12 stycznia 2018

Zapowiedź: Dzicz Rhovanionu

dzicz-rhovanionu_box_left

Z przyjemnością zapowiadamy najnowsze rozszerzenie do gry karcianej Władca PierścieniDzicz Rhovanionu.

Cienie Mordoru sięgają coraz dalej, a kolejne plemiona zmuszone są opuścić swe domy, pozostając bez dachu nad głową. Gdy napotykacie jedną z wędrujących grup, honor nie pozwala wam odejść bez udzielenia pomocy. Musicie odnaleźć nowe schronienie dla haradrimskich uciekinierów, ale ścieżki są zdradliwe i pełne niebezpieczeństw. Czy będziecie w stanie zapewnić Haradrimom spokojną przeprawę?

mec65_cardfan_a1

Rozszerzenie Dzicz Rhovanionu wprowadza nową przygodę, w której towarzyszycie uciekinierom poszukującym schronienia w Dzikich Krajach. Dodatek ten pozwala odkryć i przemierzyć wiele obszarów rozległego Rhovanionu: od Doliny Anduiny i Mrocznej Puszczy aż po Żelazne Wzgórza. Ponad 150 nowych kart daje możliwość rozbudowy misji oraz opanowania sztuki kupieckiej doprowadzonej do poziomu sztuki przez kupców z Dale.

mec65_art_bartering

Szlachetna misja i zdradliwa podróż

Przygoda zaczyna się od „Podróży w górę Anduiny”. To tam mała grupa bohaterów podróżujących wzdłuż rzeki Anduiny prowadzi ze sobą niedobitków z haradrimskiej wioski, która została spustoszona, gdy mieszkańcy śmieli przeciwstawić się Mordorowi. Namiestnicy Gondoru oraz król Rohanu odmówili przyjęcia nowych osadników, jednak pozwolili wam bez przeszkód ruszyć na północ. Wraz z Haradrimami maszerujecie w kierunku Dale, ale droga jest wciąż daleka, a zima sroga. Co więcej w okolicy pojawili się wargowi jeźdźcy i trolle. Te ziemie nie są już bezpieczne…

W miarę postępu podróży scenariusz „Zagubieni w Mrocznej Puszczy” prowadzi was głęboko w przeklęty las, gdzie zapuszczają się tylko najdzielniejsi lub najbardziej zdesperowani wędrowcy. Leśna Ścieżka to dla bohaterów jedyna droga przez Mroczną Puszczę, jednak na południu forteca Dol Guldur ponownie stała się siedziskiem złych mocy, które czuć w całym lesie, zaś na północy czyhają złowieszcze pająki i ich sidła.

mec65_cardfan_spider-mirkwood

Mistrzowie kupiectwa

Oprócz 3 nowych scenariuszy Dzicz Rhovanionu wprowadza także nowe karty graczy. Od upadku Smauga Dale stało się miastem kwitnącego handlu. Ten aspekt Dale został odzwierciedlony w najnowszych kartach graczy, które skupiają się na wzmożeniu korzyści z używania dodatków. Na ulicach miasta Podróżni z Dale oferują mieszkańcom dodatkowe zasoby, równe ilości posiadanych dodatków, a Kupiec z Długiego Jeziora z chęcią pomoże przekazać posiadane dodatki innym postaciom.

mec65_cardfan_kupiec_dale

Poza zdolnościami kupieckimi od mieszkańców Dale można nauczyć się także niespotykanej metody handlowej, która sama w sobie jest wielką wartością. W Dziczy Rhovanionu niektóre Przedmioty, takie jak Naszyjnik Giriona, posiadają nowe słowo kluczowe – Strzeżona. Kiedy karta ze słowem Strzeżona (wróg) lub Strzeżona (obszar) wchodzi do gry, należy odrzucać karty z talii spotkań, dopóki nie odrzuci się karty podanego typu. Wówczas należy dodać ją do strefy przeciwności, a przedmiot dołączyć do niej jako cel strzeżony.

mec65_diagram_guarded-cards

Przykład: podczas fazy planowania zagrywany jest Naszyjnik Giriona ze słowem kluczowym Strzeżona (wróg lub obszar). Należy wtedy odrzucać karty z talii spotkań, aż nie odrzuci się wroga lub obszaru. W tym wypadku zostały odrzucone Samotne Krainy. Następnie Samotne Krainy dodaje się do obszaru postoju i dołącza Naszyjnik Giriona jako strzeżony cel. Kiedy Samotne Krainy są odkrywane, gracz może przejąć kontrolę nad Naszyjnikiem Giriona i dołączyć do wybranego przez siebie bohatera – tu Barda, syna Branda.

Nowa przygoda

Śródziemie czeka. Zbierz towarzyszy, ochroń Haradrimów i wyrusz na śmiałą wyprawę w Dziczy Rhovanionu!