7 stycznia 2015

Wyznawcy Ojca Węży

zaginiona

Jeśli jakiś człowiek ściągnie na siebie gniew Yiga, Ojciec Węży odbierze mu dziecko i przemieni noworodka w potworną wężową istotę, zbyt straszliwą, by na nią patrzeć i niemal nieśmiertelną.

W ubiegłym roku informowaliśmy o wydaniu polskiej wersji rozszerzenia Zaginiona Wiedza do gry Eldritch Horror: Przedwieczna groza. Ponieważ jego premiera powoli się zbliża, dzisiaj przyjrzymy się nowym elementom, które wprowadzone zostaną do rozgrywki.

EH02_Art01

W Zaginionej Wiedzy losy świata stają się jeszcze bardziej niepewne, ze względu na niepokojący wpływ Yiga, Ojca Węży, który rozszerza swoje wpływy na całym świecie. Niegdyś pokonani, Przedwieczni starają się ponownie zdobyć świat, zmuszając Badaczy do rozwiązywania nowych tajemnic. Przeszkodzą im w tym nowe, potężne potwory oraz niebezpieczne spotkania, które napotkają na swojej drodze badacze ratujący świat przed zagładą. Dzięki nowym elementom zawartym w tym rozszerzeniu, nawet najbardziej doświadczeni badacze będą musieli stanąć przed wyzwaniem trudniejszym niż kiedykolwiek.

Powrót wężoludzi

Choć uważano ich za wymarłych, garstka wężoludzi przetrwała i teraz powraca po wiekach uśpienia. Choć nie ma ich wielu, po mistrzowsku władają techniką i magią.

Wężoludzie Yiga niestrudzenie przygotowują się nie przyjście swojego pana. Ich niezliczone działania na całym świecie zaczynają przyciągać uwagę badaczy, szukających dziwnych i niecodziennych wydarzeń.

Mistrzowskie władanie magią i techniką przez Wężoludzi czyni ich podstępnymi i niebezpiecznymi sługami potężnego Yiga. Aby móc ich zwyciężyć, badacze będą musieli poświęcić całą uwagę swoim przeciwnikom i mieć oczy szeroko otwarte.

powrot

Karta tajemnicy Powrót wężoludzi rozsiewa losowo po całym świecie żetony plugastwa, w liczbie równej połowie badaczy biorących udział w grze. Gracze będą musieli odwiedzić te miejsca i spróbować wyjaśnić, dlaczego nienaturalne zdarzenia mają miejsce właśnie tam. Wykonując test Spostrzegawczości (-1) badacze mogą wykorzystać zdobytą wcześniej wiedzę i wydać dwie wskazówki aby umieścić żeton Plugastwa na karcie tajemnicy. Kiedy wszystkie żetony znajdą się na karcie, na koniec fazy Mitów tajemnica zostaje rozwiązana.

Jednakże nie tylko Wężoludzie są odpowiedzialni za te niesamowite wydarzenia. Kultyści Yiga chronią tajemną wiedzę, którą wykorzystują aby sprowadzić na świat swojego koszmarnego pana. Nieostrożni badacze mogą łatwo wpaść w ich zasadzkę, dlatego muszą strzec się na każdym kroku.

Potomkowie Yiga

Na nieszczęście badaczy, Wężoludzie nie są jedynymi istotami oczekującymi nadejścia Yiga. Na jego przyjście oczekują też jego dzieci, bezgranicznie oddane Ojcu Węży. Tajemnica Potomkowie Yiga zmusi graczy do stawienia czoła potężnym potworom – Dzieciom Yiga.

potomkowie

Dzieci Yiga pojawiają się w losowym miejscu, co może stanowić dla badaczy zarówno korzyść jak i problem, ponieważ nie można przewidzieć gdzie uderzą. Jeżeli pojawią się w odległej części planszy, badacze będą mogli przygotować plan ataku, ale z drugiej strony będą musieli poświęcić bezcenny czas na dotarcie na miejsce walki. Jednakże, pojawiając się w pobliżu badaczy Dzieci Yiga mogą zaskoczyć ich nieprzygotowanych.

Dzieci Yiga posiadają wytrzymałość równą liczbie badaczy (+2). Oprócz tego, że są dosyć silne, posiadają dodatkowo zdolność unikania badaczy. W przeciwieństwie do większości potworów, Dzieci Yiga wymagają testu Spostrzegawczości (-1), zamiast testu Woli. Jeśli test się nie powiedziecie, przebiegłe Dzieci Yiga mogą się wymknąć, pojawiając się ponownie w innym miejscu.

Wielokrotne oblanie testu Spostrzegawczości przeciwko Dzieciom Yiga może skutkować wciągnięciem badaczy w szalony pościg po całym świecie, a z każdą turą poświęconą na śledzenie Dzieci Yiga upływa czas, zmniejszając szansę na utrzymanie Yiga z dala od naszego świata.

Odsłonięcie K’n-Yan

W okolicach Binger w Oklahomie zapadł się szczyt wielkiego wzgórza. Otwór wiedzie do starożytnego, zaginionego królestwa K’n-yan.

knyan

Część fanatyków, którzy chcą sprowadzić Yiga do naszego świata, zgromadziła się w K’n-yan – starożytnym mieście ukrytym głęboko pod ziemią. Kiedy badacze odkryją tajemnicę Odsłonięcie K’n-Yan, na polu 6 ujawnione zostaje wejście do miasta, a badacze mogą zdecydować się na jego eksplorację.

knyan_specGłęboko pod ziemią, badacze, którzy odważą się zstąpić w mroki dziwnego miasta mogą napotkać na różnego rodzaju Spotkania, dobierane ze specjalnej talii Spotkań Yiga. Mogą natknąć się na Wężoludzi, z którymi będą musieli walczyć, lub na tajemnicze pozostałości ich magicznych i naukowych eksperymentów. O miejscu tym krążą niesamowite legendy, a badacze mogą sami przekonać się, czy znajduje się w nich ziarno prawdy. Przetrwanie Spotkań w K’n-yan pozwala badaczom umieścić na karcie tajemnicy znacznik Plugastwa. Jeśli na koniec fazy Mitów na karcie znajdują się żetony w liczbie równej połowie liczby badaczy biorących udział w grze, tajemnica zostaje rozwiązana.

Trzy nowe tajemnice to jedynie przedsmak tego, z czy będą musieli zmierzyć się badacze sięgający po Zaginioną Wiedzę. Czy odważycie się stanąć do walki z Wężoludźmi i Dziećmi Yiga? Czy uda wam się powstrzymać nadejście grozy? Dowiecie się wraz z premierą Zaginionej Wiedzy, już w I kwartale 2015 roku!