30 maja 2014

Zbuduj swoją armię!

legendy_blue_moon

Ludy miasta Blue Moon zostały podzielone przez śmierć swojego króla, zniknięcie Blue Moon i zniszczenie Świętego Kryształy. W obliczu nieszczęścia, ludy które niegdyś żyły w harmonii, przestały wzajemnie się wspierać, woląc odizolować się od potencjalnych rywali. Po Nocy Zagłady dwóch królewskich dziedziców gromadzi swoje siły, by poprowadzić ludy Blue Moon ku świetlanej przyszłości. Sojusze nie wchodzą w grę.

Legendy Blue Moon to zbiorcze wydanie wszystkich wydanych wersji gry Blue Moon z 2004 roku, szybkiej gry karcianej dla dwóch osób, autorstwa uznanego twórcy gier – Reinera Knizii. Podczas każdej rozgrywki gracze muszą poprowadzić swoje ludy do zwycięstwa, pokonując przeciwnika w serii wyzwań. Zwycięzca każdego z wyzwań przyciąga uwagę jednego ze smoków żywiołów, ostatnich boskich sworzeń na świecie. Pod koniec gry, przywódca który zdobył uznanie smoków zostanie nowym władcą miasta Blue Moon, jeszcze raz jednocząc wszystkie ludy.

W poprzednim artykule prezentowaliśmy rozgrywkę w Legendy Blue Moon, przybliżając strukturę walk i sposoby wabienia smoków. Dzisiaj krótko przedstawimy możliwości modyfikowania podstawowych talii ludów, oraz przyjrzymy się możliwością oferowanym przez inkwizytorów, emisariuszy i rody Bukan.

KN23-layout

Kształtowanie armii

Tworzenie talii w Legendach Blue Moon rozpoczyna się od wybrania lidera swojego ludu. Lider determinuje główny trzon talii – przykładowo, jeśli wybrany zostanie lider Vulcan – Inferno, większość kart w talii stanowić będą Vulcanie. Każdy lider w Legendach Blue Moon pozwala zbudować talię złożoną z dokładnie trzydziestu kart. Większość z nich przynależy do frakcji lidera, ale każdy lider posiada dziesięć księżyców, które pozwalają dołączyć do talii karty spoza frakcji.

kartografWiększość kart w grze posiada określoną wartość księżyców w lewym dolnym rogu. Karty z frakcji innej niż lider dalej mogą zostać umieszczone w jego talii, korzystając z wpływów lidera. Przykładowo, jeśli wybrany lider nie należy do frakcji Hoaxów, można wykorzystać dwa z jego księżyców aby umieścić w talii Redamikanasa Kartografa. Księżyce na kartach spoza frakcji wliczają się do limitu na karcie lidera, ale dopóki mieści się w tym limicie, gracz może dodać do talii karty dowolnych ludów.

Każdy z ludów w Legendach Blue Moon posiada zarówno silne jak i słabe strony. Łączenie kart różnych ludów pozwala wyeliminować słabe strony. Przykładowo, talia Pillarów zawiera wiele potężnych wsparć, wzmocnień i kart przywództwa, które mogą zmienić przebieg wyzwania. Jednak ich postacie przeważnie pozbawione są mocy specjalnych. Dołączenie do talii Redamikanasa Kartografa pozwoli lepiej wykorzystać zwycięstwo osiągnięte za pomocą wzmocnień i wsparć Pillarów.

Pomoc z zewnątrz

W walce o odzyskanie i zjednoczenie miasta Blue Moon liderzy ludów mogą dokonać wielkich czynów. Poprzez modyfikowanie podstawowych talii i dodanie pomocników przywódcy, można stworzyć naprawdę skuteczną w walce armię. Jednym ze sposobów dalszego rozbudowania talii jest dodanie do niej inkwizytora. Przykładowo, inkwizytor Brzytwomyślny pozwala dodać do talii pięć kart więcej oraz rozdysponować pięć księżyców więcej na karty innych ludów. Dodatkowo, Brzytwomyślny posiada moc specjalną, która pozwala odrzucać karty, tak jakby posiadały symbol zastąpienia. To oznacza, że zamiast zagrania karty przywództwa gracz może na początku swojej tury odrzucić kartę i dobrać nową, dzięki czemu szybciej może zdobyć potrzebne karty.

brzytwomyslnyInni inkwizytorzy wspierają inne style gry. Na przykład Szybka pięść nie zwiększa limitu kart ani księżyców. Zamiast tego, pozwala zwabić jednego smoka przed rozpoczęciem gry, co zapewnia przewagę nad przeciwnikiem od samego początku. Grając talią nastawioną na szybkie zwycięstwo warto rozważyć dodanie go do talii jako inkwizytora. Z drugiej strony, inny inkwizytor, Spleciony język zapewnia piętnaście dodatkowych kart w talii i zwiększa limit księżyców o dziesięć. Pozwala również dobrać dodatkową kartę w fazie zakończenia, dzięki czemu gracz może być pewny że zawsze będzie miał do dyspozycji pełny wachlarz możliwości.

Jeśli gracze nie chcą budować swojej talii od zera, istnieją gotowe sposoby modyfikacji talii. Lud Bukan to grupa rodzin żeglarzy, i poza tym że są zupełnie niezależną talią, mogą zostać podzieleni na poszczególne rodziny. Można łatwo dodać wybraną rodzinę do talii, co otwiera możliwości szybkich zmian i poszerzenia opcji rozgrywki.

Innym sposobem modyfikacji jest wybór emisariusza. Do każdego emisariusza w Legendach Blue Moon przypisanych jest kilka kart, które pozwalają skorzystać z mocy Hylan, wyruszyć w dzicz z Tutu lub otrzymać karty pozwalające przerywać turę przeciwnika. Dodanie emisariusza jest proste, a w znaczący sposób zwiększa możliwości talii.

Droga do zwycięstwa

Droga do tronu miasta Blue Moon jest długa, ale poprzez tworzenie talii, która lepiej pasuje do własnego stylu gry można osiągnąć przewagę nad przeciwnikiem. Łącząc zalety kilku ludów, lub zawierzając inkwizytorom czy emisariuszom można nie tylko przybliżyć się do zwycięstwa, ale też zwiększyć różnorodność. O wszystkich możliwościach Legend Blue Moon możecie przekonać się sami!