej możliwej pomocy, którą zapewni trzydzieści dziewięć nowych kart graczy (sześć łask i po trzy kopie każdej z jedenastu różnych kart) oraz trzech bohaterów w nowych wersjach. Zdrada Sarumana nastąpi już w pierwszym kwartale 2015 roku!