21 marca 2019

Zapowiedź drugiego zestawu mitów z cyklu Przerwany Krąg do Horroru w Arkham LCG: Zapłata za grzechy

ahc31_box

W tym mieście nie jest już bezpiecznie.

Wasza podróż rozpoczęła się od mrocznej przepowiedni wróżbitki i doprowadziła Was aż do wystawnych, lecz niebezpiecznych pomieszczeń posiadłości Josefa Meigera i zrujnowanego Domu wiedźmy w French Hill, w którym pogrzebane są historie z przeszłości Arkham. Dziwne wydarzenia w mieście są niewątpliwie powiązane z pewną dawno zmarłą czarownicą, dlatego najlepszym miejscem do rozpoczęcia śledztwa wydaje się to, w którym setki lat temu wiedźmy takie jak ona dokonywały swoich żywotów.

Wydawnictwo Galakta ma przyjemność ogłosić zapowiedź drugiego Zestawu Mitów z cyklu Przerwany krąg do gry Horror w Arkham LCG: Zapłata za grzechy. Premiera zaplanowana jest na 11 kwietnia, jednak już teraz możecie zamawiać ten dodatek w przedsprzedaży w Waszych ulubionych sklepach z grami planszowymi oraz naszym sklepie internetowym.

 

ahc31_art_bane-of-the-living

XII • Wisielec

Wkrocz śmiało na ścieżkę poświęcenia. Bacz na większe dobro, nim cokolwiek uczynisz. Zapomnij o tym, co było.

Wydarzenia ze scenariusza Sekretne imię zmusiły Was do przemyślenia wszystkiego, co – jak Wam się wydawało – wiecie o życiu i śmierci, poczytalności i szaleństwie. Mgły, które zawisły nad Arkham, budzą w Was większy strach niż kiedykolwiek wcześniej. Żeby zrozumieć to, co widzieliście, musicie zagłębić się w historię prześladowań czarownic w mieście. W ostatnich dniach pojawiały się doniesienia o duchach i podejrzanej aktywności w lesie na Wzgórzu Wisielców. Musicie się tam udać, aby dowiedzieć się więcej o czarownicach, które niegdyś ukrywały się w Arkham – i które ponownie wyłoniły się z cienia, aby odprawiać swe bezbożne rytuały.

ahc31_cardart_heretics-graves

Kiedy wkroczycie na uświęcony teren cmentarza, możecie mieć wrażenie, że nie jesteście tutaj sami. Zupełnie jakby duchy przeszłości, egzystujące na jakiejś  odrębnej, niewidzialnej płaszczyźnie, otaczały Was z każdej strony. W Zapłacie za grzechy lokalizacje, które będziecie badać, mają dwie odkryte strony: jedną, która istnieje w rzeczywistości dobrze Wam znanej, i druga, która przenosi Was do świata widmowego. Kiedy będziecie zgłębiać sekrety Wzgórza Wisielca, lokalizacje takie jak Opuszczona kaplica (Zapłata za grzechy, 168) mogą zostać obrócone na ich stronę z cechą Widmowa, stawiając przed Wami szereg nowych koszmarów w postaci osobnej talii spotkań. Kiedy badacze znajdują się w lokalizacji z cechą Widmowa, korzystają z widmowej talii spotkań, a niebezpieczeństwa, którym będą musieli stawić czoła, będą miały mniej fizyczny charakter.

kaplica kaplica2

Wewnątrz tej upiornej talii spotkań znajdują mroczne niebezpieczeństwa, takie jak Złowrogi duch (Zapłata za grzechy, 180), które stają się jeszcze silniejsze na płaszczyźnie widmowej - nie można ich zabić, chyba że skorzystacie z Zaklęcia lub Relikwii. Dużym wyzwaniem są również karty podstępu takie jak Grobowa poświata (Zapłata za grzechy, 184), których efekty są różne w zależności od talii spotkań, z której zostały dobrane.

To może być Wasze miasto, ale to już nie jest Wasz świat. Czy jesteście w stanie stawić czoła umarłym?

Zagubione dusze

aliceTylko głupcy zapuściliby się na cmentarz w Arkham w nocy samemu. Zapłata za grzechy wprowadza wielu nowych sprzymierzeńców, gotowych wyruszyć z Wami na tą wyprawę. Strażnicy mogą dołączyć do swojego zespołu takich profesjonalistów jak Alice Luxley (Zapłata za grzechy, 151), aby uzyskać pomoc śledczą. Jej towarzystwo zwiększy wiedzę Waszego badacza, a dodatkowo jej zdolność pozwoli mu po odkryciu żetonu wskazówki zadać obrażenie wrogowi w jego lokalizacji! Alice jest doskonałym sprzymierzeńcem dla takich badaczy jak Roland Banks (Horror w Arkham LCG, 1) czy Leo Anderson (Zapomniana Era, 1), którzy mogą specjalizować się w walce z potworami, ale nadal wykazują się znacznym intelektem.

Jednak jeśli chodzi o odkrywanie żetonów wskazówek, nadal nie ma lepszej klasy niż Poszukiwacze, którzy mogą teraz skorzystać  z usług Pana „Szulera” (Zapłata za grzechy, 153). W ramach darmowej zdolności handlarz sekretów może pomóc Wam przeszukać trzy, sześć lub dziewięć kart Waszej talii w poszukiwaniu dowolnej karty chcecie i dobrać ją. Wiąże się to jednak z pewnym ryzykiem: jeśli podczas Waszych poszukiwań natkniecie się na osłabienie, musicie je dobrać.

Ta nuta hazardu jest kontynuowana przez łotra Henry’ego Wana (Zapłata za grzechy, 155). W ramach akcji Henry Wan może odkrywać losowe żetony z worka chaosu do momentu, kiedy sami zdecydujecie się przestać, co pozwoli Wam dobrać kartę lub zyskać żeton zasobu za każdy odkryty w ten sposób żeton chaosu. Jeśli jednak odkryjecie żeton automatycznej porażki lub któryś z żetonów aktywujących efekty scenariuszowe, Wasza akcja dobiegnie końca, a wy zostaniecie z niczym. Henry Wan może być niezwykle cenny jako sprzymierzeniec, jednak jak długo będziecie mogli liczyć na łut szczęścia?

Pogrzebcie ich głęboko

Pośród mgieł Arkham gromadzą się dawno zapomniane koszmary. Wkrótce miasto może zostać spowite nieprzejednanym mrokiem – tylko Wy możecie przywrócić mu światłość, zanim będzie za późno. Zbierzcie resztki swojej odwagi, udajcie się na Wzgórze Wisielca i odkryjcie pogrzebane w ziemi tajemnice!