25 lipca 2014

Zbierz oddziały!

podboj

Ogień wojny rozprzestrzenia się z planety na planetę. Wszędzie, gdzie fortece ludzi spływają krwią, starożytni wrogowie wyłaniają się z ciemności. Wyczuwając słabość gromadzą się by zabijać.

Niedawno ogłosiliśmy plany wydania w polskiej wersji językowej gry Warhammer 40 000: Podbój, która pozwoli graczom wziąć udział w krwawych walkach o kontrolę nad sektorem Traxis. Podczas rozgrywki gracze przejmą dowodzenie nad liderem jednego z siedmiu stronnictw i jego armiami z zadaniem poprowadzenia ich do chwalebnego zwycięstwa. Zdobywając kolejne planety będą budować swoją potęgę w tym rejonie galaktyki. Jeśli obrana taktyka i nieustraszeni wojownicy pozwolą rozgromić wroga, zwycięzcy zdobędą wieczną chwałę. Przegranych czeka zapomnienie.

W naszym dzisiejszym artykule przyjrzymy się kartom planet oraz fazie wystawiania.

wachlarz

Niezliczone światy

Najważniejszym elementem każdej rozgrywki w Warhammer 40 000: Podbój są planety sektora Traxis, reprezentowane przez karty planet ułożone w rzędzie pomiędzy graczami. Przed rozpoczęciem rozgrywki, siedem z dziesięciu dostępnych planet rozkładanych jest zakrytych na obszarze gry. Ponieważ w każdej rozgrywce trzy karty planet nie są wykorzystywane i ze względu na losowe ułożenie planet, każda partia w Warhammer 40 000: Podbój będzie różnić się od innych. Gracz, który na początku gry będzie miał inicjatywę, rozpoczyna od odkrycia pięciu planet, zostawiając dwie, znajdujące się najbardziej po prawej, zakryte. Zostaną one odkryte w dalszej części rozgrywki.

uklad

Planety są kluczem do zwycięstwa nad przeciwnikiem. W lewym górnym rogu każdej karty planety znajduje się jeden lub więcej symboli rodzajów. Reprezentują one strategiczne znaczenie danej planety. Na niektórych z nich można znaleźć szczególnie cenne surowce, niezbędne do prowadzenia wojny w 41. Millenium. Oznaczono je czerwonym symbolem surowców. Inne planety są kluczowe dla prowadzenia działań wojennych. Zostały one oznaczone zielonym symbolem umocnień. Z kolei planety oznaczone niebieskim symbolem są skarbnicą starożytnych technologii, które można wykorzystać w walce. Same z siebie symbole nie zapewniają żadnych zdolności, ale do zwycięstwa konieczne jest zdobycie trzech planet, dzielących ten sam symbol. Każda z planet posiada przynajmniej jeden z symboli, ale niektóre z nich, takie jak Atrox Prime posiadają dwa, lub nawet trzy, tak jak Iridial.

atrox

Rozpocząć rozstawienie!

Podczas rozgrywki, w fazie wystawiania, gracze rozmieszczają swoje armie na planetach. Faza wystawiania odbywa się na początku każdej rundy rozgrywki, i reprezentuje zbieranie i rozmieszczanie sił, które poprzedza zbrojne starcia. Na początku fazy wystawiania, gracz który posiada inicjatywę wystawia jedną kartę ze swojej ręki. Karty armii są natychmiast umieszczane na jednej z odkrytych planet ułożonych pomiędzy graczami, karty wsparcia pozostają w Sztabach graczy, a karty dodatków zostają dołączone do innych elementów gry.

homunkulusW swojej turze gracz może wystawić jedną kartę, płacąc jej koszt w zasobach oznaczony w lewym górnym rogu karty. Przykładowo, wystawiając Homunkulusa Dręczyciela, gracz płaci koszt czterech zasobów. Następnie decyduje, na którą planetę wystawi jednostkę. Po zagraniu karty, przeciwnik ma możliwość wystawienia jednej swojej, po czym kolejka wraca do pierwszego gracza. Ponieważ prawo do wystawiania przechodzi pomiędzy dwoma graczami, kolejność wystawiania jednostek ma ogromne znaczenie. Czekając z zagraniem niektórych jednostek, gracze otrzymują pełniejszy obraz tego, co ich przeciwnicy chcą osiągnąć w danej rundzie. Z tą informacją mogą skorzystać ze swoich najlepszych jednostek osiągając maksymalne korzyści.

Przykładowo, karty wsparcia najlepiej zagrywać przed zagraniem jednostek, ponieważ dają przeciwnikowi niewiele informacji o dalszych planach na tę rundę. Przez to wymuszają na nich zagranie jednostek, zanim drugi gracz zdecyduje gdzie wyśle swoje armie. Obserwowanie, gdzie przeciwnik wysyła swoje siły pozwala przewidzieć przebieg zmagań dowodzenia lub bitew na danej planecie.

Decyzja, gdzie wystawić swoje jednostki wymaga gruntownego przemyślenia. Mogą one zostać wystawione na dowolną odkrytą planetę, ale tylko pierwsza z nich może w każdej rundzie zostać zdobyta przez gracza. Skoncentrowanie się na pierwszej planecie może się wydawać kuszące, ale rozproszenie sił pomiędzy poszczególnymi planetami jest kluczowe do przeprowadzenia ofensywy liderem. Planety inne niż pierwsza nie mogą być zdobywane, ale mogą zapewnić zasoby oraz dociąg kart podczas zmagań dowodzenia. W każdej rundzie gracze muszą podzielić swoją uwagę pomiędzy zdobywanie zasobów, a walki, które muszą rozpatrzyć.

Kiedy gracz nie chce już wystawiać karty ani zagrywać akcji, pasuje, rezygnując z dalszego zagrywania kart w tej rundzie. Faza wystawiania kończy się po tym jak obaj gracze spasują, a na planetach sektora Traxis rozpoczynają się zmagania dowodzenia.

Na pozycje!

Armie wyruszają na planety sektora Traxis, a wojna wkrótce się rozpocznie. Tylko przez chwalebne zwycięstwo liderzy mogą uchronić się od zapomnienia. Przygotujcie się do walki, która rozpocznie się wraz z premierą gry Warhammer 40 000: Podbój, w III kwartale tego roku!