9 lipca 2018

Zapowiedź: Miasto Archiwów i Czeluście Yoth

ahc_23_box ahc_24_box

Mamy przyjemność zapowiedzieć dwa kolejne zestawy mitów z cyklu Zapomniana Era do gry Horror w Arkham LCG: Miasto Archiwów oraz Czeluście Yoth. Oba dodatki ukażą się w sklepach równo z ich europejską premierą.

Miasto Archiwów

W Sercu Starszych badacze stają oko w oko z istotami, których sam wygląd budzi niepojętą grozę. Czas rozciąga się, a bohaterowie tej opowieści zastanawiają się, czy tkwią tu już godziny, dni czy całe tygodnie? Przedziwne istoty pojawiają się na granicy snu i jawy, lecz czy naprawdę są tak niebezpieczne na jakie wyglądają?

Ku przerażeniu badaczy niektóre z nich władają ludzką mową i zadają wiele pytań o świat na zewnątrz. Dowiedzenie się czegoś o tej dziwnej rasie może być niezwykłą szansą, aby poszerzyć wiedzę o nadnaturalnych sprawach, ukrytych przed światem przez tak wiele stuleci. Jednak czy bezpiecznie jest zaufać tym istotom?

Złodzieje umysłu

Spędzając coraz więcej czasu w mieście, może okazać się, że badaczom coraz bardziej się tam podoba i właściwie dość łatwo przekonują się do tubylców. Na tyle łatwo, że podskórnie czują, że coś jest nie tak.

Miasto Archiwów po raz pierwszy pozwoli badaczom na przyjęcie zupełnie innej perspektywy – i to bardzo dosłownie. Na pewnych warunkach umysł badacza zostanie przeniesiony do ciała Ythianina. Należy traktować tę kartę tak, jakby zastępowała kartę badacza, jednak wszystkie osłabienia postaci działają także na nowe ciało.

ahc23_cardart_captive-mind

Talia badacza pozostaje niezmieniona, ale zmieniają się jego cechy, zdolności, zdrowie i poczytalność. Z jednej strony wszystkie cechy zostają wyrównane do 2, jednak z drugiej każdy badacz uwięziony w ciele Ythianina otrzymuje zdolność, dzięki której może podwoić symbole na kartach dodawanych do testów umiejętności.

Czeluście Yoth

Okazuje się, że z Miasta Archiwów jest tylko jedno wyjście – w dół. Grupa badaczy rusza więc prosto w Czeluście Yoth i w samo serce obłędu, który się tam czai.

ahc24_cardart_descent-journey

Jednak w Czeluściach Yoth obłęd to najmniejsze niebezpieczeństwo. Na każdym kroku w cieniach czyhają istoty, które tylko czekają, aby uderzyć w najmniej spodziewanym momencie. Za każdym razem, kiedy gracze schodzą niżej, aktualny poziom należy zaznaczyć na osobnej karcie. Sama z siebie głębokość nie ma żadnego efektu, ale wiele kart staje się znacznie groźniejszych na niższych poziomach.

ahc24_cardart_serpents-ire

Światło w tunelu

Głęboko pod ziemią czają się największe zagadki, przed jakimi stanęła ludzkość oraz liczne niebezpieczeństwa, które wypaczają umysł. Czy przetrwacie tę podróż?