9 maja 2014

Wykreuj legendę

legendy_blue_moon

Noc Zagłady pogrążyła miasto Blue Moon w chaosie, a jego mieszkańcy są zagubieni w powstającym zamęcie. Dwóch rywalizujących pretendentów do tronu prowadzi ludy przeciwko sobie, próbując zdobyć względu smoków żywiołów poprzez ukazanie swojej potęgi. Tylko silny i rozważny lider może poprowadzić ludy miasta Blue Moon w nową erę. W grze Legendy Blue Moon gracze mają szansę stać się takim przywódcą.

Legendy Blue Moon to nowe edycja wielokrotnie nagradzanej gry Blue Moon, przeznaczonej dla dwóch graczy, której autorem jest Reiner Knizia. Nowa edycja zawiera wszystkie wydane do gry rozszerzenia. Dzięki temu gracze będą mogli poprowadzić do walki wszystkie z dostępnych ludów: uwielbiające się bawić gangi Khindów, latających Flitów czy Pillarów, przemierzających szlaki handlowe, a także skorzystać z rozbudowanych możliwości tworzenia własnych talii.

KN23-layout

Walka Ziemi i Ognia

Sercem gry Legendy Blue Moon jest inicjowanie i wygrywanie bitew z przeciwnikiem. Aby rozpocząć bitwę gracz zagrywa ze swojej ręki kartę postaci, taką jak Lavar Potężny. W lewym górnym rogu każdej karty postaci znajdują się dwie liczby: górna określa wartość siły Ognia a niższa wartość siły Ziemi tej postaci. Siła Lavara wynosi odpowiednio 5 dla Ognia i 4 dla Ziemi.

lavarPierwszy gracz rozpoczyna bitwę zagrywając kartę postaci i deklarując, czy żywiołem zmagań będzie Ogień czy Ziemia. Przykładowo, jeśli żywiołem zmagań jest Ogień, podczas obliczania siły w tej walce pod uwagę brane są tylko wartości Ognia na kartach. Po tym jak gracz zagra kartę i zakończy swoją turę, jego przeciwnik musi zagrać kartę postaci aby kontynuować walkę i ma możliwość wykorzystania karty wzmocnienia lub wsparcia. Aby walka dalej się toczyła, łączna wartość siły musi być wyższa niż przeciwnika. Po wykonaniu swojej tury gracz uzupełnia karty na ręce, tak aby mieć ich sześć, a drugi gracz rozpoczyna swoją turę.

Karty wsparcia i wzmocnienia, które można zagrywać podczas walki mogą wzmocnić stronnictwo gracza na kilka sposobów. Wzmocnienia zapewniają tymczasowe wzmocnienie danej strony podczas walki. Przykładowo, jeśli żywiołem zmagań jest Ziemia, siła Lavara Potężnego normalnie wynosi cztery, ale gracz może zagrać Zauroczenie żywiołu aby zwiększyć jego siłę do sześciu. Wzmocnienia działają tylko przez jedną turę, ale w grze występują również karty wsparcia, zapewniające premie przez cały czas trwania walki. Przykładowo, Ściana ognia nie pozwala przeciwnikom na dobieranie kart do końca trwania bitwy.

Obie strony konfliktu wykorzystują starożytną magię i potężną broń, a każda zagrana karta postaci zastępuje poprzednią, zmieniając łączną siłę gracza. Zakryte karty postaci i wzmocnień przestają się wliczać do siły walki, ale premia zapewniana przez karty wsparcia działa do końca walki.

Oczywiście wiele kart postaci, wzmocnień i wsparcia posiada specjalne zdolności, które mogą wpłynąć na wynik walki. Możliwe jest także nagięcie zasad gry poprzez zagrywanie kart dowodzenia – są to potężne karty, zagrywane na początku tury, reprezentujące wysiłki lidera wybranego ludu. Inne karty posiadają symbole umieszczone po lewej stronie, które mogą pomóc w osiągnięciu zwycięstwa. Karty z symbolem odzyskania, takie jak Ciklarethas Zgorzkniały gracz może początku swojej tury umieścić z powrotem na ręce, co pozwala na wielokrotne wykorzystanie tej samej postaci podczas jednej walki. Niektóre ludy posiadają swoje własne specjalne umiejętności: Khindowie mogą łączyć się w gangi by razem walczyć, a Bukanie – zjednoczone rody żeglarzy – wykorzystują blef aby zwiększyć swoją siłę.

Wynik starcia

Prędzej czy później, w każdej walce jeden gracz nie będzie w stanie przebić łącznej siły swojego przeciwnika w wybranym żywiole zmagań. Gdy to nastąpi, gracz musi się wycofać, oddając zwycięstwo przeciwnikowi. Zwycięzca zostaje nagrodzony i może zwabić jednego ze smoków żywiołów. Smoki lubują się w dłuższych walkach, więc jeśli w obszarze walki zwycięzcy znajduje się co najmniej sześć kart, może on zwabić jednego dodatkowego smoka. Jeśli wszystkie trzy smoki znajdują się na planszy pomiędzy graczami, zwabienie smoka oznacza przeniesienie go na stronę gracza, ale jeśli jeden z graczy zdobył już jakieś smoki, jego przeciwnik wabiąc smoki przesuwa je z powrotem na planszę. Wszystkie smoki zdobyte przez gracza muszą znaleźć się z powrotem na planszy, zanim jego przeciwnik będzie mógł zwabić je na swoją stronę.

bluemoon-3-final

Po tym jak gracz zwabi smoki, wszystkie karty ze strefy walki są odrzucane, a obaj gracze uzupełniają karty, aż będą mieli ich po sześć. Następnie gracz, który wycofał się z walki może rozpocząć nową walkę zagrywając postać i wybierając żywioł zmagań.

Gra kończy się kiedy jeden z graczy wygra walkę po tym jak zwabił trzy smoki, lub gdy któremuś z graczy nie pozostaną już karty w talii ani na ręce. Gracz, który ma po swojej stronie więcej smoków zostaje zwycięzcą i nowym władcą miasta Blue Moon!

Legendy Blue Moon pozwalają włączyć się do walk pomiędzy ludami Blue Moon, ale także dają możliwości tworzenia własnych talii, w których znajdą się różne ludy, inkwizytorzy, mutanty czy emisariusze. Wszystkie te elementy trafią na wasze stoły wraz z premierą Legend Blue Moon, w I połowie 2014 roku.