9 maja 2018

Zagrożenia pustkowia

box3D_800x800

Witajcie Rycerze!

Minęła dłuższa chwila od naszej ostatniej aktualizacji – chwila wypełniona pracami nad grą, nieustannymi testami, przygotowywaniem szaty graficznej oraz wędrówkami po zniszczonej Australii – ale wreszcie jesteśmy z Wami bogatsi o garść informacji o grze. Tym razem skupimy się na kartach pustkowi, które stanowią najważniejszy element przygodowy Rycerzy Pustkowi: Drugiej edycji.

Początek wszystkiego…

Jest schyłek XXI wieku. Dekady temu, w wyniku kryzysu ekonomicznego, rozległe obszary kontynentu australijskiego – pozornie bezużyteczne – zostały wykupione od rządu przez megakorporację o nazwie Cerbero. Kilka lat później firma kontrolowała już większość kraju, a jej placówki badawcze, poligony doświadczalne oraz tajne przyczółki były rozrzucone po całym interiorze. Niemniej przedsiębiorstwo nieustannie zmagało się z konkurencją oraz samą naturą. Eksperymenty z energią geotermalną, podziemne reaktory atomowe, SI kontrolująca kluczowe systemy obronne, szpiegostwo przemysłowe, ataki terrorystyczne sponsorowane przez rywali…

wk2_art_opera-1024x428

Wydaje się, że nawet tak potężny konglomerat, jak Cerbero, nie był w stanie wszystkiemu podołać. W pewnym momencie szereg usterek prawdopodobnie wywołanych przez złożony wirus komputerowy spowodował lawinę katastrofalnych eksplozji, które z kolei obróciły w ruinę wiele największych miast Australii. Jednocześnie ujawnił się drugi, znacznie poważniejszy problem – naturalna aktywność sejsmiczna wzmocniona stukrotnie w wyniku podziemnych eksperymentów oraz próbnych wybuchów jądrowych spowodowała uformowanie się szczeliny, która obecnie dzieli kontynent. Wkrótce Australia była ledwie cieniem samej siebie, zaś jej mieszkańcy padli łupem szalejących gangów, zagrożeń naturalnych oraz wyrywających się spod kontroli konstruktów korporacyjnych.

techno_cultist

Dziś wszystkie dziwaczne wytwory technologii Cerbero trzymane onegdaj na krótkiej smyczy, wszystkie nieudane eksperymenty ukryte głęboko w ściśle tajnych laboratoriach panoszą się na pustkowiach i adaptują do nowych warunków. Ludzie, którzy przetrwali, dopiero zaczynają sobie uświadamiać cenę, jaką będą musieli płacić każdego dnia za głupotę dawnych pokoleń. A ta cena będzie zabójczo wysoka…

Niebezpieczeństwa Pustkowia

Właśnie Ty jako jeden z Rycerzy Pustkowi będziesz musiał zmierzyć się z najróżniejszymi zagrożeniami, kiedy postanowisz wyruszyć na szlak. Wyzwania kryją się w osobnych taliach kart pustkowi, podzielonych w zależności od rodzaju terenu, gdzie kończysz swoją akcję ruchu. Każda talia obejmuje unikalną mieszankę Wrogów, Niebezpieczeństw oraz Spotkań tematycznie powiązanych z odwiedzanym miejscem.

protocrab

Wrogowie to niezliczone potwory i złoczyńcy gotowi zaatakować, aby zdobyć Twoje paliwo, czy amunicję… a czasem z czystej nienawiści. Chociaż możesz próbować ich unikać, walka stanowi szansę na zdobycie nowego sprzętu, niezbędnych zapasów oraz doświadczenia pozwalającego rozwijać Twojego Rycerza. Wrogowie są niezwykle różnorodni: poczynając od dziwnych gangów i apokaliptycznych kultów, przez popsute roboty Cerbero, po ohydne mutanty lub zwierzęta zdeformowane przez wszechobecne promieniowanie, czy skażenie biologiczne. Każdy z przeciwników posiada mocne strony, specjalne zdolności, czy tryby ataku. Każdy może stać się jeszcze potężniejszy zależnie od tego, jak niebezpieczna będzie wybrana przez Ciebie trasa oraz jakie żetony zagrożenia dobierzesz. Wszystko to powoduje, że starcia będą zabójcze, zacięte… i niezwykle emocjonujące!

tornado

Niebezpieczeństwa reprezentują gniew matki natury rozsierdzonej latami ludzkiej bezczelności. Burze radiacyjne mogące za jednym razem skazić całe mile terenu, kwaśne deszcze zdolne korodować metal w ciągu kilku godzin, tony ziemi osuwające się spod kół bez widocznego powodu albo genetycznie zmodyfikowane rośliny potrafiące zgnieść samochód niczym dziecięcą zabawkę… Gdziekolwiek pojedziesz, musisz mieć oczy dookoła głowy, gdyż nawet z pozoru idealny dzień może zakończyć się burzą monstrualnych rozmiarów. Podobnie jak w wypadku wrogów, im trudniejszą trasę wyznaczysz i im szybciej ją pokonasz, tym większe będą szanse, że skończysz w rozbitym aucie, pozbawiony zapasów, sam pośrodku pustkowi.

octane_cult

Na koniec chcielibyśmy wspomnieć o Spotkaniach. Reprezentują one miejsca, ludzi oraz wyjątkowe sytuacje, które są udziałem śmiałych poszukiwaczy przygód. Część z nich to unikalne miejsca dodawane na stałe na planszę tak, by mogli z nich korzystać wszyscy Rycerze, inne pozwalają ledwie przez chwilę otrzeć się o pozostałych mieszkańców Pustkowia. Jednak ostatecznie z każdym spotkaniem wiąże się rozbudowana fabuła, intrygujące wybory oraz testy zależne od Twojego podejścia do danej sytuacji. Niektóre pozwolą Ci nawet zanurzyć się w dużo głębszej opowieści.

wk2_johnny_taylor-768x964Wielka tajemnica

W miarę upływu gry przeniesiesz się z zaludnionych, wschodnich obszarów Australii w kierunku dzikich ostępów na zachodzie, daleko poza szczelinę przecinającą kontynent. Do talii pustkowi zostaną wówczas dodane nowe karty zawierające potężniejsze istoty oraz niebezpieczeństwa, a na Twojego Rycerza będą czekać zupełnie nowe przygody. Ponadto niektóre misje wyznaczające cel gry będą wymagać poszerzenia talii o unikalne karty, zmieniając tym samym każdą rozgrywkę w niezwykłe doświadczenie.

Wierzymy, że gdy wyruszysz w dzicz i zagłębisz się w świat Rycerzy Pustkowi: Drugiej Edycji, nie będziesz narzekać na nudę. Mamy też nadzieję, że pokochasz tę szaloną podróż i będziesz śledzić nasze kolejne aktualizacje na temat gry. Ponadto nie zapomnij, że kampania na platformie Kickstarter zbliża się wielkimi krokami i będziemy publikować coraz więcej materiałów. Dlatego pozostań czujny!