9 lutego 2023

Zapowiedzi 2023 – Dzień 4

Podsumowanie 4 dnia naszych zapowiedzi. Mamy nadzieję, że znów Was zaskoczyliśmy tytułami. Każdy znajdzie coś dla siebie, a to przecież jeszcze nie koniec!

A.D.E.L.E.

cover_800x800_adeleCzas ucieka, a statek coraz bardziej oddala się od Ziemi… coraz dalej od zbawienia. A.D.E.L.E. jest tak oziębła, jak tylko komputer mógłby być. Pozbywa się nas beznamiętnie, jedno po drugim, niczym ktoś wymiatający robactwo z domu. To, co zaczęło się jako ekscytująca wyprawa na Marsa, przerodziło się w istny koszmar. Przerażający, ponury koszmar. Muszę dostać się do serwerowni i wyłączyć A.D.E.L.E., ale żeby dostać się do środka, potrzebuję identyfikatora… Cholera! Czy powietrze w tej części statku jest jakieś rzadsze…? Aż nie mogę oddychać… Potrzebuję… powietrza…
W A.D.E.L.E. wszyscy gracze (z wyjątkiem jednego) wcielają się w członków załogi, którzy próbują znaleźć przedmioty niezbędne do ukończenia jednej z dwóch misji: wyłączenia A.D.E.L.E. lub ucieczki ze statku. Ostatni gracz wcieli się w rolę zbuntowanej SI, która próbuje im w tym przeszkodzić.
Obie misje wymagają dostarczenia określonych przedmiotów do wskazanych miejsc na statku. Każdy z członków załogi posiada tylko szczątkową wiedzę na temat tego gdzie należy zanieść każdy z nich. Wszyscy muszą ze sobą ściśle współpracować, aby znaleźć i dostarczyć we właściwe miejsce każdy z tych przedmiotów, jednocześnie strzegąc tych informacji przed A.D.E.L.E.. Wypełnienie każdej z dwóch misji wymaga również spełnienia określonego dla niej warunku. Jeżeli wcześniej skończy się czas lub któryś z członków załogi zginie, A.D.E.L.E. odnosi zwycięstwo.

Liczba graczy: 1-5
Czas gry: 90-120
Wiek sugerowany: +12

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/337324/dele


Wonderland’s War

cover_800x800_wonderlands_warLustro się roztrzaskało, szaleństwo mieszkańców udziela się wszystkim wokół, a Krainą Czarów wstrząsnęła wojna. Nim wszyscy rzucą się do boju, Alicja, Szalony Kapelusznik, Królowa Kier,  Dżabbersmok i Kot z Cheshire muszą skrzyknąć kogo tylko się da, jednocześnie zachowując pozory niewinności przy Obłąkanej Herbatce!
W grze Wonderland’s War od 2 do 5 graczy wcieli się w role przywódców różnych frakcji, zaproszonych na herbatkę u Kapelusznika. Delektujcie się herbatką i tortem, gnając wokół stołu w pogoni za kartami, które posłużą do umacniania waszych armii, stawiania wież, wzmacniania waszego przywódcy i rekrutowania przeróżnych mieszkańców Krainy Czarów. Ale ostrożnie! Uważajcie przy tym na rozrzucone po całej krainie okruchy lustra. Kiedy wszystkie talerze zostaną już opędzlowane, Obłąkana Herbatka dobiega końca i rozpoczyna się wojna. Z pomocą zebranych wojsk walczcie w dobrze znanych zakamarkach Krainy Czarów, starając się dobierać jak najmniej żetonów szaleństwa – w przeciwnym razie stracicie swoich sojuszników, a tym samym szansę na zwycięstwo w potyczce.
Czy uda wam się wykrzesać wystarczająco siły, aby wygrać bitwę? Czy może zamiast tego skupicie się na wykonywaniu różnorodnych zadań – jak na przykład zyskiwanie premii z regionów czy zdobywanie odpowiednich elementów do kolekcji?
Po tym, jak opadnie bitewny kurz, nastaje rozejm i wszyscy ponownie zasiadają przy wspólnej herbatce, planując swoje działania przed rozpętaniem kolejnej wojennej zawieruchy. Po upływie trzech rund przyjdzie czas sprawdzić zebrane punkty, a przywódca, któremu udało się uzbierać ich najwięcej zostanie mianowany nowym władcą Krainy Czarów!

Liczba graczy: 2-5
Czas gry: 45-125 minut
Wiek sugerowany: +13

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/227935/wonderlands-war


Heroes of Land, Air & Sea

HoLAS_box_2D_800x800Heroes of Land, Air & Sea to strategiczna gra 4X, będąca epicką opowieścią o walce orków z ludźmi, krasnoludów z elfami, wojnach między potężnymi królestwami oraz jednostkach, które mogą odmienić losy niejednej bitwy! Każdy gracz kontroluje jedną z klasycznych frakcji fantasy i rywalizuje o rozszerzenie swojego władzy na nowe terytoria.
Nawet największe królestwa zaczynają jako małe miasteczka, dlatego gracze zaczynają grę, posiadając jedynie zwykły ratusz, kilku robotników i jednego wojownika. Muszą eksplorować otaczające ich tereny, zwiększać siłę roboczą, wzmacniać armię i rozwijać swoje królestwo — wszystko poprzez staranny dobór działań, eksploatację, wojnę i zarządzanie zasobami.
Rozwój ekonomiczny jest równie ważny, co militarny. Z czasem zwykli robotnicy stają się wojownikami, wojownicy potężnymi bohaterami – na lądzie, w powietrzu i na morzach!

Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 120–180 Min
Wiek sugerowany: 14+

BGG: https://boardgamegeek.com/boar…/198830/heroes-land-air-sea


Upadek Króla Gór

fall_of_mountain_king_box_2D_800x800Gra opowiada historię Wielkiej Inwazji Gnomów i wprowadza szereg unikatowych wyzwań oraz mechanik:
  • Budowanie dziedzictwa. Decyzje podjęte na wczesnym etapie gry będą odbijać się echem podczas całej rozgrywki.
  • Dominacja obszarów. Walcz z innymi przywódcami trolli o kontrolę terenów we wnętrzu Góry.
  • Rekrutowanie czempionów. Każdy czempion posiada wyjątkową specjalną zdolność.
  • Wpływy klanowe. Zdobywaj przychylność klanów poprzez zyskiwanie terytorium i pokonywanie Gnomów.

Upadek Króla Gór to niezależny prequel do gry W grocie Króla Gór, osadzony podczas niszczycielskiej wojny, która zakończyła się wygnaniem trolli z ich górskiego królestwa wiele pokoleń temu. Buduj dziedzictwo, aby kierować swoimi akcjami w grotach, zdobywaj lojalność klanowych czempionów i walcz o pozycję największego obrońcy rasy trolli w obliczu kolejnych szturmów gnomich hord.

Liczba graczy: 1-5
Czas gry: 60-90 minut
Wiek sugerowany: +14

BGG: https://boardgamegeek.com/board…/334829/fall-mountain-king

Jutro ostatni dzień zapowiedzi, ale to nie wszystko co planujemy na ten rok. Bawcie się z nami jutro od 9:00 na naszym facebookowym fanpage’u!