3 kwietnia 2013

Wsłuchaj się w Zew Dziczy

PS_zew_dziczy_1Przetrwasz to co nieokiełznane i nienaturalne?

Jak pan widzi, niełatwo mi przejść do sedna sprawy, może dlatego, że brak mi odwagi; sedno sprawy jednak na tym polega, że mam pewne dowody, na to, iż te monstrualne stwory naprawdę żyją w lasach wśród wysokich gór, gdzie nikt nie dociera. Nie widziałem tych istot unoszących się na powierzchni rzek, jak donosi prasa, ale widziałem je w okolicznościach, których nie mam odwagi opisać. Widziałem ślady ich stóp, a ostatnio widziałem je całkiem blisko mego domu. Słyszałem też w głębokim lesie ich głosy, których nawet nie chcę próbować opisywać.
- H.P. Lovecraft, Szepczący w ciemności

Mamy wspaniałą wiadomość dla wszystkich fanów Posiadłości Szaleństwa. Gwiazdy są w porządku i nasze wydawnictwo odprawiło rytuał, dzięki któremu w tym roku ukaże się w polskiej wersji językowej duże rozszerzenie do tej gry, noszące tytuł Zew Dziczy. Dobrze się przygotujcie, albowiem nowe zasady rozgrywki wstrząsną w posadach tym, co poznaliście do tej pory.

Pięć nowych scenariuszy i jedenaście dwustronnych kafelków planszy zabierze badaczy w niedostępne, dzikie rejony, gdzie będą musieli stawić czoła nowym niebezpieczeństwom i rozwikłać mroczne tajemnice kryjące się w tych nieprzyjaznych ostępach. Rozgrywka skupi się na eksploracji, odbiegając od dotychczasowej, liniowej konstrukcji. Co więcej, Strażnik Tajemnic będzie zmuszony rozwiązywać łamigłówki wyznaczone przez badaczy, a obecność Sprzymierzeńców na planszy wprowadzi dodatkowy element grozy i niepewności.

Przeszukiwanie zdradzieckiego terytorium

Obszar gry zmienił się i jest zupełnie inny, niż wnętrza posiadłości, krypt i laboratoriów, do których przywykli gracze. Rozległe otwarte przestrzenie zapewnią badaczom zupełnie nowe doznania płynące z rozgrywki. Ich detektywistyczne umiejętności zostaną poddane zupełnie nowej próbie, ponieważ wskazówki nie będą już zbierane w określonej kolejności, a kluczem do zwycięstwa stanie się eksploracja i zbieranie informacji. Ten nowy, nieliniowy sposób odkrywania tajemnicy sprawi, że narracja i opowiadanie historii w Posiadłości Szaleństwa osiągną zupełnie nowy poziom.

Scenario1-Layout

Jednak podczas swoich poszukiwań badacze muszą zachować ostrożność, ponieważ lasy i bagna potrafią być równie bezlitosne jak koszmary wypełzające z otchłani. Poszukując informacji badacz może zranić się wpadając do ukrytej czeluści, a rwąca rzeka może frustrująco spowalniać eksplorację albo odciąć drogę ucieczki. Sprytni badacze znajdą jednak sposoby, aby wykorzystać ukształtowanie terenu na swoją korzyść i korzystając z mostów, łodzi i broni dystansowej będą szydzić z przeciwników, którzy nie są w stanie ich dopaść.

Przyjaciele w lasach

Badając tajemnice skryte w leśnych ostępach gracze natrafią na różnych Sprzymierzeńców, którzy mogą pomóc w śledztwie. Te nowe postacie pojawiają się w historiach z Zewu Dziczy i każda z nich posiada własną talię specjalnych kart. Sprzymierzeńcy nie są ani badaczami, ani potworami, jednak mogą walczyć, rozmawiać z badaczami, zlecać im specjalne zadania, a nawet popaść w obłęd wskutek kontaktu z przerażającymi stworami skradającymi się nocą po lesie. Jednak strzeżcie się! Obłąkany sprzymierzeniec dostaje się pod kontrolę nikczemnego Strażnika Tajemnic, więc badacze powinni chronić swoich popleczników przed sytuacjami niebezpiecznymi dla zdrowia psychicznego.

AllyFan1

Rytuały i sekrety, mroczne działania Strażnika Tajemnic

Pośród tych niedostępnych terenów nowe wyzwania czekają nie tylko badaczy. Las nie jest przyjacielem dla nikogo i Strażnik Tajemnic przekona się, że nie łatwo jest zrealizować cel, kiedy badacze wykorzystują otoczenie przeciw niemu. W niektórych scenariuszach Strażnik Tajemnic będzie zmuszony rozwiązać łamigłówki rytuału, aby wprowadzić w życie swoje straszliwe plany. Gromadzenie tajemniczych przedmiotów rytualnych może być wyzwaniem samym w sobie, zwłaszcza jeśli Strażnik Tajemnic musi przeszukać planszę, ponieważ badacze ukryli przed nim przedmioty, których potrzebuje.

PS_zew_dziczy_4

Jednak Zew Dziczy daje Strażnikowi Tajemnic również kilka nowych sztuczek, jak choćby zmianę zasad związaną z kartami Akcji. W tym rozszerzeniu Strażnik Tajemnic wybiera karty Akcji, które chce wykorzystać w danej historii. Co więcej, wszystkie karty Akcji mają teraz wspólny rewers i badacze nie wiedzą jakie karty wybrał przeciwnik, póki Strażnik Tajemnic ich nie użyje. Trzymanie kart w tajemnicy i wykorzystanie ich w odpowiednim momencie aby zmiażdżyć nadzieje badaczy może stać się kolejnym elementem strategii, jeszcze bardziej zwiększając niepewność i napięcie podczas rozgrywki.

Już niedługo przekonacie się, czy z dala od cywilizacji wasze umysły zdołają oprzeć się temu, co niesie ze sobą Zew Dziczy.

Premiera polskiej edycji rozszerzenia planowana jest na III kwartał 2013.