1 września 2017

Zapowiedź: Władca Pierścieni LCG: Góra Ognia

MEC62_box_mini

„Stanęliśmy teraz na krawędzi, gdzie się spotyka nadzieja z rozpaczą; wahając się, na pewno runiemy w przepaść” – Aragorn, Powrót króla

Wasza niebezpieczna podróż zbliża się do końca. Kiedy dowódcy Zachodu idą na Czarną Bramę, przed wami rozciągają się połacie jałowej, spopielonej ziemi. Z każdym oddechem czujecie duszący dym unoszący się ze zgliszczy wokół. Nad wami – płomienie Góry Przeznaczenia, gdzie rozstrzygną się losy wasze i całego Śródziemia…

Pragniemy ogłosić nadchodzący dodatek Góra Ognia – ostatnie rozszerzenie-sagę do gry karcianej Władca Pierścieni. Monumentalne, wstrząsające wydarzenia, epicki tryb wieloosobowy, klimatyczne zakończenie kampanii Władcy Pierścieni – w Górze Ognia znajdziecie 3 scenariusze sagi inspirowane ostatnią częścią trylogii Tolkiena – Powrotem króla.

Dwa scenariusze przenoszą fabułę do samego serca Mordoru, gdzie razem z Frodem można przeżyć mrożące krew w żyłach przygody w Cirith Ungol i w drodze na Górę Przeznaczenia. Trzeci scenariusz pozwala stanąć u boku Aragorna, który wraz z Gandalfem, księciem Imrahilem i Éomerem prowadzi siedmiotysięczną armię na bitwę, której nie mają nadziei wygrać. Wierzą jednak, że zdołają kupić wystarczająco dużo czasu, by Frodo zniszczył Jedyny Pierścień w płomieniach góry.

Oprócz rozbudowanych scenariuszy, Góra Ognia wprowadza także wielu nowych bohaterów, sprzymierzeńców, wydarzeń i dodatków niebywale rozwijających umiejętności wszystkich śmiałych ludzi, elfów, krasnoludów i hobbitów, którzy stają naprzeciw potęgi Mordoru.

MEC62_wachlarz

Strach i zagrożenie

W Górze Ognia stawka jest wyższa niż dotychczas. Wasze działania bezpośrednio wpłyną na koniec Trzeciej Ery Śródziemia – albo uda się je ocalić, albo na waszych oczach pogrąży się w wiecznej ciemności pod panowaniem Saurona.

Rozszerzenie wprowadza nowe słowo kluczowe – „monumentalny” – pojawiające się na kilku kartach Wyprawy, przedstawiających zmieniające świat przeciwności, jakim będą musieli sprostać bohaterowie. Kiedy na głównej wyprawie pojawia się słowo kluczowe monumentalna, poziom eliminacji graczy wzrasta do „99” i nie może być zredukowany więcej niż o 1 w każdej rundzie za pomocą kart Graczy, które nie są łaskami. Dodatkowo poziom zagrożenia aktywujący efekty męstwa wzrasta z 40 do 80.

Oznacza to, że bitwy staną się bardziej wymagające i zyskają większy potencjał niż kiedykolwiek. Wrogowie mogą zostać łatwo zauważeni na horyzoncie jeszcze wiele tur zanim zdołają zaatakować. Jednak ciche i dyskretne przemykanie na ziemiach popiołu i dymu będzie znacznie trudniejsze, a napięcie mocniej odczuwalne, kiedy wzrastający poziom zagrożenia zmusi bohaterów do walki z hordą bezlitosnych wrogów.

MEC62_nazgul

Góra Ognia może być rozgrywana jako samodzielna przygoda lub w trybie Kampanii, kiedy to staje się kulminacją wszystkich wcześniejszych wyborów i prób, od czasu, gdy bohaterowie opuścili Shire. Można także rozegrać dwie ostatnie przygody jednocześnie w epickim trybie wieloosobowym – zarówno jako samodzielny scenariusz, jak i ostatnią część kampanii.

W grze wieloosobowej rozgrywający dzielą się na 2 grupy i mierzą się z 2 ostatnimi scenariuszami w tym samym czasie. Jedna grupa wspiera Froda podczas ostatnich wyzwań podróży na Górę Przeznaczenia; druga maszeruje na Czarną Bramę, by odciągnąć tylu orków, trolli i nazgûli, ile się da. Ostatecznie to grupa Froda musi zniszczyć Jedyny Pierścień, by ocalić Śródziemie, ale kiedy grupa pod Bramą upadnie, Sauron skupi całą swoją uwagę na wspinających się na Górę Przeznaczenia… a wtedy wszystko będzie stracone.

Koniec Trzeciej Ery

Podczas tych ważnych wydarzeń i walki z największym złem świata kluczową siłą będą Frodo Baggins oraz Aragorn i ich waleczność i odwaga. Obaj bohaterowie dorastają w pełni do swoich ról i zyskują nowe wersje w Górze Ognia.

MEC62_The-Mountain-of-Fire_frodo MEC62_aragorn

Frodo nie jest już niewinnym hobbitem, który zastanawia się, czy i kiedy powinien użyć Pierścienia – jego duch, teraz bardziej oddany roli Powiernika Pierścienia, nosi zarówno brzemię Pierścienia, jak i czerpie z niego korzyści. Choć nie jest jego Panem, Pierścień wspomaga go i pozwala uzyskać zasoby dla towarzyszących mu graczy.

Aragorn w zasadniczej części się nie zmienia – w końcu przemierzył już świat wzdłuż i wszerz i przetrwał wiele prób, jeszcze zanim poznał hobbita w Bree. W Górze Ognia Aragorn nie jest jednak do końca taki sam; nie wspiera już Powiernika Pierścienia, nie jest częścią Drużyny ani nie próbuje zebrać jej z powrotem. Spełnił swoje wcześniejsze zadania – zostało tylko jedno. Aragorn rusza ku Czarnej Bramie, by zmierzyć się z wrogiem w bitwie i kupić jak najwięcej czasu podróżującym na Górę Przeznaczenia. Nowa wersja Aragorna jest gotowa by zostać i walczyć w bitwie aż do końca.

Oprócz tych dwóch najważniejszych postaci w grze znajduje się również więcej bohaterów i unikalnych sprzymierzeńców dla wszystkich ras, włączając synów Elronda – Elladana i Elrohira.

MEC62_elladan MEC62_elrohir

Wiedzeni pragnieniem zemsty na orkach, którzy uwięzili i torturowali ich matkę, ci noldorscy strażnicy z Rivendell dołączają do Aragorna w wojnie przeciw siłom Mordoru. Ich klingi będą nieocenioną pomocą w bitwie, szczególnie jeśli będą walczyć razem. Kiedy Elrohir walczy u boku swojego bliźniaka zyskuje dodatkową wartość obrony, a ataki Elladana staja się silniejsze, kiedy na polu walki jest jego brat. Dodatkowo za każdym razem, kiedy gracz wejdzie dobrowolnie w starcie z wrogiem z cechą Ork, oba elfy przygotowują się.

To tylko 2 z 9 różnych kart graczy (po 3 kopie każda), które znajdują się w Górze Ognia. Te dwa elfy pomogą utorować drogę między przeciwnikami, ale pozostałe karty mogą też podnieść morale i pomogą uniknąć zła wokoło.

Strzeż się Oka Saurona

Wszystkie ścieżki, które przebyłeś, zaprowadziły cię do tego miejsca. Stoczone bitwy, zdobyte szczyty, przeżyte cierpienie, dokonane wybory – na końcu swojej drogi widzisz los świata położony na szali i Oko Saurona nad sobą.

Zbierz wszystkie siły i zobacz, jak skończy się podróż. Góra Ognia nadchodzi.