13 listopada 2019

Wywiad z autorem VOLTa

matsuuchi_volt_800x800

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy dla Was wywiad z autorem gry VOLTEmersonem Matsuuchi. Emerson jest także twórca takich gier jak Reef czy Century: korzenny szlak.

Co zainspirowało Cię do stworzenia gry walki robotów?

Zawsze kochałem roboty. Odkąd byłem dzieckiem. Oglądałem wszystkie programy telewizyjne o robotach, które uważałem za fascynujące. A moją pierwszą próbą stworzenia gry była gra RPG z robotem, gdy miałam około 9 lat.

Skąd bierze się Twoja pasja do tworzenia gier?

Podobnie jak w przypadku robotów, zawsze uwielbiałem gry. Grałem w gry planszowe, od kiedy miałem około 6-7 lat (przynajmniej tak daleko, jak sięgam pamięcią). Zawsze starałem się, aby gry dorastały razem ze mną. I myślę, że zawsze będę tworzyć gry tak długo, jak będę mógł w nie grać. :)

Częściej grasz, czy projektujesz gry planszowe?

Obecnie wydaje mi się, że spędzam więcej czasu na projektowaniu, ale zawsze staram się grać w gry. W przeciwnym razie czuję, że tracę kontakt z tym, co sprawia, że gry są fajne. O dziwo, proces projektowania gry również przypomina grę :)

Czy masz już plany na kolejne produkcje?

Mam wiele pomysłów, które chciałbym realizować. Najtrudniejsze decyzje to te, które z tych pomysłów wykorzystać jako pierwsze.

Jak wyglądał proces projektowania VOLT? Czy gra od początku polegała na walce robotów na arenie?

Tak, zawsze zaczynało się od walki robotów. Pomysł powstał z wyzwania projektowego, w którym zasady konkursu stanowiły, że kości muszą być używane, ale nie trzeba nimi rzucać.

Czy podczas rozwoju gry ucierpiało wiele tosterów i innych przedmiotów gospodarstwa domowego? ;) Czy jesteś spokojny podczas procesu tworzenia, czy też lepiej, aby nikt Ci nie przeszkadzał?

Podczas tworzenia tej gry nie ucierpiały żadne przedmioty gospodarstwa domowego :) Zazwyczaj projektuję w samotności. Konsekwencją przeszkadzania mi w trakcie pracy jest zazwyczaj konieczność przetestowania przedwczesnego prototypu, który może być bardzo zły.

Jakim typem gracza jesteś prywatnie? Czy wolisz więcej gier opartych na liczeniu punktów w „euro” czy bliżej Ci do przygód w stylu „ameri”?

Interesujące jest to, że dla jednej grupy przyjaciół, grających w gry w stylu Ameri, jestem projektantem gry Euro, a innej grupy przyjaciół, którzy grają w gry „Eurogames”, uważają mnie za gracza „Ameritrashowego”. Podejrzewam, że to zależy od punktu widzenia :)

 

Wkrótce zdradzimy więcej informacji odnośnie premiery VOLTa. Jeśli macie więcej pytań do Emersona to prosimy je przesyłać na adres tomasz@galakta.pl lub napiszcie je w wiadomości na naszym fanpage na facebooku