8 maja 2019

Zapowiedź piątego Zestawu Mitów z cyklu Przerwany Krąg do Horroru w Arkham LCG: W szponach chaosu

ahc34_box

Myśleliście, że Wasze zadanie będzie proste – odkryć los czterech zaginionych osób, które zniknęły z gali charytatywnej zorganizowanej przez elitę miasta. Jednak na każdym kroku jesteście zmuszeni stawiać czoła prawdzie tak okrutnej, że aż trudno to sobie wyobrazić. Teraz, po tym co zobaczyliście na Opuszczonej wyspie, Wasza wiara w człowieczeństwo jest cienka jak lód. Czujecie się równie zagubieni jak samotne duchy, które nieustannie na Was polują, czy to we śnie, czy na jawie. Czy zaczynacie popadać w obłęd? Czy to tak właśnie wygląda teraz świat? A może zawsze taki był?

Wydawnictwo Galakta ma przyjemność ogłosić W szponach chaosu, przedostatni Zestaw Mitów z cyklu Przerwany krąg do gry Horror w Arkham LCG.

ahc34_art_south-church

VII • Rydwan

Rozpoczął się podbój. Wszyscy zadrżą przed zastępami chaosu. Poddaj się lub giń.

Po Waszym zgubnym śledztwie w Zjednoczeniu i zwątpieniu miasto popada w coraz większą ruinę. Pęknięcia rzeczywistości powodują, że zasłona ziemskiego wymiaru rozdziera się, a na ulicach Arkham można usłyszeć ciche, pozbawione harmonii dźwięki fletni.

Z leżących na granicy miasta lasów nadpływają kłęby mgły i rozciągają się nad całym Potokiem Wisielca, a także rozprzestrzeniają się na ulicach. Okna są szczelnie pozamykane i gdybyś nie znał prawdy, mógłbyś przysiąc, że to miejsce jest wymarłe. Wszyscy mieszkańcy zaszyli się w swoich domach, gdzie próbują bezpiecznie przeczekać dziwne zjawisko. Wszyscy oprócz Was. Jak zwykle.

ahc34_cardart

Kiedy stawiacie czoła ciemności W szponach chaosu, zagłada nie narasta w zwykłym tempie. Zamiast tego w lokalizacjach takich jak French Hill (W szponach chaosu, 290) umieszczane są pęknięcia, które należy zaznaczyć żetonami zasobów. Kiedy w danej lokalizacji, w tym przypadku w najbogatszej i najbardziej zabytkowej dzielnicy miasta, pojawi się określona liczba pęknięć, powstaje rozdarcie. Rozdarcie powoduje dodanie żetonów zagłady na lokalizację, w której się pojawiło, i wpływa na rozprzestrzenianie się pęknięć, otwierając tym samym szczeliny w rzeczywistości w połączonych lokalizacjach.

Jako badacze macie za zadanie zapobiec rozdarciom poprzez usuwanie pęknięć, które je powodują, jednak można tego dokonać jedynie poprzez aktywowanie niebezpiecznych akcji ze zdolności każdej z lokalizacji. Przykładowo we wspomnianym French Hill należy odrzucić kartę z ręki, aby przesunąć pęknięcie z lokalizacji na aktualny akt. Jeśli nie uda Wam się utrzymać kontroli nad pęknięciami, wasze zadanie może okazać się zbyt przytłaczające i Arkham opanuje szaleństwo. Nie możecie pozwolić, żeby do tego doszło.

Wezwijcie posiłki!

ahc34_wsparcie_agencjiW obliczu nadciągającej burzy większość mieszkańców Arkham zamknęło swoje drzwi i zaryglowało okna, jednak znajdą się i tacy, którzy staną z Wami ramię w ramię, żeby uratować miasto. Doświadczony Strażnik może wezwać Wsparcie agencji (W szponach chaosu, 274). Posiadając wyższą wartość zdrowia i poczytalności niż jakikolwiek inny Sprzymierzeniec Strażników, ten dzielny kompan będzie chronił nie tylko Waszego badacza, ale cały zespół, ponieważ może przyjmować obrażenia lub punkty przerażenia za dowolnego badacza w jego lokalizacji. Oprócz używania członków agencji jako ludzkiej tarczy możecie także wykorzystać ich zdolności. Zadając im obrażenia, możesz zranić pobliskiego wroga, a zadając im punkty przerażenia, możesz szybko odkryć wskazówkę.

Jeśli wcielisz się w rolę  Leo Andersona (Zapomniana era, 1) i wykorzystasz swą Inspirującą obecność (Blada Maska, 228) dla swoich sprzymierzeńców z dołączonym Zaufanym (Zapomniana era, 19), możesz stać się niemal niepowstrzymany – wróg musiałby być szalony, aby próbować się przeciwstawić.

Podczas gdy Strażnicy wręcz szukają sytuacji, gdzie mogą wykorzystać całą swoją siłę, Mistycy preferują podejście wymagające większej wprawy. Ze wsparciem Dayany Esperence (W szponach chaosu, 279), Mistycy mogą gromadzić swoje wydarzenia z cechą Zaklęcia, takie jak ulepszone Zaprzeczenie istnienia (W szponach chaosu, 280), i czekać na odpowiedni moment, kiedy będą mogli je rzucić przy pomocy tej Wiedźmy. W ten sposób są one chronione przed odrzuceniem, jako że Dayana może ponownie wykorzystać je w Twoim imieniu.

ahc34_proba_ogniaPodczas tej przygody powinniście trzymać się razem, ale pojawiające się w całym mieście pęknięcia mogą zmusić Was do rozdzielenia się. Jest jednak klasa postaci, która jest przyzwyczajona do samotnego śledztwa. Jeśli wcielicie się w rolę zahartowanego Ocalałego, zyskacie dostęp do nowego wydarzenia Próby ognia (W szponach chaosu, 281), które pozwala Wam wybrać jedną z Waszych umiejętności, której wartość bazowa do końca tury będzie wynosić 5. Teraz możecie wcielić się w dowolną rolę i w decydującej turze pomóc Waszej drużynie – czy to przez  odkrycie żetonów wskazówek z lokalizacji z wysoką wartością zasłony, czy zadanie ostatecznego ciosu szczególnie nieprzyjemnemu wrogowi.

Ta niezwykle trudna misja doprowadzi Was do granic wytrzymałości, gdy będziecie musieli wytrzymać znacznie więcej, niż byłby w stanie znieść jakikolwiek śmiertelnik. Jednak dopóki Wasza drużyna i reszta Waszego miasta nie zwróci się do Was w poszukiwaniu odpowiedzi, sami nie będziecie wiedzieć, do czego jesteście zdolni. Nie możecie ich zawieść – jesteście ich ostatnią nadzieją.

Niełatwy obowiązek

Wolelibyście uniknąć tak wielkiej odpowiedzialności, ale Arkham balansuje na krawędzi szaleństwa i tylko Wy jesteście w stanie uchronić miasto przed wyrokiem, jaki samo na siebie wydało. Zatrzymaj pęknięcia rzeczywistości i obroń Arkham przez koszmarem, jaki czai się tuż obok!